FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. mgottsch

    mgottsch Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Hehe, desverre er ville LH kun gi united business på denne strekningen. Var 6 ledig på biz når jeg bestilte men 0 for EB...
     
    jgroneng liker dette
  2. PerFlyer

    PerFlyer PerFlyer

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for flere gode svar på mine spørsmål. Hva med selve flyopplevelsn? Hva er forskjellen på C og F med tanke på sete, mat og drikke m.m.?
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor stor forskjell det er på setet varierer fra selskap til selskap og internt i samme flyselskap også. Generelt så kan du nesten alltid være sikker på at du får et bra sete i F, men i C er det mye rart der ute. Jevnt over forvente å få et ganske greit sete hvis det er 1-2-1 i C så klart :) Den største forskjellen er antall crew per passasjer, spesielt hvis det er et høyt antall seter i C ombord. I tillegg får du jo bedre mat og drikke og/eller mer å velge i. Og ofte tilgang til gøyere lounger på bakken :)

    Forresten... Skulle du være så heldig å finne seter i LH F FRA-PEK så har Air China en direkterute (CA821) PEK-HKT. Det blir noen timer på bakken i Beijing, men det kan brukes på for eksempel en layovertour til den kinesiske mur :)
     
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Og klok av skade, lessons learned osv sa jeg ingenting når det kom et nytt pling i natt. Smugringte Tallin i dag tidlig, så da ble det tur i F likevel (ble for øvrig raskt tilgitt, så det var nok en lærdom å ta med seg) :p
     
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Siden du ser på TG fra LHR, så får du tilgang til Silverkris First Class lounge (den beste loungen på LHR) samt Dom Perignon og Wagyu i stedet for Veuve Cliquot og NRF i luften. Verdt å ta med seg :)
     
    benjaminbr13 and Xflipper like this.
  6. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Drikke pleier det å være litt forskjell på. Hadde en tur-retur Boston med LH F på vei bort og LH C på vei hjem. Nedtur med C. Servicen var betraktelig dårligere, tok lang tid å bestille noe ekstra, champagnen og vinen var litt ned på skalaen. Setene var 2-2-2 hvis jeg ikke husker feil i C, føltes ut som at det var en god del trangere i ligge posisjon. Maten var grei i C ikke god som i F.

    Er mye mer personlig service i F, dette fordi det gjerne er mange færre pax å passe på. Var vel 2 flyvertinner på 8 pax med LH F, 4 per. Da kommer de veldig fort hvis du trenger noe, de ser når glasset begynner å bli tomt. De behandler deg som konger.

    Hvis du ikke har lest reisebrevene som ligger på forumet, anbefaler jeg deg å lese noen av dem. De er virkelig god lesing og man får et fint bilde over de forskjellige F produktene (ikke så mye Air China F, men du finner mange LH F, TG F, SQ F, noen ANA F).

    Selve flyopplevelsen i F er ganske spesiell, fordi man har skikkelig mye plass i sete, masse lagringsplass, noen har eget skap til jakke/ytterklær/ toalettene er stort sett større. Vil man sove så blir senga heller ikke så altfor verst, med dyne og pute og overmadrass (litt tynn hos noen men hjelper).

    Har ikke flydd så mange F (4-5 turer), men man blir mett av maten ombord. Er ganske mange retter og generelt mye mat. Flere retter enn C og generelt veldig god mat.

    Men det som gjorde turen(e) veldig behagelig er servicen på bakken. LH F i Frankfurt, da anbefales FCT. Her har man en meget god Lounge med det meste man trenger. Er veldig rolig og god service, god mat og en god del drikke å velge mellom. The Private Room i Singapore, liten Lounge inne i first loungen. Noen mener den er oppskrytt, men vi likte servicen, rolig og greit med plass. I Bangkok har man golfbil service, man slipper å gå så mye, godt med plass men ikke like god drikke som de to andre. Men massasjen og spaet er så godt at det er verdt en stopp.
     
  7. mgottsch

    mgottsch Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Snakket nettop med Tallin, kan godt hende noen har kommentert dette før.
    De sa at de siste månedene har tilgjengeligheten på LH F nesten forsvunnet, de viste ikke hvorfor. Hvis det kom noe var det kun ganske rett før avreise.
    Spurte hvor jeg skulle sjekke fremover før jeg ringte inn, fikk da tilbakemelding på at det ikke var noe annet å gjøre enn å ringe inn ofte...
     
  8. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    Vi er mange som har forsøkt å forske på dette dei siste månadane ref denne, men det er nok riktig som Tallinn seier; dei sitter på fasit. Mitt inntrykk er at om du bruker Awardfares så er EB-tilgjengelighet rundt det som tilbys LifeMiles og i enkelte tilfeller lavare enn det.
     
  9. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Uten at jeg har fått lest alle diskusjonene; er LH F-tilgjengelighet som vist på United like pålitelig som før? (altså stort sett pålitelig, med liten fare for ghost avail.?)

    Edit: Glem det, ser jo at det ikke er tilfelle.
     
    Xflipper liker dette
  10. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Har man tilgang til First lounge med Lufthansa når man ankommer München med LH F?
     
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Ja
     
    Alfred liker dette
  12. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Profilbilde on spot! Takker

    alf
     
  13. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Bare hvis du flyr LH videre vel?
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    FCL kan benyttes som ankomstlounge fra LH F. Du blander nok med FCT hvor man må fly LH videre, og dette er grunnet at de bare kjører deg til LH-flighter. Og FCT ligger på utsiden av terminalen, så da måtte du eventuelt ut og inn igjen i den vanlige.
     
    trygveat liker dette
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, FCL kan brukes som ankomst lounge også

    Når du ankommer fra Non Schengen så har de en egen dør med en ringeklokke du ringer på, der inne har de egen passkontrollør som sjekker papir/pass før du slipper inn i loungen.


    Hentet fra https://www.lufthansa.com/us/en/lounge-types-and-access

    Screenshot from 2020-01-20 17-01-28.png
     
    jgroneng and trygveat like this.
  16. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Er Fra en av de greieste flyplassene å posisjonere seg til med tanke på en mulig tur i First til Bkk?
     
  17. mgottsch

    mgottsch Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Det jeg har sett i det siste så er det enten FRA eller LHR som har mest :) (Det skal sies at det ikke er sikkert alt jeg ser, er tilgjengelig for eurobonus da..)
     
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Klarte ikkje å finne svar.
    Ser det ligger ute at me kan booke a380 suite frå LHR. Stemmer dette fortsatt, og legges det ut 330 dager før, 6 mnd før eller er det nærmare?
    Og er det nokon som veit når F med SQ blir lagt ut?
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bare 777 som kan bookes fra LHR, virker som SQ305 er lettest å få tak.
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det var det eg trudde, det var berre teksten på fyrste side.
    Skal ta ein telefon inn og sjekke om det finnes noko! Kan overnatte ei natt i London eller LHR eg:)
     

Del denne siden