FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    :eek:
     
  2. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, jeg skal faktisk fly TG hjem om 12 dager, men har null håp om at det dukker opp noe før fredag selv om det fortsatt er F6 A6 på det ene aktuelle flyet. Har fulgt ganske nøye med de siste par mnd.
     
  3. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Vet!! Skulle bare booket om og sagt at det hadde skjedd en endring i stedet for å vekke henne i tre-tiden i natt da varselet plinget inn på tlf. Særdeles dårlig timing, men nå har jeg i hvert fall lært what not to do :p
     
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    SQ305 er ikke A380, det er 77W. Er helt sikker - skal fly den på lørdag :) Det er SQ317 og SQ319 som er 388 fra LHR.

    Det var akkurat dette byttet jeg ønsket meg over, men som madammen sa nei takk til. Jeg hadde ikke vært et sekund i tvil!
     
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Det var jeg ikke klar over, men den går rett inn på watchlisten min for neste sommer! Jeg som ikke har fått testet TG F ville nok gått for det uansett, men da skjønner jeg dilemmaet ditt litt bedre.

    EF-SQ.png

    Det har vært rimelig fullt på dagflightene jeg har fulgt med på en periode i hvert fall.
     
    Kortbanetraver liker dette
  6. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    :eek::eek: Jeg fikk overbevist fruen om LH F er bedre enn Air China F mot en lang layover på PEK, men det var under tvil lenge. Fikk ikke lange tiden i FCT, men nok til at hu vil tilbake til LH F og FCT.
     
    Rscott and RoadKing like this.
  7. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis layover på PEK er lang, dra endelig ut... F-loungen til CA der er forferdelig.
     
  8. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    «Alle» vet hvor dårlig den er, men når man får Suites på SQ så tåler man det meste. Ble noen timer på øyet på et hotell istedenfor tur inn til byen.
     
    magnusant liker dette
  9. mgottsch

    mgottsch Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Håpet på å få til noe first på denne ruten:

    SAS SVG-OSL 30.Jan 07:00
    1:50t Mellom flight
    LH OSL-FRA 30.Jan 09:50
    1:35t Mellom flight
    TG FRA-BKK 30.Jan 13:45
    5:05t Mellom flight
    TG BKK-SIN 31Jan 11:30
    18:15t Mellom flight
    SQ SIN-DPS 01.Feb 09:05

    Slik jeg ser det har jeg disse mulighetene:
    FRA-BKK TG 13:45 (TG F Lounge Bangkok)
    FRA-SIN LH 21:55 (LH F Terminal FRA)
    FRA-SIN SQ 21:55 (F Lounge på vanlig terminal?)

    Har alle flyvningene med business nå, og håper at dette kan bli første F turen vår. Dere som har litt mer peiling, tror dere det blir mulighet for en av de, og når bør jeg ringe Tallin? (Det var ingening ledig når jeg ringte inn idag)
     
  10. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det burde absolutt være mulig å få TG F på utgående. De slapp eksempelvis 11 seter i går og i 12 dag for førstkommende fredag og lørdag. Etter tabben i går, fikk jeg booket TG F fra LHR til BKK i dag. Det var også ledig fra FRA. De slapp alt av seter 48 timer før avgang (EF viste A7 F7 og O6).
     
    mgottsch liker dette
  11. mgottsch

    mgottsch Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Var den ruten jeg håpet på F når jeg bestilte, men ble litt usikker når jeg så det ikke var mulig å kjøpe ruten i F på thaiairways.com...

    Men det er ikke vits å ringe inn igjen før 48t før?
     
  12. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, du har rett. F0 A0 fra Frankfurt den 30., men fortsatt F3 A3 fra LHR samme dag. Tror neppe de slipper noe innen 48 timer før. Det har vært ganske konsistent en periode nå.
     
    mgottsch liker dette
  13. mgottsch

    mgottsch Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Fant denne ruten, noen som har erfaring med flyplassbytte i Tokyo?
     

