Jeg er en håpløs amatør som prøver å bestille SQ F via Tallinn. Jeg kan reise når som helst men fikk beskjed om å ringe tilbake når jeg hadde funnet ledig sete på United Airlines sin søkeside først. Men er det sånn at jeg kan bruke "Search by price" og ikke bare "Search by award travel"? Sistnevnte søkeinnstilling gir alltid 0 resultat og jeg mener jeg så et sted at SAS har tilgjengelig ekstra seter på SQ F, kanskje mer enn United sine bonuskunder har.
Ser også at det er litt sånn tombola ift. resultat hver gang man ringer Tallinn, blir det ikke litt pinlig når man får de samme folka på tråden når man ringer opp igjen? Det kan da ikke være så mange som jobber på det call centeret?
Tja, usikker på om dette er SAS sin feil. Det er jo LH som kontrollerer når de slipper setene til hvem.
Du misforstår. Det er dårlig av SAS at de henviser til andres tjenester (les: United awardsøk) for å finne seter som de *kanskje* vil la deg booke. Når det er sagt, jeg vil tro at flyselskapene vel priser setene internt, da er spørsmålet ikke nødvendigvis om LH slipper de, men om SK EB kanskje ikke er villige til å betale. Hvis bonussystemene internt i *A er å betrakte som en "valuta" f.eks, så kan jeg tenke meg at EB har dårlig kurs i forhold til f.eks MM og UA Miles rett og slett fordi SK har så lite nettverk sammenlignet med LH og UA og dermed mindre etterspørsel og dermed lavere verdi. Hvis resonnementet stemmer, så "koster" et First sete mer for EB enn f.eks MM. Da er det ikke urimelig å tenke at EB kanskje kveler tilgangen, fordi det er dyrt for dem.
Hva er mener Tallinn med dette? United viser ikke Singapore F bonusseter overhodet, fantastisk god anbefaling til kunde.
Hvis jeg forstod det riktig så kan man ikke lengre finne SQ F på united award, men på awardfares kan man det, når det gjelder by price så kan du ikke bruke den til å søke award billetter, det er bare snakk om penger i det tilfellet.
Altså, det kom ikke akkurat frem av den tidligere kommentaren din at det var dette du mente Jeg er selvsagt enig i at det er en dramatisk devaluering av verdien på EB & CT om nå SAS dropper LH F awards.
..kombinert med at SAS har en relativt kjøpesterk og ressurssterk kunde-undergruppe med tusenvis av CT'er i omløp...
Nå er First class med SQ synlig på Award fares samt om det er gammel eller ny suites. Samme med ANA (gammel eller ny cabin).
Fikk alarm fra EF i dag om 2 ledige LH F FRA-PEK i morgen. Tallinn kunne ikke finne disse, men det kan jo være at om jeg hadde gjort som @bighc og ringt flere ganger ut over dagen så ville disse dukket opp senere, men fikk endret til en tidligere TG F flight fra BKK så da er jeg fornøyd med reisen uansett så jeg gidder ikke å prøve mer. Forøvrig var det en Angela jeg snakket med i Tallinn. Meget hyggelig og hjelpsom dame og det var hennes forslag å søke på andre kombinasjoner som kunne forbedre reisen vår, og som gjorde at hun fant den tidligere TG F flighten. Sånn service liker vi
Virker som om det er samme problem med CA F som med LH F om dagen. Det vises god tilgjengelighet på PEK-FRA/MUC/LHR tidlig i januar, men Tallinn finner ikke noe som helst.