Hva skjer med EB status?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RaezoR, 14. mars 2020.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,187
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis ikke, så blir det mer business-billetter til lav poengpris på oss som tjener nok poeng.. ;)

2. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg håper virkelig ikke de forlenger :)

vegardg liker dette
  3. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Egoist! :)

Og det er eg også:)

dahlmath, drsyk and holmen like this.
  4. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sliter litt med å forstå hva Eurobonus mener.
    Kanskje noen av dere kan hjelpe:

Jeg har kvalifiseringsperiode 1.mars til 28.febr. Fram til 1.mars 202 var jeg EBD, og er nå i grace-perioden fram til 1.mai, hvor jeg softlander på EBG og er Gold fram til 28.februar 2021. Jeg klarer ikke se at SAS sin forlengelse vil ha noe å si i mitt tilfelle, eller har jeg misforstått? Hvis jeg ikke klarer å oppnå Gold før 28.februar 2021 vil jeg altså gå ned til EBS...etter 1.mai 2021 (Grace-perioden).

Noen som ser dette annerledes?

5. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Slik tolker jeg det også. Du ble i praksis ikke påvirket av Korona ettersom alle fly gikk som normalt ved utløp av perioden. Det blir en helt vanlig soft landing.

Staralliance liker dette
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig de forlenger softlanding-gullet ditt til 1. Mai 2022, men de sier jo at du må ha oppnås status på egenhånd for perioden som forlenges. Så vidt jeg vet har ikke SAS sagt noe om softlanding passer i den kategorien, men det er ikke usannsynlig at det er sånn.

Staralliance liker dette
  7. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått forlengelsen, eller vet når den blir iverksatt?

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.sas.no/content/flysas-b...n-will-my-current-membership-level-be-renewed

The membership level extension means that when you reach your membership level expiry date, it will be renewed at your current tier level. This applies regardless of if you reached the limit for renewal in your previous qualification period.

Så muligens ikke før kvalifiseringsperioden din er over.

Shyneno liker dette
  9. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken betydning har det egentlig? Så lenge man aldri faller ned til et lavere nivå :)

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Lite eller ingenting vil nå jeg si

11. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er en av mange som er avhengig av de månedlige statushevende poengene fra FP for å komme meg over 45 000 poeng pr år. Med Coronarestriksjoner og at det kommer en kid utover gjør at gull blir uoppnåelig i 2020.

Jeg forstår det da rett at jeg kan kansellere flypremium i dag, ikke klare å tjene opp til ny gullstatus i denne opptjeningsperioden og dermed få forlenget opptjeningsperiode med ett år?

12. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,928
    Bonuspoeng:
    183
    I mailen ifra SAS idag står det følgende angående forlenging av EB:

Hvis ditt nåværende medlemsnivå er Gull eller høyere, vil din forrige kvalifiseringsperiode telle mot de påfølgende Lifetime Gold-årene, selv om du ikke har oppfylt kravene i henhold til EuroBonus-reglene for Lifetime Gold.

Når utløpsdatoen for medlemskapet ditt nærmer seg, vil medlemskapet bli fornyet automatisk, og det nye medlemskortet ditt vil ligge klart i SAS-appen. Vi håper du vil benytte deg av det digitale kortet fra nå av – det er et av de mange miljø-tiltakene vi gjennomfører for å gjøre SAS mer bærekraftig. Hvis du fortsatt heller vil ha et fysisk kort, logger du deg bare inn på EuroBonus-profilen din og bestiller et.

Jeg har utløpsdato Okt 2020 og er gull for inneværende periode som er opptjent nå i år. Vil jeg da også få gull fra Nov 2020 til Okt 2021 som er tellende mot EBG, eller leser jeg det feil?

13. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,490
    Bonuspoeng:
    113
    Nå drar de det litt vel langt :p

14. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner ikke hvorfor mailen er sendt til gavegullmottagere når det ikke gjelder dem!?

upload_2020-4-29_17-9-21.png

RoadKing and Shyneno like this.
  15. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    SAS IT...

Shyneno liker dette
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,187
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble bare forvirret av den mailen de sendte ut. Og har flere spørsmål enn jeg hadde før jeg fikk denne mailen.

Men, det er selvfølgelig mange som ikke har fått denne informasjonen fra andre steder (les: IF)

@paramberg:
    Det vil vel bare være nyttig å få et "gratis" LTG år, hvis det er det siste året du mangler. Hvis ikke, så må du jo uansett tjene opp EBG, sånn at du ikke "faller ut" av LTG-kjøret. ?

17. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,565
    Bonuspoeng:
    113
    Nytt gull kort til deg ja, fra dagen ditt går ut i oktober da starter visst din nye periode :). Not bad :)

18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,928
    Bonuspoeng:
    183
    Og da trenger jeg ikke fly neste periode, og likevel tjenes neste periode opp mot EBG for life? Den er grei :D

19. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    bare å sende mail til gullmailen å klage hvis de ikke honorerer dette da? :)

milehigh liker dette
  20. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,565
    Bonuspoeng:
    113
    Det var slikt jeg forstod det da jeg i dag fikk det bekreftet via telefon til sas. Uansett hvilken status du har så skal den nye vare i 1 år til. Men du kan jo dobbel sjekke selv også hvis du skulle være i tvil da :).

Del denne siden