Hva skjer med EB status?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RaezoR, 14. mars 2020.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Eg forstår det slik også, men det er litt too good to be true

Shyneno liker dette
  2. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men logisk sett er det jo nå vi skal tjene opp poeng til forlengelse av status ut over 28. feb. 2021. Det har vi ingen reell mulighet til. Dermed må(?) det være logisk at perioden forlenges...

3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tolker det som at det kun er inneværende periode som vil telle for LTG, og at denne "pakken" ikke utgjør noe forskjell for oss som allerede har rekvalifisert. Blir svært positivt overrasket om jeg tar feil.

awt and vegardg like this.
  4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Opptjeningsperioden min går ut 31/7. Med denne pakken avventer jeg å bikke 100k på DNB MC til i august, og venter også med å bytte fra Amex Premium til Elite. Blir en fin start på neste opptjeningsperiode :)

Shyneno and trygveat like this.
  5. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm. Så hvis jeg har klart EBD for egen maskin i inneværende periode, og opptjeningsperioden går ut 30. april 2020 så får jeg ikke glede av dette? Klager ikke altså, men greit å vite.

Shyneno liker dette
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,190
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn jeg tolker det, så trenger du ikke å fly i neste periode, men likevel få EBD.

Shyneno liker dette
  7. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Har også lik periode. Leser det som at jeg da er EBG frem til 28.02.22, og det kan jeg leve fint med :)

magnusant, Lnbre and Shyneno like this.
  8. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Sorry! Ikke sinna, og slettes ikke på deg.

Jeg aner ikke hva SAS får fra noen som helst deal, men jeg tenker bare at vi må støtte opp om hva som helst uten å tenke personlig vinning akkurat nå :)

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    Her tar jeg gjerne feil, men leser meldingen fra SAS som at forlengelsen av status kun gjelder ut neste periode, uavhengig av om man har rekvalifisert eller ikke. Med andre ord legges det opp til at alle må ut å fly igjen (eller opprettholde rett kredittkortstokk) for å fornye statusen sin neste år.

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,190
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er sannelig ikke sikker. Blir forvirret. Også er det sent på kvelden. o_O

11. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    We have decided to honor your dedication and engagement to SAS and EuroBonus. We do so by offering our EuroBonus members a 12 month extension on their current membership level. This benefit will be applied automatically to active EuroBonus accounts where the current membership level has been achieved on own merits, either by earning qualifying points or qualifying flights.

The benefit will be applied to EuroBonus members that have a qualification period with expiry date March 31st 2020 until February 28th, 2021.

Slik jeg leser dette, tilbyr SAS 12 måneders forlengelse av den nåværende statusen, om man faller innenfor datointervallen. For min del som har EBG ut 28.02.21 ordinært, vil da denne bli forlenget med 12 måneder til 28.02.22.

magnusant, Avixlo and Thouen like this.
  12. Sooninson

Sooninson Medlem

Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    kanskje ikke hvis man er EBD og bare hadde kvalifisert til EBG pga corona.

13. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Gledelig at jeg da vil ha diamant også i 2021, håper bare at jeg får brukt det mye. Og får man gitt bort gullkort med extension-diamant? :rolleyes:

14. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Vil man kun se noe forskjell på datoen i appen ?, til meg står det 01 april - 31 mars 2021 er gold

15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, det ser ut som at man skal kunne gi bort kort som om man hadde rekvalifisert på normalt vis:

How will my Give Away membership benefit be affected if I am renewed by the membership level extension benefit?

If your current membership level is Gold or above and you are eligible for the membership level extension benefit, then you will be given a new quota of the Give away membership benefit at time
    of renewal of your membership level according to the EuroBonus program rules for Give away membership.

16. shadow

shadow Medlem

Likes mottatt:
    256
    Bonuspoeng:
    53
    Hyggelig nytt, og bedre sent enn aldri. Med opptjeningsperiode Mar 1 - Feb 28 greier jeg vel så vidt å nyte godt av dette, og kommer relativt greit ut av det. Dersom det også gjelder Lifetime Gold som de sier så vil jeg si det er ganske generøst.

Savner dog ennå forlengelse av poeng som går ut på dato nå som de har kuttet de fleste relevante måter å bruke poeng på. Forsåvidt ikke så nøye for min egen del siden jeg ikke har poeng som går ut, men litt mer som prinsippsak.

Savner også mer info om CT, men vet ikke om det er SAS eller Amex det eventuelt står på. Forhåpentligvis går det seg til i løpet av høsten så det er mulig å få brukt den på noe fornuftig. Vil helst slippe å bruke den på SAS innenriks. :eek:

Last edited: 22. april 2020
    Shyneno liker dette
  17. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Med EBG i periode 01.03.20 til 28.02.21 vil jeg da få EBG ut 02.22 og ett extra år mot LTG?

18. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også samme periode, dog bare EBG. Men, hvis jeg forstår rett at dette året samtidig kvalifiserer for nok et år mot LTG så er jeg meget fornøyd.

19. morgro

morgro Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Tror ikke du får LTG for neste periode. Men, om du ikke hadde kvalifisert inneværende periode hadde du fått LTG for denne (og fått status for neste periode). Slik jeg tolker dette vil ikke dette ha noen praktisk betydning for oss som har kvalifisert allerede.

trygveat liker dette
  20. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Skjermbilde-sas.PNG

Last edited: 23. april 2020

Del denne siden