Jeg vil gjette på at denne baserer seg på datauthenting fra https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/, isåfall vil first class aldri dukke opp der.
Jøss. Det varf stilig feature! Spørs om jeg dropper EF hvis konkurrenten har sånn godbiter. Forutsatt at det er pålitelig da.
Det kan se sånn ut, ingen ledige i LH F eller CA F for EB de neste 14 dagene ifølge den oversikten, så da er den jo verdiløs.
Det er fordi det er to daglige avganger mellom HND og FRA. Så det er riktig at det er to seter de dagene, men ikke på samme flyvning. Min oppfatning er at dette ikke nødvendigvis handler om ledighet, men at dette er datakildene til AF og tilgjengeligheten som vises der. EB vil således aldri vise tilgjengelighet for F ettersom F ikke kan søkes opp på SAS sin *A award search.
Et lite tips som jeg har oppdaget: (correct me if I am wrong) Du har lov til å fly: OSL-LHR-PEK-BKK, BKK-FRA-BRU-OSL Du har lov til å fly: OSL-LHR-PEK-BKK, RGN-BKK-FRA-BRU-OSL (one open jaw) Du ikke ikke lov å fly: OSL-LHR-PEK-BKK, RGN-BKK-FRA-BRU-OSL-AES (double open jaw) Men, siste nevnt er mulig dersom du: 1. Booker OSL-LHR-PEK-BKK, RGN-BKK-FRA-BRU-OSL 2. Sender epost til diamant mailen om at du ønsker å få tilgang til SAS award seter på FRA-CPH-AES feks. 3. SK diamant legger da til et leg som gjør at du avlslutter i en annen by enn du startet, og reiser til en annen by enn du reiser hjem fra. "double open jaw som ikke skal være lovlig.
Er det da ikke mulig å begynne og avslutte på forskjellige flyplasser? Jeg prøver å få til OSL-ZRH-FRA-PEK-ICN, ICN-BKK-FRA-OSL-KRS.
Jo den går fint fordi du reiser til ICN og hjem fra ICN. Jeg hadde først OSL-LHR-PEK-BKK, RGN-BKK-FRA-CPH-AES. Når ANA F åpnet så bytta jeg til LHR-HND-BKK og BKK-FRA-OSL AES fordi jeg fikk ikke begynne i LHR reise til BKK, hjem fra RGN og avslutte i AES. Så da booket jeg RGN til BKK seperat heller slik jeg kunne få bestille LHR-HND-BKK, BKK-FRA-CPH-AES også sendte jeg epost til DK diamant som åpnet opp 2 seter på OSL-LHR slik jeg fikk begynne i Oslo og avslutte i AES. Dermed ente jeg med: OSL-LHR-HND-BKK , BKK-FRA-CPH-AES. Før det hadde jeg som sagt "OSL-LHR-PEK-BKK, RGN-BKK-FRA-CPH-AES" som blir double open jaw. Dette får man til dersom man booker reisen med Tallinn, begynner og avslutter i OSL feks men sender en epost til DK diamant etterpå og ber de åpne opp ønsket antall seter til den byen du vil avslutte reisen i. I mitt tilfelle, avslutte i AES.
20/6 åpnet det seg 2 seter på ANA First Class 777 LHR-HND 30/6. Bekreftet og booket. Denne er fin å kombinere med TG F A380 / 747 fra enten HND eller NRT til BKK. Tallinn nevnte at det er lov å ankomme HND og reise ut fra NRT videre. Mellomlanding må være på 3 timer eller mer for at det skal være lovlig.
TG fortsetter i det miste med å åpne 2-4 seter mellom BKK og HND hver natt litt etter midnatt 89 dager før avreise. Må bare håpe at de fortsetter med det så jeg kan få booket om mitt leg på denne strekningen i november.
Kommer nok an på hvem du spør.. Men jeg ville valgt ANA over LH. (Dette er diskutert mye i andre tråder.)
Noget med tilgjengelighet til/fra BOG lenger enn to uker frem i tid dersom det klaffer for noen. Ifølge AF
AF viser mye rart som ikke er bookable. Ser også at det vises mye TG F fra BKK-FRA i August som jeg heller ikke klare å spore opp noen andre steder
Jeg har nettopp klart å booke TG F BKK-FRA i august. Tilgjengelighet på AF har nå gått fra 9 ned til 7. Da ser det ut som alt sammen er ekte award billetter.