FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

1. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er forumet nærmest "fullt" av reisebrev fra folk som er ute og reiser med LH F, så det er kanskje en smule tidlig for gravølet?

Selv om jeg riktignok sliter med samme i-landsproblem selv akkurat nå. Venter på slipp av billetter til helga, men til tross for 7 ledige seter i F slippes det ikke bonusbilletter... Trøster meg med at 2 x TG F er relativt greit uansett :D

Xflipper liker dette
  2. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er rett og slett merkelig, som sagt ser SAS kundeservice de samme som synes på AF.

3. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, booket for noen uker siden (ett sete). Reisen finner sted i desember.

flying_all liker dette
  4. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Det er ingen betviler at det inntil ca. to uker siden var relativt enkelt å få tak i LH F. Men så virker det som det har skjedd noe. Er vel ikke gravøl-stadiet ennå, men det hadde jo vært greit å finne ut om dette er en bevisst blokkering av en eller flere LH F-ruter.

5. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Ny flight denne gang med LH F retning vest. United viser 2 ledige. AF viser 2 ledige og EF viser to ledige. Tallin ser dessverre ingenting.

6. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Samme erfaring her når jeg prøvde å ringe nå nettopp. Hun fant ingenting FRA-MEX, men dog 1 ledig FRA-BOG. BOG hadde 2 ledige billetter helt til det sekundet hun søkte opp ruten.

Oppdatering: Nå viser FRA-BOG 2 ledige igjen, men til og med vår gode venn Kristyna finner ingenting, selv ikke FRA-BOG som min første agent fant 1 tilgjengelig på. Frustrerende dette :)

Last edited: 27. nov 2019
  7. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg følgte med på MUC-MEX 24 nov. Hadde på alarm. Det plinget inn 3 ledige 1 uke før.

14-8 dager ingenting tilgjengelig / ledig.
    7 dager før 3 ledig.
    6 dager før var alle tatt. 0 ledig.
    5 dager før var det 2 ledige igjen.
    4 dager før var det 0 ledig.
    3 dager før var det 4 ledig.
    2 dager før 2 ledig.

Konklusjon = det endrer seg raskt.

Xflipper liker dette
  8. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Varsler er en ting, hjelper lite når de ikke finner billettene. Prøvde du å ringe inn for å spørre om tilgjengelighet på noen av disse? :)

9. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Forhørte meg nå direkte med SAS sin kundeservice. Må sjekke litt ulike kilder merker jeg nå...

FRA-MEX 7.des viser 1 ledig i First 9 i Biz (EF, AW) // Ingen seter på SAS.no
    MUC-MEX 7.des viser 1 ledig i First 9 i Biz (EF, AW) // Ingen seter på SAS.no

Kundeservice finner ingenting. Lurer på om awards tilgjengeliggjøres på ulike tidspunkt for de ulike programmene. Krystina nevnte i dag tidlig at hun hadde erfaring med at seter som ble gjort tilgjengelig for United på natten/morgenen - ikke dukket opp i hennes system før godt utover ettermiddagen.

joskje liker dette
  10. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Morsomt - for meg nevnte hun at de ofte ikke dukket opp i hennes system før etter lunch. Kanskje hun liker meg bedre? :D

bighc liker dette
  11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant, kanskje LH har begynt å differensiere etter hva selskapene betaler for setet? Trodde det var lik pris?

12. flyby

flyby Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Vi har en CT-reise til Taipei booket i biz. Har nok poeng til evt endre til First Class, men hvilke alternativer finnes det for å komme seg til Taipei?

13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,888
    Bonuspoeng:
    183
    BKK, HKG, HND/NRT, SIN feks også videre til TPE derifra :)

14. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er veldig urovekkende. På bc.se er det en som hevder at F-billetten ble synlig da agenten "tok" business-billettene først. Vet ikke om det er noe i det "trikset"? Håper uansett noen kan få sas i tale etter hvert om dette :(.

15. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Misliker også denne utviklinga her eg sitter og konstant overvåker gitte avganger i LH F. Dette blir jo eit ekstra spenningselement: Først om seta blir gjort tilgjengelig for award og så om Tallinn ser dei eller ikkje.

16. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk endelig booket noe LH F, alt håp er ikke ute:)

Det åpnet seg plutselig 5 seter ca kl.12 i dag på MUC-ORD 11.des. (Hvorfor disse ikke ble sluppet til vanlig tidspunkt har jeg ingen god forklaring på).

Tallinn fant kun 2 seter. Dette kan jo tyde på to ting(spekulering selvsagt)
    1. SAS får ikke samme mengde seter fra LH som united
    2. 5 seter tilgjengelig på EF/AF/United tilsvarer 2 seter hos SAS.
    o_O

ps: Dette er dog ikke ønskelig reiserute til destinasjon, så kan holde dere oppdatert fremover om hva Tallinn finner/ikke finner:)

17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Det var en del trøbbel under og rett etter høstferien også. I uke 43 da jeg fløy LH F FRA-PEK måtte jeg til slutt gi opp på min ønskede dag og fly en dag før.

18. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Svenskane på bc.se spekulerer i om det kan ha en sammenheng med kampanjen som Lufthansa/Swiss har på reiser i first. Den går jo ut 02.12 så det går kanskje an å håpe på bedring etter det.

Chrisbgg liker dette
  19. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Kjørte et stunt i dag. Ringte hver time fra 1230 til 1630. LH F muc-mex var målet. AW, EF og United viste 7 ledige i F.

Utfall av samtalene:

1230 - nei
    1330 - nei
    1430 - nei
    1530 - nei
    1630 - JA!

Woodswing, Oddvar, Chrisbgg and 27 others like this.
  20. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var 7. des? :) Spurte du tilfeldigvis hvor mange ledige seter de fant?

Del denne siden