Veldig ny her, men er ledig business med Lufthansa i desember. Syns ikke business i Lufthansa er noe særlig, så vil selvfølgelig ha first. Hva er muligheten for å få reisen oppgradert til first? Er det relativt små sjanser å fikse? Har det noe å si at man er diamant i EuroBonus feks?
Nei. Lufthansa slipper bonus F til EB tidligst 14 dager før avgang, hvis de i det hele tatt slippes. Enkelte destinasjoner er enklere å booke F enn andre, MEX og ORD, f.eks.
Du må ha status med LH for å bli oppgradert til First, og som @bombusfervidus seier så finnes det veldig lite tilgjengelg for oss EB-nerds. Er det 5 seter som må vera ledig på Awardfares før me får F-seter no, eller har dette endra seg?
Skjønne, skal prøve det jeg kan å få first! Men ser ikke lovende ut, hvis ikke får jeg nøye meg med business selv om LH ikke har så veldig bra business..
Book deg en reise som du faktisk vil reise, og oppgrader til LH F i døgnene før avreise, om det slippes billetter. Er mitt forslag.
Om billetten din med LH biz er kjøpt med cash, så ser det nok ikke lovende ut. Men om du har booket biz bonusseter hos LH, så har du jo "posisjonert" deg. Da er det bare å starte å følge med å se om LH slipper F to uker før avgang.
Steg en er jo å sjekke om ruten du skal fly faktisk har first class. Flyr du A350 for eksempel så er det ikke First ombord.
130k poeng tipper jeg. da er dere kanskje to? og da blir det vesentlig vanskeligere å få til billetter i LH F, men etter det jeg har skjønt er det folk her som har klart det.