SAS sitt API? Søker ikke eller viser ikke F, så du vil aldri finne F på sas sin hjemmeside. Tråden er vel oppdatert på hva som er tilgjengelig. ANA 1 år før. Thai fra London slippes noen måneder før LH F dager før avreise Har j glemt noen?
På Awardfares kan man jo huke av og se hvilke bonusprogram som har tilgjengelige award billetter (hvilke poeng man kan betale med) av Air Canada Aeroplan, Avianca LifeMiles, SAS EuroBonus og United MileagePlus. Tidligere har jeg kun valgt SAS EuroBonus, og funnet ledige F billetter. Finner man ikke det lenger? Sist jeg bestilte i februar mener jeg at CT-telefonen kunne finne F billettene på et av de andre programmene også, var det United MileagePlus kanskje. Hva skal man huke av på Awardfares for å finne de F setene som CT-telefonen kan finne nå for tiden?
United for å finne F, men for LH F bør det være 5 eller flere billetter tilgjengelige før CT-telefonen kan se de. For TG F og ANA F holder det med 1.
ANA har endret til en 787-9 på en bonusreise jeg har HND-LHR i oktober. Jeg hadde opprinnelig seter i first - men etter equipment change har de kansellert strekket på billetten min da first ikke lenger eksisterer på avgangen. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan bumpe meg ned på business i stedet. Noen som vet om ANA er villig til å fikse dette for meg selv om det er sas som har utstedt billett?
Erfaringen min er at C allerede er booket ut og at verken SAS eller ANA vil hjelpe til. Jeg har endt med å fly C united på et strekke pga et equipement change. Det er jo verdt jobben å ta kontakt uansett. Sitter med samme i November og venter på samme beskjed.
Hvilken dato har du? Ser de blander 777 og 787 på strekket, prøver å skjønne om det er faste ukedager eller random..
ANA er noen paragrafryttere, så er dessverre ingen hjelp å få. De vil kun booke deg om til andre flyselskaper (eller åpne nye bonusbilletter på eget metall) om flygningen kanselleres samme dag eller dagen før. Eventuelt 2 uker før LHR/FRA-HND pga EU261.
Jeg har utreise i starten av November. Må nesten sjekke igjen selv nå. ANA har operert med få seter tilgjengelig på flyene sine i tillegg til at dette er populære seter å booke for bonusjegere. Så det gjør ikke ombooking lett.
Mandag tirsdag torsdag lørdag med 787 Onsdag fredag søndag med 777 fra LHR Med 1 avvik Så det er et system November og fremover står med 777 Så da står jeg med hjemreise på 787 hvis trenden fortsetter.
Har F LHR-HND en Tirsdag sent i Nov, får vel bare krysse fingrene for at de er tilbake på 777 daglig til da.. Kan forøvrig ha sammenheng med denne, hvor flighter bare er planlagt frem til 29/10? https://www.anahd.co.jp/en/jp/topics/notice200206/#5
Stemmer nok at det et grunnen. Noe som betyr at ANA må få signaler om åpning før de slipper november planen i starten av august. Har mistet litt trua må jeg si. Og sitter med ferie og utgått CT i starten av November som dermed ikke kan bookes om før noe skjer. Its a hardt liv…..
SAS har utvidet retten til å kansellere for Asia reiser frem til 31 desember nå - så da kan du avbestille å få CT tilbake
Da tolker de reglene de rir etter feil. Ihvertfall LHR/FRA-HND siden 2 uker kun gjelder kompensasjon. Dessverre har jeg bare fått min HND-LHR kansellert i høst så foreløpig gjør jeg ingenting da EU-reglene ikke gjelder. Kansellerer de andre veien blir det først en klage til ANA der jeg krever ombooking til en annen dato enten på vårparten eller høsten neste år. Hvis det ikke fører fram så blir det klage til rett klageorgan i Storbritannia, så får vi se hvordan det går Har slått fra meg å reise i høst uansett så har god tid
"UK261" gir også rett til ombooking, tilsvarende EU261: https://www.caa.co.uk/passengers/resolving-travel-problems/delays-and-cancellations/cancellations/
Ja, men ikke fra Japan til UK med et ikke-europeisk selskap. Derfor får jeg ikke gjort noe med mindre utreisen også kanselleres