Veldig bra! Kan en mod legge dette bildet inn i første post og oppdatere den med informasjon om tiltakene som har blitt gjort? Både med tanke på forlengelse og LTG.
Prøver meg igjen. Har kvalifiseringsperiode 01 april-31 mars. For 01 april-31 mars 2019/2020 har jeg hatt diamant men ved siste kvalifiseringsperiode utløpt 31 mars 2020 kvalifiserte jeg kun til gull. Vil jeg da få forlenget diamant til 31 mars 2021 eller 31 mars 2022? Det er jo nå vi skulle hvert ute å fly inn for ny kvalifisering for perioden (for meg) april/mars 2021-2022. Da man alltid kvalifiserer for neste år på forskudd. Så det virker rart om de kun gir til 2021? Men de vil kanskje avvente.
Jeg ville heller si at om det ikke gjelder LTG, så vil det være en dårlig deal. Da ville det jo ta et år lengre å oppnå det. Datostempling av utgående poeng burde også bli solid utvidet.
Eller man kan tenke seg at om det ikke gjelder LTG så måtte man startet på nytt om man ikke rekvalifiserte. Gitt at reglene for LTG er slik de er hos SAS, så synes jeg egentlig det er ganske generøst.
Min kvalifiseringsperiode er mai 19 til april 20. Gikk fra sølv til gull i starten av mars i år. Hvor lenge vil jeg beholde gull da?
Jeg hadde ingen planer som kunne rekvalifisere til Diamant i år fordi mor ville jo få sine nye 23 mnd gavegull i november uansett og da sitter jo ikke reisetillatelsene like løst ... Nå er det klart for planlegging av flygninger i 2022, kanskje diamanten kommer i HKG 2022 ... Du verden ...
Ut april 20 + grace. At du allerede hadde klart kravet for 2020/2021 gjør ikke at du får et år til (enn så lenge ihvertfall). Regelen er egentlig ganske enkel: Hvis inntjeningsfristen din for å rekvalifisere til et nivå er mellom 21.03.2020 og 28.02.2021 og du ikke klarer det, så får du et år til.
Ser ikke for meg at man blir "straffet" for å ha flydd nok til å kvalifisere før tiden. Er nok kvalifiseringsperioden som teller her.
Da er vi i mål med å få forlenget status hos SAS. Neste mål da burde jo være å få forlenget gyldighet på CT fra Amex som utløper 31.12 i år. Noen som har hørt noe her?
Jeg er i samme båt som deg. Har hatt EBG og kvalifiserte igjen til EBG ved inngangen til ny periode april 2020. Kvalifiseringsperioden går ut mars 2021. Vi får ikke forlenget statusen slik jeg leser saken. Altså har ikke det SAS kommer med nå noe å si for oss, dessverre.
Eksempelet SAS bruker på nettsidene er faktisk for de som har periode ut april 2020: This means that if you are a Gold member with a qualification period expiry date 30 April 2020, and membership level expiry date 31 July 2020, your Gold membership level will be extended to 31 July 2021.
Jepp. Altså har det ingen praktisk betydning om man allerede har opptjent statusen. Dette er jo i hovedsak for de som ikke har oppnådd status, pga manglende flyvninger i kvalifiseringsperioden, men som pre-corona hadde et høyere reisemønster - som da også er hensikten.
Gullkortet som går ut 31. juli 2020 tjente man jo opp i 2018/2019-perioden. Det er det som blir forlenget. EDIT: Jeg skrev opprinnelig 31. juli 2021
Hmmm... Blir ikke helt klok her folkens. Synes SAS sin kommunikasjonsavdeling har gjort noen delvis upresise "avklaringer". Det kan være bevisst, men samtidig tror jeg det er dårlige formuleringer som ikke omfatter alle de spørsmålene som er her. Enkelhet har sin dyd, men enklere er også vanskeligere Eksempel: Opptjeningsperiode juni-mai. Har Gull fra foregående X-antall år. I denne perioden har personen kun kvalifisert for Sølv, da det ble lite flyvninger i 2020... Resultat: Fra Juni 2020 til mai 2021 (+3mnd) får personen da "beholde" nivå Gull, selv om man da kun flyr til sølv. Man får videre også tellende Gull mtp Lifetime-gull. Men det er jo da ikke slik at den totale "innsamlingsperioden utvides til 24 mnd". Dvs at man fra juni 2020 fortsatt må tjene inn 45.000 poeng (evt. X-antall flygninger) for å på nytt kvalifisere for Gull før utløp mai 2021. Og det kan bli veldig tøfft for mange, gitt at det vil være lite fly sommeren og høsten 2020... Noen praktiske teknikaliteter (ref: SK/IT), er vel at det er "kompliserende" å endre modeller for opptjening, eksempelvis utvide opptjeningsperioden. Da risikerte man jo at 10 sammenhengende år for å oppnå Lifetime-gull ville bli fysisk 11 år eller 9 Eurobonusår for 10 fysiske år... Selv om det er en "hyggelig gest" og således en forventet en fra SAS, å forlenge gammel opptjent status, så kan det bli vel tøft å kvalifisere seg for neste periode om man har periodeskifte februar-juni... Vi skal ikke glemme at de som har poengperioder som utgå februar, mars og april fortsatt kan ta kontakt for å få godskrevet Eurobonuspoeng, for fysisk å ha samlet opp til riktig nivå. Spesielt om man kunne ha rykket opp et nivå! Tror uansett at vi også vil få se noen nye opptjeningsregler (les: devaluering) for Eurobonus i løpet av sommeren, tilpasset en ny flyepoke.