FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293

    Reisen med O ligger i appen som reservert ikke ferdigstilt. Kundebehandler jobber på dagtid i dag og lovet å ringe meg. Lyden er på her :eek:
     
    cooolcatz, RoadKing, obay and 10 others like this.
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdatering?!?!?!?!
     
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke denne går igjennom dessverre. Det er fortsatt blokkert for å få booket LH F med EuroBonus.
     
  4. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hold oss oppdatert - dette går jo vikinglotto en høy gang :D
     
    Hanen, Shyneno and furlong like this.
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var nok dessverre bare et blaff av ønske. Onsdag kveld kom det opp 1 ledig sete i O FRA-SFO med LH F. Ringte som jeg skrev inn og fikk reservert men ikke ferdigstilt billett. Engelsktalende kundebehandler bekrefter tilgjengelig O klass og bruker ordet First. I går Torsdag blir jeg ikke oppringt på dagen som lovet for ferdigstilling men får ringt til SAS i løpet av dagen. Da får jeg beskjed om at det kun ligger en et tilknytningsfly OSL-FRA i I klasse i bestillingen og ved søk er det kun I klasse /biz sete som er ledig for booking. Han sjekker med backoffice uten å få noen forklaring. Sjekket nå fredag morgen nettop billetten som er synlig den 13/12 tilsvarende reise. Den er ikke bookbar for SAS når jeg ringte nå nettop. Jeg vet ikke helt om dette var en misforståelse på telefonen eller om det har skjedd noe på bakrommet. Men beklager oppstandelsen. Da blir det SAS C, hvis det blir reise på meg.
     
    coconuts and paramberg like this.
  6. Propflyer

    Propflyer Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    kom nettopp hjem fra to uker i CUN, spist taco hver dag, og den søpla vi kaller fredagstaco i Norge har ingenting med taco å gjøre :p TK 787 biz var forøvrig helt kanon :D
     
    Last edited: 11. des 2021
    Kaffen, tobeornot999, Shyneno and 5 others like this.
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Å kalle det søppel var nå så, got your point! Enig i at ekte mexicansk taco er bedre, men man får laget en ganske bra taco i Norge også bare man er litt kreativ :D
     
    Propflyer, Maggie and jgroneng like this.
  8. Fra190

    Fra190 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Ser at flere skriver at et for tiden ikke er mulig å booke LH F. Har sas bekreftet at dette ikke er mulig for tiden? Lurer på om jeg skal velge LH I på utreise i håp om å få endret til O, eller om jeg bare skal gå for LX biz.
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    så vidt jeg skjønner sier ikke SAS det til noen kunder. Men i praksis ligger det begrensinger på hvilke billetter som blir synlige for booking for agentene. Dette gjelder jo alle selskapene, men det ser ut som om SAS ( eller LH gruppen) har strammet inn skikkelig på F tilgang. billettene synes altså i div søk, men er ikke bookbare for oss, fant jeg ut i praksis i forrige uke når jeg forsøkte å booke flere synlige billetter i LH F.
     
    Fra190 liker dette
  10. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hatt en booking til Tokyo som har blitt endret nå flere ganger. Nå ble også FRA-HND i First i slutten av mars kansellert. Ikke fått noen beskjed annet at jeg tilfeldigvis la merke til det.

    Hvordan finner dere First til Tokyo nå. Jeg har prøvd via Air Canada og United, men finner ikke noen seter utover høsten. Er det bedre hell med å be SAS lete, eller er det helt støvsugd utover? Har søkt fra både FRA og LHR.
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Til og fra Europa legges det for øyeblikket kun ut seter mellom London og Tokyo, og det meste forsvinner kort tid etter slipp.

    https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
     
    kosvines liker dette
  12. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Men fungerer det å bruke United slik som før? Det er jo ikke vits å ringe SAS om jeg kan se et sted at det ikke finnes noe ledig.
     
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Air Canada/Awardfares er mer egnet. United lar deg kun lete 11 måneder frem i tid, og da er de fleste setene for lengst borte.
     
    kosvines liker dette
  14. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Takk :)
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    AF med filter på FFP = EB gir (fra min erfaring) korrekt resultat.
     
  16. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Dårlig med First på EB-FFP ;)
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Men det hjelper jo ikke med first class-billetter. FFP=Air Canada Aeroplan (evt søk direkte hos AC) stemmer som regel alltid for søk på ANA derimot. Om du får beskjed om at billettene ikke er der når du ringer inn er det enten ubrukelig agent eller noen rakk å booke dem før deg.
     
    trygveat liker dette
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Enig i det, men hvor kommer da de røde fra?

    2022-01-06 14_11_49-Ulest e-post - ain@cornator.no - Outlook.png

    Edit: Ser at hvis jeg KUN velger First vises ingen seter men hvis jeg velger First og en eller flere andre klasser vises First ..
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som at den gjetter F-tilgjengelighet basert på andre bonusprogram:
    Screenshot 2022-01-06 at 14.13.46.png
     
    tobeornot999, Jorge, indahla and 2 others like this.
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo en feature som er praktisk. Da mangler jo bare en innstilling for å få Awardfares til å huske at man bare er interessert i Eurobonus fra gang til gang
     

Del denne siden