FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. Propflyer

    Propflyer Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    aha skjønner! takk for tips. jeg skal kjøre egotrip, og har fri annen hver uke, så jeg er høyst fleksibel både på destinasjon og avreisedato. så AMS-SIN skal være greit ja..

    I følge mainlymiles sin SIA oversikt, bruker de gammel 2006 kabin på FRA.. det er jo litt surt :p hehe
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Litt usikker faktisk. Har du ikke prøvd SQ F så ville jeg nok gått for det. Men syns EVA sin 787 leverte helt vanvittig bra. Var faktisk bedre mat der enn på SQ flighten jeg hadde mellom SIN-FRA. Skal fullføre reisebrevet mitt nå idag tenkte jeg så kan skrive litt mer om det da. Men det er jo noe med den eksklusiviteten da når du flyr First som du ikke får når du flyr Business... Hvis du ikke har prøvd noen av delene så ville jeg gjort slik jeg gjorde nå. Fly EVA C en vei og SQ F andre veien. Da blir det kun 30 000 poeng ekstra. Senga osv var jo så klart bedre på SQ, samme med drikkevarene :)

    Ja SQ25 er utstyrt med 2006, og er gamle Suites i A380en. Den får du nok ikke booket. Men de har en flight til som går som er i 777, den får du booket. Ihvertfall SIN-FRA, den fløy jeg med på fredag:)
     
    flying_all, Xflipper, ChrisTW and 2 others like this.
  3. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips:) jeg har ANA The Suite på utreisen, og den tror jeg at jeg holder hellig. Så dilemmaet er om jeg skal beholde EVA C eller bytte til SQ F på returen. Har ikke prøvd noen av de. Må nevnes at jeg ble trukket feil da jeg bestilte og bare har betalt 165 000 poeng for reisen med F og C. Regner med at feilen oppdages og at jeg må betale 225 000 dersom jeg endrer til SQ, så derfor det må vurderes litt. Gleder meg til resten av reisebrevet:)
     
    flying_all and Propflyer like this.
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Da ville jeg beholdt EVA C om jeg var deg med tanke på at de har trekt deg feil poengsum. SQ F er jo heldigvis noe som er god tilgjengelighet på, og antar dette ikke er siste gang du skal ut å fly på poeng, så da kan du teste EVA C nå og heller ta SQ F neste gang, du må jo uansett teste ut EVA en eller annen gang og :D Er det i 787en? Da har du 60 000 ekstra poeng å rutte med til neste tur ;)
     
  5. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Godt å høre at jeg ikke gjør et dumt valg hvis jeg beholder EVA! Det er 787 til VIE ja. Den ser skikkelig bra ut, og er som du sier et must å teste;)
     
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Står litt fast på hva jeg skal velge. TG F på utreise til BKK eller hjemreise?

    Om jeg flyr TG F ifra LHR gir vel dette tilgang på First Class lounge o.l på LHR antar jeg. Jeg skal videre med TG C til Sri Lanka vil jeg da fortsatt ha tilgang til first class lounge på BKK og en times massasje?
     
  7. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Vi fikk tilgang til F loungen, men ikke 1 times massasje siden vi ikke fløy F videre.

    Annet spørsmål:
    Noen som har vært i kontakt med Tallinn i det siste og vet ledighet på F fra type AMS/LHR/FRA- SIN ut i november/desember? Og evt. retur SIN-FRA/AMS/LHR. Krisflyer kontoen min er vist slettet og klarer ikke opprette ny konto der nå..
     
    paramberg liker dette
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, vet du om man får tilgang til F loungen ved å stikke inn en tur til byen først for også komme tilbake på flyplassen på ettermiddagen?
    I tillegg få adgang på da First Class immigration?
    Vi lander tidlig og reiser veldig sent ifra BKK...
     
  9. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Slik jeg har skjønt, skal ikke det være noe problem. Vi ble forøvrig hentet i golfbil og kjørt direkte til F loungen. Viste både F og C boarding kortet. Var bare i spa avdelingen at de bukket og beklaget x-antall ganger at vi dessverre ikke kunne få 1 times massasje. Fikk 2x30 minutter, men tror vi var heldige som fikk dette. Skal vist bare få 1x30 min om man flyr C videre. (Dette var i november 2018, men er sikkert like regler der enda.)
     
    flying_all and paramberg like this.
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Okei, takk :) Ja massasjen er ikke så big deal om den er 30 min eller 1 time - bare om vi hadde tilgang til selve F loungen :D Og gjerne også F immigration så vi slipper lange køer....

    ref SIN spørsmålet ditt, ser ut som det er ledig 22, 24 og 25 nov ifra AMS iallefall.

    Capture.PNG
     
    flying_all, Xflipper and artanis like this.
  11. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Syntes forøvrig ikke F loungen var noe særlig på BKK. Ligger midt i terminalen og var ekstremt bråkete. Maten var ok, liten bar med begrenset utvalg av drikke. Servicen var god, de kom løpende om du så på de i 1 sekund.

    Takk, fikk registrert meg nå. Var bare knotete å få laget seg passord..
     
    paramberg liker dette
  12. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, takk!:) Blir nok ikke å bruke mange timene der. Var i den nye loungen til Thai nå for noen uker siden, den var super med egen bar:)
     
    artanis liker dette
  13. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    TG F og C har vel samme immigration og security så køa slipper du unna uansett.
     
    paramberg liker dette
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ah ok! Da var det sikkert den samme jeg brukte sist med SQ C - trodde det var noe eget med Thai siden de har den fancy'e first class innsjekken sin;)
     
  15. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,439
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Er det bare meg som synes at det var usannsynlig kleint at servitørene kommer krypende på knærne bort til bordet ditt på TG F-loungen i Bangkok? Man kan jo ikke si noe, men jeg får lyst å rope "Get up! You're not my slave!" Jeg ser jo at det ville skapt mer problemer for vedkommende enn det hadde løst, men er det noen som har funnet en taktfull måte å gi et hint om at dette er rungende unødvendig på?
     
    Last edited: 17. febr 2020
  16. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Hørtes utrolig kleint ut ja. Da vi var der, gjorde det ikke dette..Heldigvis..
     
    paramberg liker dette
  17. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Må huske at kulturen i Thailand er helt annerledes. Det de gjør kalles Wai og er deres måte å vise respekt på. Ja det er kleint for oss vestlige, men det er slik de gjør det, og må huske at flyr du i F blir du sett på en person med veldig høy status, særlig i Thailand..
     
    Xflipper and Rscott like this.
  18. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,439
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg skjønner jo at det er for å vise respekt. Men det river i hvert eneste lille sosialdemokratiske fiber i kroppen min. Merk: Av en eller annen merkelig grunn, hadde det ikke gjort meg en døyt om det samme hendte på Eleven Madison Park i New York :p
     
    flying_all, Blackbird and paramberg like this.
  19. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med @paramberg. Litt rart første gang, men blir fort vant til det. Asia generelt sett er jo veldig mye bukke nikke nei, kan bli litt mye tidvis.
     
    flying_all and paramberg like this.
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Er enig med deg, er forferdelig til tider når de bøyer seg så mye at de når bakken med hendene.... :p Uffa meg, men man venner seg til det :D
     
    flying_all liker dette

Del denne siden