FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lang tid var det til avreise da du fikk dette bekreftet?

2. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte inn på torsdag forrige uke (rundt 12:00) til sas, jeg satt å søkte helt random dager, altså dagen etter (det blir fredag da) og lørdag og søndag. Fredag hadde da 6 F, lør 4 og søn 3. Ringte inn å sa at jeg søkte opp LH F fra London til Hong Kong, og spurte om han kunne finne dem og bekrefte det, 2 min senere sa han, jepp billettene er ledige vil du booke? Jeg sa, nei, jeg ville bare dobbel sjekke litt. Så prøvde han Shanghai og der var det også 6 ledige på fredag. Han sa også at grunnen til at det er så mange ledige F hos LH fortiden er Corona Viruset. Jeg takket for hjelpen og det var alt som skjedde egentlig.

RoadKing, Nemo and Gullars like this.
  3. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg søkte opp nå via united award (noe jeg gjorde forrige uke også) og nå finner jeg 6 F ledige fra London via Frankfurt fra og med i dag til og med torsdagen, da er det bare til å ringe SAS og Tallinn og se hva de finner :). Noe ledig er det helt sikkert :).

Nemo and Gullars like this.
  4. Nemo

Nemo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Noen tips for å finne F med SQ, LHR-SIN og retur? Alt er blokket på awardfares, de i Tallinn finner heller ingenting ...

SASking liker dette
  5. sjabby

sjabby Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Tallinn finner noe nå og da.. fikk tilbud om LHR-SIN SQ F 6.mars når jeg snakket med de tidligere idag.

Nemo, Gullars and trygveat like this.
  6. GUA

GUA Nytt Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    28
    SQ305? Ble det booking?

SASking liker dette
  7. sjabby

sjabby Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    SQ305 som var ledig ja. Ble ikke booking.

8. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen trend på SQ F slipp? Slik som det f.eks er med LH, ca. 14 dager før. Ble bare biz nå foreløpig AKL-SIN. Og nada SIN-AKL

9. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Var det sas du ringte, ikke Tallin? Har det forstått det slik at sas har funnet disse billettene før også med LH, men Tallin finner ingenting. Er det mulig å booke en CT med sas da? Trodde dette var no go jeg...

10. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    SAS og Tallinn ser i utgangspunktet det samme, men det er høyere sannsynlighet for å treffe en inkompetent agent i SAS. Hvis agenten for eksempel insisterer på at han/hun ser 6 ledige seter på SQ F LHR-SIN er det åpenbart en person som ikke vet hva han/hun snakker om, og du ringer inn på nytt.

Selv bruker jeg alltid SAS når jeg sjekker tilgjengelighet og Tallinn for endelig booking. Både fordi køtiden er kortere hos SAS, men også fordi man da slipper å oppta agentene i Tallinn som heller kan bruke tiden sin på CT-booking for andre. Du merker når du snakker med en som skjønner systemet på SAS kundeservice, og da gir de alltid eksakt samme informasjon som Tallinn.

Nemo, paron and Darkcho like this.
  11. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte til SAS og Tallin. SAS endrer ikke CT, selv gull telefonen gjør ingen endringer heller. Og det var SAS som bekreftet F billettene, Tallin fant også dem. Jeg tror når du ringer Tallin så er det opptil hvem du treffer på der borte, er det en erfaren kundebehandler så finner han/hun det med en gang, er det en uerfaren så kan du spør 100 ganger og igjen finner de ingenting. Det at Tallin av og til ikke finner F billetter mens SAS gjør det kan ha det med (married segment) å gjør, søker du f.eks direkte fra-hong kong kommer det av og til ingenting opp på united award, men hvis du f.eks starter reisen fra london/københavn-fra-hong kong så kommer det opp flere F billetter tilgjengelig. Hvorfor dette skjer er jeg lite klok på.

Nemo and Magnus77 like this.
  12. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Så man kan ringe Sas ang ledige seter? Husker bare jeg ringte inn en gang til Sas ang CT og spm om ledig kapasitet og bare jeg nevnte CT sa de at det hadde de ingenting med og ba meg ringe Tallin.

13. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Derfor ringer du bare til SAS og spør bare om tilgjengelighet på de rutene du ønsker, du nevner ikke CT :)

Magnus77 and paron like this.
  14. SASking

SASking Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Vanvittig bra tråd!!!

hvor får man ANA First til og fra Europa? Kan man få begge veier?

15. magnusha

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    MUC-HND og HDN-MUC er ganske enkel. Skal vel gå med FRA-HND også

flying_all liker dette
  16. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    FRA-HND-FRA er mye mer tricky, mens MUC som er ny F destinasjon er "vid åpen". Prøv den først.

flying_all liker dette
  17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,178
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg avbestilte MUC-HND 3. november, og HND-MUC 11. november.
    De er kommet tilbake igjen. 2 pax.

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,178
    Bonuspoeng:
    293
    Masse ledig på FRA-HND-FRA også. Men bare for 1 pax.
    Men ofte er det avganger med 10-12 timer mellomrom. Så hvis man har 2 CT kan man reise på tur likevel, må bare vente på hverandre i andre enden.

RoadKing liker dette
  19. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,907
    Bonuspoeng:
    293
    Vi valgte avreise LHR og FRA, og lander nesten samtidig. Men nå er det nok litt mindre tilgjengelighet fra LHR.

Samme på retur, men da med avreise omtrent samtidig.

flying_all and holmen like this.
  20. magnusha

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Håper MUC får den nye F kabinen snart, eller er det derfor den er så åpen? Har både LHR og FRA fått ny kabin?

Del denne siden