Interessant Det har jeg ikke tenkt på. 1. pri er å oppleve FCT men både FCL (på MUC) og FCL (på ZRH) hadde vært ålreit.
Tallinn fant LHR - SIN og SIN - AKL i SQ F for et par mnd siden (reise ultimo november). Er faktisk ikke sikker på om de var synlige på Awardfares på forhånd, men de ble i hvert fall funnet. Har SQ Biz tilbake via IST, men følger med for å se om det dukker opp 1) NZ og EVA tilbake(Biz) via TPE eller 2) NZ Biz og. .... F tilbake via PVG, eller 3) NZ og LH F tilbake via NRT.
Dette var for 1. En ren ego-tripp Det var sikkert ingen ulempe at jeg var ganske så fleksibel med hensyn på tid.
Nei, du er ikke på ville veier. Du har tilgang til FCL begge steder med F samme dag på Swiss eller Lufthansa
Når awardfares viser kun eco ca 1 måned før; er det håp om at det slippes biz, og evt first? (Vet det kan komme first et par dager før) Gjelder i hovedsak SQ og LH
Står at hele reisen må være i F. Er jo ikke det hvis jeg f.eks. flyr OSL-CPH-ZRH-FRA-PEK men det går kanskje greit?
Jeg har faktisk ikke sett så mye på SQ, (siden jeg allerede har dem), men desto mer på NZ (siden jeg skal tilbake fra AKL), EVA og ANA. Jeg har inntrykk av at det er en del langtids, så 60 d (ish) og så 30 d(ish). Når jeg har fulgt med på 60 d billettene forsvinner de etterhvert, så jeg skal for egen del være ekstra på alerten ca 30 d før. Når jeg har sjekket LH F fra PVG ser det ut som det hele tiden slippes noen få F billetter for den (løpende) uken før dags dato.
Selv om tilknytningsflyene er i C så reiser du i F, så du har tilgang. Se f.eks. eksempelet her fra min reise til Colombia i november; Her har jeg (og @Stuttfeiten selvfølgelig!) tilgang til F loungene både i Zurich og Frankfurt.
Hmm.. er det det klasse J er hos Lufthansa ja. På expertflyer har jo alle de europeiske flightene til Lufthansa en klasse J som står før C i lista. J for jukse-first?
Prøvde å søke opp London til Tokyo Narita denne uken for 2, for opp 5 ledige F seter med Thai via Bangkok. Og det ser jo ganske så bra ut om man skulle fly videre til Hawaii denne dagen, siden ANA og flyr F der til. Men uansett søndag 6 oktober, følgende funnet, vet bare ikke om det er mulig å booke Bangkok-Tokyo med EB: London, GB (LHR) to Bangkok, TH (BKK) 12:30 - 6:00 (11h 30m) TG 911 | Airbus A380-800 Operated By Thai Airways First 1h 35m connection Bangkok, TH (BKK) to Tokyo, JP (NRT) 7:35 - 15:45 (6h 10m) TG 676 | Airbus A380-800 Operated By Thai Airways First
Awardfares viser to seter ledig på den flighten BKK-NRT, men tar følgande forbehold for EB: "Estimated availability based on other providers". Er vel berre telefon til Tallinn som gir fasit!
Det er ekstremt lite tigjengelig fra både FRA og MUC til PEK nå, i alle klasser. Ser vi innskrenkninger?
Akkurat nå er det Golden Week i Kina (en av to fellesferie-uker), og du nevnte vel tidligere tråden her at neste uke er høstferie i Tyskland. Vil tro begge deler spiller inn på tilgjengeligheten.
Stemmer at jeg nevnte det, men da hadde jeg bare sjekket i F. Nå ser jeg at det ikke er en eneste billett tilgjengelig i noen klasser overhode fra lørdag og nesten 3 uker fremover. Får håpe det åpner opp igjen fra den 18-19 da. Har lyst på LH istedenfor CA.
Det er en luke nå fra 4-22/10. Jeg flyr 24/10 til PEK så håper det løser seg til det. Hvis de slipper 14 dager før og neste uke (41) er høstferie i Tyskland burde de jo ha sluppet fra 14/10 nå ..
Snakket med Tallin nå. "Ingenting" til Asia (som ikke er økonomi) Fra 5/10. Han jeg snakket med visste ingenting og ble overrasket ..
Det dukket opp to F-seter MUC-PEK den 17. oktober i morges. De er ikke lenger tilgjengelige for å si det sånn Awardfares sendte meg mail 08:11, expertflyer sendte meg aldri noen mail så det virker som de ligger litt etter. Jeg gjorde et manuelt søk på expertflyer mens jeg ventet på at CT-telefonen skule åpne og da dukket dem opp, men expertflyer sender vel bare ut alerts noen ganger om dagen.