    Attached Files:

  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Mer bekymret for Eco OSL-FRA!

    Spøk til revolver:
    5 timer transfer HND-NRT bør holde bra. Men det er nok ikke rom for altfor mye sprell.
     
  15. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Det går fint.

    https://www.jrailpass.com/blog/narita-to-haneda

    Dessverre er ingen av disse setene (FRA-HND) tilgjengelig for EB enda....
     
  16. mgottsch

    mgottsch Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
  17. PerFlyer

    PerFlyer PerFlyer

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har bestilt en reise til Thailand for to ved bruk av CT. Det er TG C (B777), KRS-OSL-BKK-HKT. Reiser 08.02 fra KRS og videre 09.02 fra OSL. Spørsmålet er hvordan jeg skal tenke rundt muligheten for å endre til F. Ut fra det jeg har lest i forumet, slippes slike billetter kort tid før.

    Jeg har satt på varsel i AwardFares. Inntrykket de siste dagene, er at det er nok av slike billetter 2- 3 dager frem i tid fra LHR eller FRA. Kun TG, ikke LH.

    Stemmer mitt inntrykk av tilgjengelighet og muligheter med det mer erfarne bonusjegere kjenner til? I så fall, er det ganske god mulighet for å endre få dager før avreise.

    I tillegg er dette viktig å få avklart: Er TG F egentlig verdt en slik endring? Min kone er ikke veldig begeistret for ekstra mellomlandinger, og det er noe fristende med OSL-BKK i biz med reisetid 10:50. Det hadde vært fint med et input fra noen som har prøvd både Biz og First med Thai.

    Et siste spørsmål handler om hjemreisen: Oppholdet i Thailand er på nesten 14 dager, og returen er også TG C (A350). Stemmer det at endringer her ikke er mulig etter at reisen er påbegynt, slik at hvis jeg finner TG F mens jeg er i Thailand, er det ikke mulig å oppgradere?
     
    NoLimit liker dette
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    9/2 er det F0 på LHR-BKK og F1 på FRA-BKK. Med andre ord veldig liten sannsynlighet for at dere får to seter. Skulle dere ha flaks (for eksempel ved at noen andre i kabinen kansellerer) slippes trolig setene to dager før, altså fredagen. Følg med på united.com gjennom fredagen og ring Tallinn om de skulle dukke opp. OSL-BKK er komfortabelt, men F er F (og er etterhvert blitt ganske sjelden vare). Så grip sjansen om du får den! :)

    Ikke mulig å endre etter reisens start, nei.
     
  19. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke mulig med endringer etter at turen har begynt. Heller ikke nærmere enn 24 timer til avreise, har jeg hørt av flere.

    Virker som at ca 48 timer før så slippes det litt billetter, gjerne sjekk med expertflyer om det er mye ledig seter eller ei. Hvis det er mye ledig, så er det større sjanse for at det kommer noen billetter. Bare ha på varslinger så kanskje du er heldig.

    Angående C vs F. Jeg har ikke flydd TG C annet enn på en gammel 747 (ble valgt bort for SQ Suites), men jeg har flydd TG F. Verdt hvert eneste poeng i min bok. Spesielt med massasjen i BKK, som er ganske så digg. Må jo nødvendigvis ikke ha så lange omveier for å få F. Men LHR/FRA er jo greier steder med muligheter. Det å fly F må/bør oppleves hvis man får mulighet. C er bra det å, men er noe spesielt med F. I BKK ble vi henta fra gate og kjørt til loungen, veldig deilig.

    Poeng får man ganske enkelt så jeg ville gått for F
     
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Det bør vel ikke være en overraskelse at TG F er bedre enn TG C, selv med en stopover.

    Min erfaring med TG C er kun mellom Singapore og Bangkok, og Hongkong og Bangkok.

    TG F har vi flere turer med CDG/FRA - Bangkok t/r.

    Så ja, vil heller ha en mellomlanding i Frankfurt og få TG F over TG C direkte fra Oslo.
     

Del denne siden