FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. sjabby

    sjabby Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Hva er erfaringen med FRA-SIN-FRA? Hvis den viser F4A2, noen formening om når det slippes award?
    Sjekke noen datoer i april og enkelte flygninger med F3A2 hadde 1 og 2 ledig, mens andre med F4A2 ikke hadde noen award. Vanskelig å se noe mønster..
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge det er 4 ledige så er det 2 ledige award seter. I hvertfall på de datoene jeg sjekket SIN-FRA.
     
  3. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hatt aktiv varsling på LH for 2 pax 17 og 18 januar siden oktober, men det har ikke åpnet seg noe som helst. Per nå er det F2 A2, så jeg holder ikke pusten.
     
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Mener du SQ? Jeg har funnet mye ledig på Krisflyer-siden, men de har ikke vært tilgjengelig for Eurobonus de gangene jeg har ringt. Har i hovedsak spurt om FRA-SIN og LHR-SIN. Er greit fornøyd med biz LHR-SIN førstkommende lørdag hvis det ikke dukker opp noe i siste liten.
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    SQ ja. Sier Krisflyer det er ledig så funker det.
    Men ikke first ifra LHR eller FRA... Det er SIN-FRA eller SIN-AMS / AMS-SIN (eneste fra Europa som er mulig å booke med SQ F nå vel...?)
     
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips! I så fall ser det ut til at det kan være en åpning for returen, så da får jeg stille meg i kø hos Tallin igjen i morgen tidlig :)
     
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Krysser fingra for deg :D Booket selv SIN-FRA nå den 7 februar for meg og samboeren :)
     
  8. GUA

    GUA Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    28
    Avbestilte akkurat 2 seter i SQ First fra LHR til SIN 17.3 (SQ305) i fall noen vil sjekke tilgjengelighet. Fant heldigvis nye SIN-FRA så da gikk det greit å ofre når reisen måtte flyttes.
     
    Gullars, benjaminbr13 and animals like this.
  9. MrRobot

    MrRobot Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan var fremgangsmåten din for å finne ledig i SQ F på dette legget? Skal på bryllupsreise i august selv har sitter på SQ C begge veier (LHR-SIN). Skulle gjerne fått piffet opp til F :)
     
  10. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Gah, den agentrulletten er virkelig stressende. Ringte vanlig SAS EB telefon (ikke Tallinn) for å høre om de hadde ledig Singapore Airlines F fra SIN-FRA 14. februar. Første jeg snakket med fant 2 plasser men underveis klikket systemet hans så han ba meg legge på også ringe opp igjen (?). Ringte samme nummer og snakket med en dame som ikke fant noe den dagen. La deretter på og ringte samme nummer igjen og snakket med en annen fyr som fant 2 billetter umiddelbart. Det jeg observerte var at dersom man søker leg for leg finner man mye mer, men da jeg pratet med hun som ikke fant noe den 14. februar var det i forbindelse med at vi "bygget" opp en connecting rute. Må si jeg er fornøyd nå da som klarte å få billetter i HKG-SIN-FRA for 2 personer i First Class på begge leggene :cool:
     
  11. Chimp

    Chimp Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Det går to daglige avganger med 777-300er fra LHR til SIN. Jeg fikk treff på 1 first class i en av disse i nov 2020. Kan være verdt et forsøk for de som leter. For min del ikke aktuelt pga måtte ha to billetter.

    Artig at dere har klart å booke FRA - SIN. Kom gjennom til Tallin nå, og den er ikke ledig på mine datoer dessverre.
     
  12. GUA

    GUA Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    28
    Det har så vidt jeg vet kun vært mulig å finne SQ First på SQ305 som går fra LHR om morgenen og således krever overnatting. Jeg hadde nok flaks da jeg booket i september for det var svært lite ledig i løpet av vinter/vår. En pekepinn er ledige seter som vises på EF (F4 A4).
     
  13. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,284
    Bonuspoeng:
    113
    og de som har klart å booke F før de endret fra 777 til A380 med ny suite har hatt ganske flaks :)
     
  14. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Det var ikke F4/A2? Jeg har sjekket mange flygninger opptil et år fremover og jeg kan ikke se noen flygninger med F4/A4 på 777W Ville bare dobbeltsjekke at det var dette du fikk opp.
     
  15. GUA

    GUA Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    28
    Du har helt rett, min feil - F4/A2 skulle det være. Men mener jeg også har sett F4/A3
     
  16. MrRobot

    MrRobot Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Interessant. Så om det er ledig F4/A2 kan det indikere tilgjengelighet på F selv om man ikke får treff på "Awards & upgrades" på EF?
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Du får aldri opp award seter på expert flyer med SQ fra Europa-sin eller retur.
    Det er egen avtale med SQ som gjør at SAS har tilgang.
     
    MrRobot and trygveat like this.
  18. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Noen sjans for at SQ slipper de siste setene for awards et par dager før, hvis den er F2, på 777en fra LHR?
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Neppe. De setene blir nok behold for Operational needs
     
  20. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    De slipper typisk ett sete 14 dager før, og så er det full frislipp ca 48 timer før. De slapp eksempelvis 11 seter i dag fra hhv LHR og FRA nå på fredag når vi skal av gårde. Men fruen nektet å bytte fra SQ biz til TG F fordi hun da måtte stå opp kl 4 i morgen natt :oops::oops:. River meg fortsatt i håret her!
     
    Hanen, Woodswing, magnusant and 3 others like this.

Del denne siden