FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant :) Det har jeg ikke tenkt på.
    1. pri er å oppleve FCT men både FCL (på MUC) og FCL (på ZRH) hadde vært ålreit.

2. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Tallinn fant LHR - SIN og SIN - AKL i SQ F for et par mnd siden (reise ultimo november). Er faktisk ikke sikker på om de var synlige på Awardfares på forhånd, men de ble i hvert fall funnet. Har SQ Biz tilbake via IST, men følger med for å se om det dukker opp 1) NZ og EVA tilbake(Biz) via TPE eller 2) NZ Biz og. .... F tilbake via PVG, eller 3) NZ og LH F tilbake via NRT.

benjaminbr13 and Gullars like this.
  3. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    For en eller to?

ArthurDent liker dette
  4. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var for 1. En ren ego-tripp ;) Det var sikkert ingen ulempe at jeg var ganske så fleksibel med hensyn på tid.

Last edited: 02. okt 2019
  5. paron

paron Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, du er ikke på ville veier. Du har tilgang til FCL begge steder med F samme dag på Swiss eller Lufthansa:)

ArthurDent, Gullars and indahla like this.
  6. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Når awardfares viser kun eco ca 1 måned før; er det håp om at det slippes biz, og evt first?
    (Vet det kan komme first et par dager før)

Gjelder i hovedsak SQ og LH

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
  8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    det er ingen sammenheng mellom award i eco, biz og F så langt meg bekjent.

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Står at hele reisen må være i F. Er jo ikke det hvis jeg f.eks. flyr OSL-CPH-ZRH-FRA-PEK men det går kanskje greit?

E37B0FAE-E56E-4950-A4C4-397BD35C5927.png

10. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har faktisk ikke sett så mye på SQ, (siden jeg allerede har dem), men desto mer på NZ (siden jeg skal tilbake fra AKL), EVA og ANA. Jeg har inntrykk av at det er en del langtids, så 60 d (ish) og så 30 d(ish). Når jeg har fulgt med på 60 d billettene forsvinner de etterhvert, så jeg skal for egen del være ekstra på alerten ca 30 d før. Når jeg har sjekket LH F fra PVG ser det ut som det hele tiden slippes noen få F billetter for den (løpende) uken før dags dato.

11. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Selv om tilknytningsflyene er i C så reiser du i F, så du har tilgang. Se f.eks. eksempelet her fra min reise til Colombia i november;

Skjermbilde 2019-10-02 kl. 22.22.47.png

Her har jeg (og @Stuttfeiten selvfølgelig!) tilgang til F loungene både i Zurich og Frankfurt.

paron and indahla like this.
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm.. er det det klasse J er hos Lufthansa ja. På expertflyer har jo alle de europeiske flightene til Lufthansa en klasse J som står før C i lista. J for jukse-first? :p

13. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,563
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde å søke opp London til Tokyo Narita denne uken for 2, for opp 5 ledige F seter med Thai via Bangkok. Og det ser jo ganske så bra ut om man skulle fly videre til Hawaii denne dagen, siden ANA og flyr F der til. Men uansett søndag 6 oktober, følgende funnet, vet bare ikke om det er mulig å booke Bangkok-Tokyo med EB:

London, GB (LHR) to Bangkok, TH (BKK)
    12:30 - 6:00 (11h 30m)
    TG 911 | Airbus A380-800
    Operated By Thai Airways
    First

1h 35m connection

Bangkok, TH (BKK) to Tokyo, JP (NRT)
    7:35 - 15:45 (6h 10m)
    TG 676 | Airbus A380-800
    Operated By Thai Airways
    First

14. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Awardfares viser to seter ledig på den flighten BKK-NRT, men tar følgande forbehold for EB: "Estimated availability based on other providers". Er vel berre telefon til Tallinn som gir fasit!

15. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ekstremt lite tigjengelig fra både FRA og MUC til PEK nå, i alle klasser. Ser vi innskrenkninger?

16. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat nå er det Golden Week i Kina (en av to fellesferie-uker), og du nevnte vel tidligere tråden her at neste uke er høstferie i Tyskland. Vil tro begge deler spiller inn på tilgjengeligheten.

17. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer at jeg nevnte det, men da hadde jeg bare sjekket i F. Nå ser jeg at det ikke er en eneste billett tilgjengelig i noen klasser overhode fra lørdag og nesten 3 uker fremover.

Får håpe det åpner opp igjen fra den 18-19 da. Har lyst på LH istedenfor CA. :)

trygveat liker dette
  18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en luke nå fra 4-22/10. Jeg flyr 24/10 til PEK så håper det løser seg til det.
    Hvis de slipper 14 dager før og neste uke (41) er høstferie i Tyskland burde de jo ha sluppet fra 14/10 nå ..

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Snakket med Tallin nå. "Ingenting" til Asia (som ikke er økonomi) Fra 5/10. Han jeg snakket med visste ingenting og ble overrasket ..

2019-10-03 10_50_16-Search · AwardFares.png

samtom liker dette
  20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det dukket opp to F-seter MUC-PEK den 17. oktober i morges. De er ikke lenger tilgjengelige for å si det sånn ;)

Awardfares sendte meg mail 08:11, expertflyer sendte meg aldri noen mail så det virker som de ligger litt etter. Jeg gjorde et manuelt søk på expertflyer mens jeg ventet på at CT-telefonen skule åpne og da dukket dem opp, men expertflyer sender vel bare ut alerts noen ganger om dagen.

Gullars, indahla and ArthurDent like this.

Del denne siden