Dagens update etter første runde med Tallinn: Flight som i følge AF har 9 seter i Biz og 3 seter i First ser Tallinn 9 seter i Biz og ingen i first. Flight som i følge AF har 8 seter i Biz og 5 seter i First ser Tallinn 8 seter i Biz og 1 sete i first. EF viser A4F4 på begge flightane.
Har gått litt tid sidan eg snakka med Tallinn og no viser AF 4 ledig på begge. Den flighten hadde A5F5 på tidspunktet eg ringde, beklager at eg var litt upresis!
AF overrapporterer nesten alltid på First tilgjengelighet. Har sett Lufthansa med 5-8 seter på AF. Tallinn finner sjeldent så mange?
Det ser dessverre ut til at SQ har sluttet å fly A380 med nye suiter mellom PEK og SIN (ifølge Mainlymiles.com). Er det noen som har klart å booke nye suiter for eurobonuspoeng mellom HKG/NRT/PVG og SIN?
Ifølge nevnte nettside, så flys SQ861 med A380 med nye suites på enkelte dager frem til 16.jan, og deretter hver dag til og med 3.feb. Deretter daglig fra 29.mars. Kun Tallinn som evt ser tilgjengelighet, eller er AF og/eller first saver på Krisflyer en pekepinn på tilgjengelighet ut fra din erfaring?
Jeg sjekket ikke hos andre enn Tallinn. Ringte inn et par uker før avreise og oppdaget det ved en tilfeldighet.
Følger opp denne. I går kveld endra antall ledige seteri first seg i AF til 4. Når eg ringte Tallinn i dag tidlig så såg dei 2 seter (noke som passa meg utmerka). Det eg la merke til var at når det var 3 seter ledig hos Eurobonus i følge AF så viste Lifemiles 2 seter, mens det var ingen seter i følge Tallinn. Når det så var 4 seter ledig så stod det 4 seter hos Lifemiles som igjen betydde 2 seter ledig i følge Tallinn. Dette er berre laus spekulasjon, men kan det vere noke i at Eurobonus har 2 seter mindre tilgjengelig enn Lifemiles? Eg legger merke til at flighten eg har booka meg inn på gjekk ned til 2 ledige i følge AF (for United og SAS), og no er det 1 sete ledig på Lifemiles i følge AF.
Forklaringen er sikkert at jeg er flinkere enn deg til å variere språkbruken... Poenget var uansett at det ikke er satt opp A380 i perioden 4.feb til og med 28.mars på nevnte flight.