Kjapt spørsmål: er det mulig å bestille en t/r reise med LH F og ta samme fly på returen som man reiste bort med? Altså, fly bort, en tur innom loungen og så stige ombord igjen. Mener å ha sett noen som gjorde dette for ikke så lenge siden.
Ja det er mulig så lenge det er innenfor MCT (Minimum connection time). Men min mening på det er at når du har flydd så langt, hvorfor ikke oppleve destinasjonen en dag eller to før du så reiser hjem igjen. Da blir du å sette litt mer pris på returen og
Enig. Det er greit med bare noen timer et sted dersom man skal videre men for en ren tur-retur på en langtur ville jeg nok ha blitt en dag eller to dresom tiden strekker til. Men jeg har jo selv flydd OSL-ARN-HKG-ARN-OSL der jeg snudde på flyplassen og returnerte etter 2 timer.
Takk for svar! Det er jeg helt enig i poenget var å få brukt opp noen poeng før de går ut, og samtidig oppleve LH F, når jeg ikke har veldig mange dager til rådighet da var dette et alternativ, selv om et par dager på destinasjonen selvfølgelig ville vært å foretrekke!
Har selv vært i samme situasjon. Noen få dager igjen til CT går ut og bare en helg igjen å bruke den på. Så da ble det en kompistur i LH F til Boston for å snu i loungen. Det synspunktet han immigrasjonsfyren hadde på turen vår brydde vi oss ikke så mye om, ei heller fräulein på innsjekk i F skranken i Frankfurt
Det er ingen restriksjoner på dette fra flyselskapets side, eller immigrasjon altså? Selv om de kanskje ikke er siperbegeistret?
Nå har jeg snudd i døra i Austin (Sas sin tur til den festivalen), der var vi mange som snudde i døra og immigrasjonsfolket syns var rare (den om det). Men ikke noe problem, var så mange som gjorde det så det ble ikke spurt mange spørsmål. Snudd i døra i BOS og der måtte det forklares i detalj hva vi gjorde (ikke normalt å fly så mye bare for å fly). Var en her inne som snudde i døra i MEX nå nettopp, gikk bra det å. Så lenge den er bookbar så går det bra. Er jo litt minimum tider å tenke på også. Men reiser man i F så er man først ut av flyet og ikke sist, så sparer en del tid der
Eg hadde ein fantastisk tur/retur til MEX denne veka, og som flynerd med begrensa tid og CT med utløp så var det nydelig å få oppleve FCT i Frankfurt og reise med 747 i F hos LH. Som det er nevnt her så styrer MCT om man kan "snu i døra" eller ikkje. Var litt spent på dette for min del iom at immigrasjon er ein x-faktor som ein ikkje kan vite tidsbruken på. For min del var det kort kø i immigrasjonen som dermed sørga for at tida det tok frå eg gjekk av flyet til eg var plassert i loungen på innsida igjen tok under 30 minutt. Det var heller ingen som kommenterte denne måten å reise på verken ved innsjekk eller immigrasjon eller andre plassar. Men så er jo det sånn at i MEX så må alle passasjerar gjennom immigrasjon sjøl om dei er i transfer. Ein anna fordel med dette er at ein slepp jetlag. I løpet av dei 25 timane det tok for meg å reise FRA-MEX-FRA så hadde eg sove 11 timar og eg forholdt meg kun til norsk tid heile vegen.
LH F 6 ledige MUC-PEK via FRA 27 november LH F 4 ledige MUC-PEK via FRA 29 november TG F Tokyo Haneda-Bangkok-Sydney (australia) 23 november (3 ledige), 24 november ( 2 ledige), 27 november (4 ledige), 29 november (6 ledige)
Takk for at du deler dine erfaringer! Har sett på MEX som et mulig alternativ, så gøy å høre at det fungerte fint for deg
Det stemmer ikke alltid. Jeg følger med på HND-BKK i F, og det er ledig både før og etter 60 dager før avgang (bare ikke den flighten jeg ønsker).
Er det slik at HND-BKK i TG F kun slippes ca 60 dager før og ikke 340 dager som de gjør på Asia rutene i Biz?
Interessant. Det er nok bare 1 sete som man får booket utover de 60 dagene. Finner du avganger med flere enn 1 sete?