FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    I følge agent var det ledig LH F MEX-FRA den 1. feb, vurderte booke men slo det fra meg, da jeg helst skal være hjemme til ungene er ferdig på skolen :p
     
    Gullars and Maggie like this.
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig å booke LH F, men iflg. andre «kilder» må det være ganske mange (5+) ledige seter 1-3 dager frem for at EB skal kunne booke de. Så _meget_ lite utvalg.
     
    pensjonisten liker dette
  3. flyboy70

    flyboy70 Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    28
    Vel, under over alle undere, det later nå til at ANA F turen min til helgen skal gå av stabelen allikevel, nærmere 2 år etter at den opprinnelig var bestilt. En ting som irriterer meg er riktignok at OSL->LHR og tilbake LHR->CPH->OSL er i økonomiklasse (SAS Go). Alle andre legs er i enten First eller Business. Hvorfor ikke SAS kan booke meg inn på Business i stedet for Økonomi på overnevnte strekninger er en gåte for meg. De sier til meg at 'de kan ikke se at det er businessbilletter ledig som bonusbilletter', men på både Air Canada og United sine sider kan man vitterlig bestille business-seter på akkurat disse SAS-flightene med Star Alliance bonuspoeng.

    Er det ikke litt rart at SAS skal være kjipere enn andre Star Alliance partnere? Noen andre som har erfaring med dette? Vil gjerne unngå å sitte og blomstre i harde plastseter på Kastrup på vei hjem, husk at overgangen fra å reise i First kan være stor og påføre slike passasjerer uopprettelige skader... ;-)
     
    OyvindN and Gullars like this.
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Kort spørsmål. Ved ankomst LHR fra HND med NH F på billett betalt med Eurobonus poeng og videre reise samme dag med SAS på samme PNR, har jeg da tilgang til SQ F loungen på LHR?
     
  5. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Kort svar: Nei. Kan være verdt å prøve seg kanskje, men har ikke fått til det der verken med incoming NH F eller Thai F.
     
  6. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    Noen med erfaring med å finne 2 plasser i F med ANA? Jeg har ved et par tilfeller funnet 2 plasser på awardfares på slippdato, men agentene ser bare 1...

    Er det snakk om at man bør prøve agentruletten eller er det noe SAS blokking ala LH?
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,674
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det er sånn at det kan vises 2 seter i F på awardfares, men at bare ett av de er tilgjengelig hos SAS så er det isåfall noe helt nytt. Awardfares har alltid stemt for meg.. Har setene vært borte når jeg har ringt inn har det vært fordi noen har booket dem og de har også forsvunnet fra Awardfares etter en refresh. Jeg ville prøvd en agentrullett i dette tilfellet.
     
    bunit liker dette
  8. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    Takk.
    Får prøve det, tilgjengeligheten har fortsatt vært der i awardfares i ettertid så er litt rart.
     
  9. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Vær tidleg ute på slippdato, har fått 2seter ved fleire anledningar.
     
    bunit liker dette
  10. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver det. Vet du klokkeslett det slippes?
     
  11. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Meinar det har vore rapportert klokka 2 på natta norsk tid. 355dagar fram i tid.
    Eg har stått på telefonen klokka 9 sjølv, men det har også dukka opp seter kortare fram i tid når folk optimaliserer reisene sine.
     
    OyvindN liker dette
  12. trqen

    trqen Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Booket OSL - ORD i SAS biz. SAS endret avreise, og jeg fikk tilbud om å endre reise. Fant ledige billetter til LAX med LH first på awardfares, ringte inn og forespurte endring til det. Agenten sa han skulle holde billettene og legge inn videre til Eurobonus avdeling (?), og at jeg skulle ta kontakt for å bekrefte endringen (pris + poeng), noe jeg gjorde. Ligger nå inne med bookingkode I (BIZ, ikke F/ First), gikk den ikke gjennom, eller er det fortsatt håp? Ikke mottatt e-billett enda og står fremdeles at de jobber med bestillingen... award billettene er ikke lengre synlige på awardfares. Takk for svar!
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Neppe. Du har nok fått business.
    Her er det bare ringe å høre om det fortsatt er ledig.
     
  14. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har postiv coronatest i dag, og måtte kansellere. Men har funnet F mot slutten av neste veke. Får ein booka dette i helga, og korleis gjer ein det? Duden på telefonen ville ikkje akseptere at eg endra reisa mi med han, men han var litt arrogant.
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,656
    Likes mottatt:
    34,855
    Bonuspoeng:
    293
    Ring igjen….
     
  16. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Finner en gjeng med F muligheter på awardflights og expertflyer, men SAS får ikke bestilt. Hva gjør jeg feil?
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,674
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilket selskap? Og når?
     
  18. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Fk uke, Lufthansa…
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,674
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Det hører til unntakene at du får booket lufthansa selv om United/awardfares/expertflyer etc. viser tilgjengelighet. SAS er ikke lenger villig til å betale like mye for setene som andre selskap i Star Alliance gjør. De som har fått booket F med Lufthansa nylig har ikke fått gjort dette før 1-2 dager før avgang.
     
    trqen1 liker dette
  20. pma

    pma Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Hvor mange ledige viste Awardfares? En grei tommelfingerregel er vel at du må trekke fra 2 seter fra det AF viser når det gjelder Eurobonus-bookinger for LH F.
     

Del denne siden