Nå er jeg så heldig at jeg har prøvd F hos NH, LH, OZ, SQ og TG i løpet av et år. Jeg må si at i en totalvurdering, scorer LH F ikke veldig høyt i lufta sammenlignet med andre F-produkter i *A.
Jøsses. Begynner å tenke at enten har vi vært maks uheldig med vår SQ opplevelse eller så har vi vært maks heldig med vår LH opplevelse...
Jeg må få lov til å understreke at LH F er helt fantastisk, hvis man sammenligner med de fleste andre måter å fly på i verden. Men, sammenlignet med andre F-produkter, så er min personlige mening at de ikke når helt opp (i luften). Jeg har ikke prøvd SQ F, men håper å få gjort det en gang i fremtiden. Hvis det fortsatt er mulighet når jeg har mulighet.
Jeg har flydd TG,OZ, CX og LH i First tilsammen ca 40 flighter. "Ikke veldig høyt" er en solid overdrivelse. SQ virker å være i en klasse for seg både i C og F, sett bort i fra bakkeproduktet. En First-opplevelse er imidlertid mer enn tiden i luften. TG og LH er best på bakken, hvor en virkelig kjenner forskjellen fra Business. Hardware-produktene deres er også gode (TG380, ikke 747). Kan være enig i at mat/service er bedre på andre selskap, men leser du reiserapporter ser du at både NH og OZ ikke alltid kommer godt ut.
Har flydd SQ F, LH F og TG F (kun BKK-HND) Min vurdering er at SQ F er overlegne i lufta, litt skuffende bakkeservice. Bakkeproduktet til TG var meget bra, men sviktet i lufta (dette var riktignok nattflyvning til Tokyo på 5 og en halv time så her må jeg nok gi de en ny sjanse) mens totalpakken til LH med utreise fra Frankfurt er min favoritt. Uansett, som @holmen skriver over, så er alle produktene fantastiske sammenlignet med hva som er vanlig.
Har flydd BKK-HND mange ganger, og den er notorisk dårlig på service i F. Virker som det er ruten hvor crew blir sendt rett før de skal pensjonere seg. A380 er mye bedre selv om TG er som Thailandsk kultur, litt omtrentlig
Nyttig info. Har sterkt vurdert å få til TG F på den strekken for å få maks ut av poengene... men tror jeg dropper den hvis det viser seg at F produktet viser svakhet på BKK TYO? Har tidligere flydd TG F på: BKK FRA/ A380 BKK CDG/ A380 BKK LHR / A380 BKK SYD / 747 Alle hadde TOPP service!! Flydde BKK LHR nå i natt
Har prøve First Class med Star Alliance 8 ganger nå. Thai: BKK FRA/ A380 (2019) BKK CDG/ A380 (2017) BKK LHR / A380 (2019) BKK SYD / 747 (2019) Asiana: FRA ICN / A380 (2017) FRA ICN / A380 (2019) Lufthansa: MUC MEX / A340-600 (2018) Singapore: AKL SIN / A380 (2019) Min favoritt så langt er helt klart Thai. Bra i luften, bra på bakken. Hentet med golfbil selv om jeg landet med SQ C i går. Massasje. Dusj. Russisk kaviar. Og et meget stort pluss er at BKK ligger supersentral i forhold til å få til kreative flyvninger videre i C eller F på samme reisen. ANA, SQ, TG, TK, LH osv osv Jeg håper virkelig at TG F kommer sterkt tilbake med like mye tilgjengelighet som tidligere for poeng.
4 seter ledig i Lufthansa A380 First Class FRA-PVG, torsdag 13 juni Det er også ledig mer enn 4 seter LH C på OSL-FRA slik man kan ankomme med LH i FRA klokken 8:10, 11:55 eller 15:05. FCT og hentet med bil. Langhelg i Shanghai?
Eller vil du heller til Hong Kong og fly med A340-600 i LH F. Her er det 5 seter ledig tirsdag og avgang er ikke før 22:10 fra Frankfurt. Så her snakker vi en hel dag i First Class loungen til Lufthansa