Hvis noen skulle være interessert så åpnet de to setene seg i CA F LHR-PEK etter at jeg bytta til LH.
Ok, så det er ingen automatikk i at de åpner seg på natta da med andre ord. Får følge med natt til mandag og utover morgenkvisten. Blir nok ikke så mye søvn da...
Det kan hende at de dukket opp i løpet av natta, men at jeg ikke fikk varsel fra awardfares før 08:11. Hvor ofte awardfares gjør automatiske søk på strekningen vet jeg ikke..
Antall flighter med LH i C eller F fra Europa til Asia: 2!!! Jeg begynner å bli litt bekymret for min tur FRA/MUC-PEK i slutten av oktober ..
Det ble vel fast slått at det er noe ferie greier i Asia eller Tyskland som gjør gjør tilgjeligheten så liten nå.
Joda. Men om felles ferien er over er det alltid en del dager før alle som er på ferie er hjemme. Men håper jo og tilgjelighet bedres snart. Trist vanskelig med F om dagen
Hei folkens, jeg tror at det er noe som ikke stemmer hos Lufthansa direkte når det gjelder billetter i First eller Business. Jeg brukte noen timer i dag bare for å se hva som faktisk er mulig neste uke til BKK, SIN og PEK slik @indahla påpekte og det var umulig å finne noe med LH. Eneste mulighet ut fra MUC og FRA var å fly ut til en annen flyplass i Europa slik som Paris, London, Dusseldorf, Helsinki i LH C åsså fly f.eks ANA C til Tokyo, eller Austrian C fra Wien til Tokyo. Det jeg også klarte å finne i F er med China Airlines ut fra MUC til PEK og Thai F til BKK for 1 person neste uke, ellers er det helt tomt. Derfor tenker jeg at de andre sidene også er tomme fordi det må være noe som ikke helt stemmer hos selskapene, det kan jo ikke være slik at absolutt alle dager er fulle og at ikke 1 eneste er ledig enten fra MUC eller FRA. En annen ting jeg tenker på er jo å ringe til Tallinn på mandag å spør om ledigheten i F fra MUC og FRA, de burde jo vite hva som faktisk foregår her. Men jeg er nok sikker på at Lufthansa (som selskap) vil aldri vil ta vekk mulighet for F for alle sine Star Alliance kunder, dette er Big business i Tyskland spesielt med tanke på hvor tungt det har vært økonomisk.
På utreise fra FRA til PEK neste uke fant jeg ingenting, men når jeg snur om og flyr heller fra PEK til FRA i F med Lufthansa så finner jeg følgende ledig: LH721 4 ledige F seter den 8 oktober, 6 ledige F seter dagen 9 oktober, og 6 ledige F seter den 10 oktober. (United Award siden). Fra Singapore finnes 1 ledig F med LH til Frankfurt i morgen den 6 oktober, jeg mistenker at ledigheten denne uken kan skyldes ferien.
Jeg snakket med Tallinn på torsdag. Han jeg snakket med fant ingen seter (samme som AF) og hadde heller ingen god forklaring på dette. Hadde ikke sett det før.
I søk etter alternative ruter over nyttår kom jeg over CA F PEK-BKK, denne ser ut til å gå med F i en begrenset periode 07.10-26.10. Meget god tilgjengelighet med 8 eller 7 ledige seter alle dager ifølge Awardfares (ikke sjekket med Tallin). Fint alternativ for de som ikke ønsker å teste CA på det alt for lange strekket. Matcher også bra med LH F FRA-PEK slik at man rekker en tur på muren, evt inn til sentrum.
Pokker, jeg liker ikke dette. Det er fremdeles helt tørke med LH fra MUC/FRA til PEK mens det andre veien er seter i bøtter og spann. Ser ut til at jeg må nøye meg med CA...
To uker i dag, altså mandag 21, så håpet var at det skulle dukke opp noe, men det har det ikke gjort så langt. Sjekket 00:45, 02:00, 04:15, 06:20 og 07:45 Nå har jeg sendt en mail til diamantmailen i Danmark og spurt om de vet hva som skjer. Det er jo ikke normalt at det ikke dukker opp noe som helst hverken i F eller i C.