Jeg sliter litt med å forstå hva Eurobonus mener. Kanskje noen av dere kan hjelpe: Jeg har kvalifiseringsperiode 1.mars til 28.febr. Fram til 1.mars 202 var jeg EBD, og er nå i grace-perioden fram til 1.mai, hvor jeg softlander på EBG og er Gold fram til 28.februar 2021. Jeg klarer ikke se at SAS sin forlengelse vil ha noe å si i mitt tilfelle, eller har jeg misforstått? Hvis jeg ikke klarer å oppnå Gold før 28.februar 2021 vil jeg altså gå ned til EBS...etter 1.mai 2021 (Grace-perioden). Noen som ser dette annerledes?
Slik tolker jeg det også. Du ble i praksis ikke påvirket av Korona ettersom alle fly gikk som normalt ved utløp av perioden. Det blir en helt vanlig soft landing.
Det er mulig de forlenger softlanding-gullet ditt til 1. Mai 2022, men de sier jo at du må ha oppnås status på egenhånd for perioden som forlenges. Så vidt jeg vet har ikke SAS sagt noe om softlanding passer i den kategorien, men det er ikke usannsynlig at det er sånn.
https://www.sas.no/content/flysas-b...n-will-my-current-membership-level-be-renewed The membership level extension means that when you reach your membership level expiry date, it will be renewed at your current tier level. This applies regardless of if you reached the limit for renewal in your previous qualification period. Så muligens ikke før kvalifiseringsperioden din er over.
Jeg er en av mange som er avhengig av de månedlige statushevende poengene fra FP for å komme meg over 45 000 poeng pr år. Med Coronarestriksjoner og at det kommer en kid utover gjør at gull blir uoppnåelig i 2020. Jeg forstår det da rett at jeg kan kansellere flypremium i dag, ikke klare å tjene opp til ny gullstatus i denne opptjeningsperioden og dermed få forlenget opptjeningsperiode med ett år?
I mailen ifra SAS idag står det følgende angående forlenging av EB: Hvis ditt nåværende medlemsnivå er Gull eller høyere, vil din forrige kvalifiseringsperiode telle mot de påfølgende Lifetime Gold-årene, selv om du ikke har oppfylt kravene i henhold til EuroBonus-reglene for Lifetime Gold. Når utløpsdatoen for medlemskapet ditt nærmer seg, vil medlemskapet bli fornyet automatisk, og det nye medlemskortet ditt vil ligge klart i SAS-appen. Vi håper du vil benytte deg av det digitale kortet fra nå av – det er et av de mange miljø-tiltakene vi gjennomfører for å gjøre SAS mer bærekraftig. Hvis du fortsatt heller vil ha et fysisk kort, logger du deg bare inn på EuroBonus-profilen din og bestiller et. Jeg har utløpsdato Okt 2020 og er gull for inneværende periode som er opptjent nå i år. Vil jeg da også få gull fra Nov 2020 til Okt 2021 som er tellende mot EBG, eller leser jeg det feil?
Jeg ble bare forvirret av den mailen de sendte ut. Og har flere spørsmål enn jeg hadde før jeg fikk denne mailen. Men, det er selvfølgelig mange som ikke har fått denne informasjonen fra andre steder (les: IF) @paramberg: Det vil vel bare være nyttig å få et "gratis" LTG år, hvis det er det siste året du mangler. Hvis ikke, så må du jo uansett tjene opp EBG, sånn at du ikke "faller ut" av LTG-kjøret. ?
Nytt gull kort til deg ja, fra dagen ditt går ut i oktober da starter visst din nye periode . Not bad
Og da trenger jeg ikke fly neste periode, og likevel tjenes neste periode opp mot EBG for life? Den er grei
Det var slikt jeg forstod det da jeg i dag fikk det bekreftet via telefon til sas. Uansett hvilken status du har så skal den nye vare i 1 år til. Men du kan jo dobbel sjekke selv også hvis du skulle være i tvil da .