Hva skjer med EB status?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RaezoR, 14. mars 2020.

1. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Du har ett poeng, for de som har periode som begynner April, Mai,Juni.. kanskje lenger, vil det mest sannsynlig ha vært lettere å fly inn gullet i perioden som var enn den som begynner nå..

wilco liker dette
  2. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig at de kommer med en utvidelse av ordningen senere da :)

3. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Aug-jul her, men EBD ble spikret i februar. Med andre ord ikke mye å hente for meg.

Satt egentlig og drømte om betydelig færre EBG+, slik at Vibeke kunne blitt som en personlig reiseassistent ;)

4. Sjark

Sjark Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Hva med soft landing gullkort, som er opptjent som følge av EBD? Vil det videreføres?

Shyneno liker dette
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ingen grunn til at det ikke skulle bli det med tanke på at de viderefører alle de andre godene (LTG, gavegull osv.). Med mindre SAS endrer hele programmet eller går konk innen det blir aktuelt så klart...

6. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,420
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her, bortsett fra at kortet er litt blankere og avsluttes med en D istedenfor en G. :p

Eddie47 liker dette
  7. Sjark

Sjark Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, du er vel inne på noe. Det kommer vel også an på SKIT sine parametre for å videreføre status.

For min del er jeg EBG pga soft landing, og spent på om jeg får EBG ett år til når grace period er over i september.

Shyneno liker dette
  8. Tonaldo

Tonaldo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Mange varianter her, men jeg forstår det slik:

Opptjeningsperiode går ut juni 20, har per februar allerede kvalifisert på nytt til EBD for juli 20 - juni 21.

I dette tilfellet har endringen SAS har gjort ingen praktisk betydning, ikke sant?

Hvis den skulle hatt praktisk betydning måtte opptjeningsperioden vært forlenget, slik at den hadde vært juli 19 - juni 21. I dette tilfellet ville EBD vært forlenget til juni 22 + grace (i praktisk september 22). Dette er IKKE tilfellet slik jeg leser pressemeldingen.

Korrekt..?

9. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har opptjeningsperiode til 31. Mai. Har kvalifisert for EBG til neste periode, men ikke re-kvalifisert til EBD. For min del betyr det at jeg får diamant i ett år ekstra.
    Samtidig betyr det at jeg innen 31.05.21 må ha re-kvalifisert til gull for å opprettholde LTG (3 år igjen). Får satse på at verden kommer i gjenge igjen innen da.

10. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,360
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var på tråden med Amex for 10 min siden med en annen sak og da spurte jeg om akkurat dette. Det er standard betingelser som gjelder pr. nå. Om det kunne komme endringer senere i år visste hun ikke.

EndreD liker dette
  11. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Må nok noe press på Amex for å få til dette, så håper alle nevner det hver gang dere prater med de.

12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
  13. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN Pensionisten SK LTG * LH Senator

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    33
    Hvor har du set, at gavegull videreføres. Jeg læste i et indlæg, at kort, der er modtaget som gave (fra EBG/EBD) ikke videreføres, men at forlængede reelle EBG og EBD kort kan forære NYE kort. (Ellers ville et næsten nyt gavekort først have den oprindelige gyldighed på 2 år, og derefte forlænges med yderligere 2 år, altså 4 år ialt - det går vist ikke).

14. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Skjermbilde-sas.PNG

Gjorde et par endringer i forklaringsteksten for å gjøre det litt klarere.

Staralliance, haifinn, drsyk and 2 others like this.
  15. morgro

morgro Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hva menes med forlenget kvalifiseringsperiode? Det er vel en ny kvalifiseringsperiode med samme status som i forrige periode? Du begynner på 0 poeng og må tjene opp poeng for å oppnå status når du kommer til de hvite cellene?

16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,908
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer det, er slik jeg tolker det også. Det er jo ikke noen hensikt å forlenge siden du allerede er kvalifisert.

drsyk liker dette
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Det var akkurat det jeg mente. Som i at det er en gode at man kan gi bort et gavegull.

18. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,056
    Bonuspoeng:
    113
    Samme periode og scenario som deg.

Avhengig av når det blir vanlig å fly igjen, så kan jeg se for meg at perioden utvides eller andre tiltak kommer på senere tidspunkt.

19. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,643
    Bonuspoeng:
    93
    Var i samtale med kundeservice angående kansellert reise og status, fikk dette svaret.
    Har kvalifiseringsperiode januar - desember.

20. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,565
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om SAS Mastercard Premium utvider dato på ditt fly Premium nivå med 1 år også?

Del denne siden