Det sier seg selv: for å booke en CT reise må du ringe Tallinn. Hva SAS finner spiller da ingen rolle om Tallinn ikke finner det samme. Da er man like langt = bortkastet tid å ringe SAS for å sjekke...
Øh, feil. Har man nok poeng til å booke F for to, kan man ringe SAS i helgen (og etter kl 1700) og få booket billettene. Slik jeg prøvde på idag (enveis til ORD). Deretter ringe Tallinn og bruke CT for å få tilbake halvparten av poengene.
Mener du Tallinn ikke vil applisere CT’en på en allerede eksisterende booking, slik at man får refundert poeng? Da har jeg misforstått.
Men sitter dei ikkje og ser i samne system? Virker jo heilt forbanna ulogisk at dei i Tallinn skal finne meir enn om man ringer SAS. Det "positive" med å ha snakka med SAS i dag er at forventningane er lave når eg tar telefonen til Tallinn i morgon
Selv har jeg fått gjort forandring på en reise, fått avslag en annen gang på en forandring og en gang har jeg fått reservert ny reiserute med F sete, mens billetten ble effektuert av Tallin mandagen etter. Så som så mye hos SAS er det hitt and miss, men verdt å gjøre et forsøk om det kommer en bra sete opp på radaren i løpet av en helg.
Nei, det er ikke ulogisk, det viser bare at forskjellige ansatte i alle bedrifter har forskjellig kunnskap og evne til å gi service og bruke instrumentene de har til rådighet. Det merker en godt når en ringer Tallin også. Ikke alle er like serviceinnstilte og dyktige på den prosessen det er å finne en god rute.
Jeg har ikke gjort det i praksis men spurte Tallinn en gang om jeg kunne booke hos SAS og deretter ringe til Tallinn og få lagt til CT. Null problem, var svaret
Ser den ja, men i mitt tilfelle så er det snakk å sjekke tilgjengelighet på ei direkterute med gitt selskap, gitt rute og gitt dato. Viss det skal vere forskjell utifrå person til person på så enkle forespørslar så er jo alt fullstendig bingo. I dette tilfellet som omhandler LH F så trur eg nok det er vel så mykje hold i at setene ikkje er tilgjengelige for Eurobonus, og det er jo surt for blir det ingen sporbarhet på setene deira heller (som det til dels er med SQ f.eks).
Dette spurte jeg en SAS agent om en gang jeg ringte for å sjekke ledige F-billetter. Han fortalte at både SAS og Tallin sitter på akkurat det samme systemet for å sjekke tilgjengelighet. Det skulle i teorien ikke være noen forskjell i tilgjengelighet med tanke på om du ringer SAS eller Tallin.
Joda. Men igjen da: du finner noe på telefonen med SAS, du ringer Tallinn, de finner det ikke. Da er du like langt?
Øh, nei det er feil. CT reiser kan kun bookes via Tallinn. Har du ringt Tallinn og fått tilbake halva av poengene?
Forskjellen er at ringer man Tallinn og finner noe man vil ha og skal bruke CT, så går det igjennom. Det gjør det ikke om man har CT og har SAS på linjen.
Det var nok svaret til EN av de som jobber i Tallinn. Lykke til med å få det til med akkurat den personen(e) du treffer på senere
Det er jo flere eksempler på forum der folk hevder at det har gått. Hvis en nå skal tru at folk ikke skriver tull. Og mange på avslag. Så agentrulett/flaks eller hva det nå er må vel til.
Jeg booket BOG-JFK med Avianca i C for to pax på telefon hos SAS for ca. en måned siden. Jeg ble uoppfordret spurt om jeg ønsket å bruke Companion Ticket'en min. Jeg takket nei (fordi jeg sparer den til noe annet), men ble positivt overrasket over å bli spurt av SAS (og ikke Tallinn) om dette. Det var på en helt vanlig ukedag.