Hva skjer med EB status?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RaezoR, 14. mars 2020.

1. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Men merker at opptjeningen er betydelig mindre om dagen også. Og når jeg ikke klarer å la vær å booke just in case både i sommer, høst og vinter så renner ikke kontoen over av poeng akkurat...

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,190
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det er sant. Men, hvis ingen av turene kan gjennomføres, og poengene kommer tilbake på konto, da kan det hende det er nyttig.
    Men, det er jo bare en selv som kan bestemme om man får nytte av det.

3. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    53
    SAS har nå oppdatert FAQ på nettsiden sin :)

Due to the extraordinary circumstances, SAS has decided to offer EuroBonus members a 12-month extension on their current membership level. This benefit will be applied automatically to
    active EuroBonus accounts where the member has achieved current membership level on own merits, either by earning qualifying points or qualifying flights. The benefit will be applied to
    members that have a qualification period with expiry date 31 March 2020 until 28 February 2021.

Calling, Avixlo, Origo and 16 others like this.
  4. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Wohoooo!!! Yess!! Da reaktiveres Trumfopptjening i pur glede, samtidig som alle refund claims legges i skuffen på ubestemt tid :):)

Xflipper and Gullars like this.
  5. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Vil dette telle mot LTG ?

6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Moro å spore noe optimisme her inne! :) Etter å ha lest litt for mye spekulasjoner om devaluering og i verste fall sletting av EB valgte jeg til slutt å stanse trumfen selv også.

Kult gjort av SAS! Håper det teller mot LTG og at de ellers ikke kødder til noe med de hardt opparbeidede poengene våre...

Rscott liker dette
  7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Ville vært meningsløst om det ikke teller mot LTG. Jeg drev faktisk og planla en exit strategi med LH, TK eller SQ for status fra jobbreiser, og EB bare for reisechips. Alternativt OW. Men dersom SAS beholder medlemskap i *A når røykskyen legger seg så blir jeg her. Veldig gode nyheter!

Last edited: 22. april 2020
    Gullars liker dette
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,867
    Bonuspoeng:
    293
    Uansett om det teller mot LTG eller ikke så håper jeg at min opptjening i inneværende periode vil gi meg et ekstra år og ikke være bortkastet. Men med min flaks..

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,704
    Bonuspoeng:
    293
    Vi får bare håpe at LTG har noen verdi i årene fremover ..

Liza, Lnbre, Shyneno and 3 others like this.
  10. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er strålende nyheter faktisk! :D Også så casually de publiserer denne nyheten. Mulig det dukker opp et nyhetsbrev om ikke mange timene/dagene også. :)

Ellers ville jeg tro dette teller mot LTG, noe annet ville vært merkelig. (Selv i disse dager.) Anyways, er glad SAS nå endelig har kommet på banen - bedre seint enn aldri i alle fall!

11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    Dette ble nettopp lagt til i FAQ-en:

How will my Lifetime Gold status be affected if I am renewed by the membership level extension benefit?

If your current membership level is Gold or above and you are eligible for the membership level extension benefit, then your extended membership level year will raise your counter for consecutive Life time gold year according to EuroBonus program rules for Life time gold.

Lnbre, geddi, kfly and 13 others like this.
  12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Sier de at statues man tjente opp i forrige periode forlenges eller at status man tjente opp i inneværende periode forlengelse? Sistnevnte er av begrenset verdi naturlig nok.

13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    Statusen man tjente opp i forrige periode forlenges ut neste, uavhengig av om man har tjent inn nok poeng/flyvninger i inneværende.

Shyneno liker dette
  14. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Supert :D

da håper jeg dette oppdateres fortløpende i appen

15. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    7,975
    Bonuspoeng:
    183
    Avixlo, milehigh and trygveat like this.
  16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med de som har opptjent status vha kredittkort?

Due to the extraordinary circumstances, SAS has decided to offer EuroBonus members a 12-month extension on their current membership level. This benefit will be applied automatically to
    active EuroBonus accounts where the member has achieved current membership level on own merits, either by earning qualifying points or qualifying flights. The benefit will be applied to
    members that have a qualification period with expiry date 31 March 2020 until 28 February 2021.

17. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,581
    Bonuspoeng:
    113
    Kan aldri forestille meg SKIT klare å fange opp hvordan statusen er opptjent....
    Men hvem vet, det har vel snødd i helvete før

18. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg regner med at statuspoeng fra Amex Elite eller SAS MC går som "qualifying points".

magnusant liker dette
  19. mmd

mmd Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Ikke sikker på om jeg forsto det det, jeg ble EBG i begynnelsen av februar (på antall reiser, ikke poeng) opptjeningsperioden starter 1. april. Ergo har jeg EBG til 30.3.2021, men ser allerede nå at jeg vil ha problemer med å kvalifisere for ny periode, siden i alle fall vårens/sommerens reiser utgår. Er det noen som kan tolke hva dette betydning mitt tilfelle?

20. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    statuspoeng er statuspoeng, så uavhengig av kva du har tjent opp.
    No blir nok Amex elite sagt opp:)

Eg har periode frå 1mars til 28 februar, dette vil seie at eg er sikra EBD til 28 februar 2022?

Del denne siden