Jeg er på det siste året neste opptjeningsperiode, men jeg tar ikke for gitt at det teller. Jeg vil nok i løpet av sommeren sjekke opp i det for sikkerhets skyld. Jeg vil nok ta en MR i løpet av vinteren neste år for å bikke streken uansett neste vinter
Mottok også mailen med fineprint. Jeg fikk gavegull i begynnelsen av forrige opptjeningsperioden med varighet av 2 år. Samtidig så hadde jeg også kvalifisert meg på vanlig måte under forrige opptjeningsperioden for å motta gull i begynnelsen av den nåværende perioden (som egentlig spilte ingen rolle, siden gavegullet værer i 2 år). Jeg regner derfor med at mitt medlemskap blir forlenget når min nåværende kvalifiseringsperiode nærmer seg slutten?
Så, betyr dette...: "This applies regardless of if you reached the limit for renewal in your previous qualification period." ...at man får 12 mnd ekstra selv om man allerede har opptjent status i inneværende periode? Jeg har allerede klart EBD og opptjeningsperioden er ut denne måneden. Altså, potensielt EBD til ut april 2022 uten å fly??
Forstår det sånn, ja. Har også opptjeningsperiode ut denne måneden (slutter i dag), og kvalifiserte i god tid. Fikk mail i går om at det forlenges med 12 mnd., så det betyr at jeg er kvalifisert neste periode helt uavhengig av antall flyreiser/poeng). Tror det er lurt av SAS, dette. Det er et lite lys i andre enden av tunnelen, og da er det nok ekstra viktig for SAS å unngå kundelekkasje.
Har ikkje fått epost eg (Dvs ingen av dei 3 statusane eg har kontroll over som er EBG+) Andre som ikkje har fått?
Jeg har heller ikke fått noe. Kanskje fordi jeg akkurat er inne i en ny periode og dette ikke er aktuelt før et års tid.
Jeg har opptjeningsperiode 1/8-31/7. Opptjente EBD forrige periode, og har dermed EBD ut 31/7/20 Opptjent EBG denne perioden, og skulle dermed hatt EBG frem til 31/7/21 Etter siste oppdatering fra SAS blir vel imidlertid forrige periode tellende, slik at jeg har EBD til 31/7/21 + 3 mnd grace Ser at folk skriver om forlengelse i 2 år. Er det noe jeg ikke har skjønt her eller stemmer resonnementet ovenfor?
Før eposten virket det som om vi som har opptjent vårt gull ikke fikk noe mer, men i eposten skriver de at alle får 12mnd ekstra. Så de som nevner 2 år er vel det for slike som meg som har samme periode som deg, har tjent gull nå, er da gull til 31/7/21 uten ekstra regler, er gull til 31/7/22 hvis de virkelig mener at alle får 12 mnd ekstra. Jeg har mine tvil. K
Høres veldig merkelig ut hvis jeg nå plutselig skal få EBG fra 1/11/20 til 31/7/22 + grace. Foretrekker for øvrig EBD til 31/7/21 + grace om jeg får velge...
Jeg var helt sikker på at sistnevnte gjaldt fram til mailen fra SAS kom. Den er skrevet ekstremt forvirrende! Fra svarene SAS kommer med på facebook så ser det forøvrig ut som man kun får forlenget status til 2021 (eller 2022 om man er en av de heldige som har opptjeningsperiode som går ut 31. januar eller 28. februar).
Tenker det samme. Kommer til å gå for rekvalifisering til diamant igjen bare også i tilfelle de plutselig kommer med LTD en gang
Jeg kan ikke ut fra e-posten til SAS forstå annet enn at følgende gjelder: Dersom du har nådd din nåværende status med kvalifiserende poeng eller antall flyvninger vil du automatisk få ett år fornyet når kvalifiseringsperioden din er over, såfremt kvalifiseringsperioden ender i perioden 31.03.20 - 28.02.21. Denne rekvalifiseringen, som ender alt mellom 01.04.21-01.03.22, teller mot LTG. Er du EBD så forlenges EBD, er du EBG så forlenges EBG. Dersom du er EBD Scenario 1: Kvalifiseringsperioden din ender i perioden 31.03.20-28.02.21 og du på eget vis har rekvalifisert til EBD så blir du EBD i neste periode (som avsluttes en gang mellom 01.04.21-01.03.22). Teller mot LTG. Corona-forlengelsen fra SAS vil altså ikke ha noen effekt. Scenario 2: Kvalifiseringsperioden din ender i perioden 31.03.20-28.02.21 og du på eget vis har rekvalifisert til EBG eller lavere, men ikke EBD, så blir du allikevel EBD i neste periode (som avsluttes en gang mellom 01.04.21-01.03.22). Teller mot LTG. Corona-forlengelsen har effekt. Dersom du er EBG Scenario 1: Kvalifiseringsperioden din ender i perioden 31.03.20-28.02.21 og du på eget vis har kvalifisert til EBD så blir du EBD i neste periode (som avsluttes en gang mellom 01.04.21-01.03.22). Teller mot LTG. Corona-forlengelsen fra SAS vil altså ikke ha noen effekt, du vil selv ha kvalifisert til et høyere nivå. Scenario 2: Kvalifiseringsperioden din ender i perioden 31.03.20-28.02.21 og du på eget vis har rekvalifisert til EBG så blir du EBG i neste periode (som avsluttes en gang mellom 01.04.21-01.03.22). Teller mot LTG. Corona-forlengelsen har ingen effekt ettersom du selv har kvalifisert. Scenario 3: Kvalifiseringsperioden din ender i perioden 31.03.20-28.02.21, og du har ikke rekvalifisert til EBG så blir du allikevel EBG i neste periode (som avsluttes en gang mellom 01.04.21-01.03.22). Teller mot LTG. Corona-forlengelsen har effekt. I alle tilfellene over må du i neste periode, som starter alt fra 01.04.21-01.03.22 selv rekvalifisere til EBG eller EBD for å få fornyet status og at det skal telle mot LTG.
Det er nok mest sannsynlig det ja Sitat fra mailen: "Hvis ditt nåværende medlemsnivå er Gull eller høyere, vil din forrige kvalifiseringsperiode telle mot de påfølgende Lifetime Gold-årene, selv om du ikke har oppfylt kravene i henhold til EuroBonus-reglene for Lifetime Gold." Det er det at de nevner forrige kvalifiseringsperiode som ødelegger for at de som allerede har kvalifisert til ny status også får en forlengelse på toppen av denne perioden.
Overskriften er: Du kan se frem til ett år til med din nåværende status. Det, sammenholdt med at de spesifikt nevner kvalifiseringsperioden, gjør at jeg ikke skjønner hvordan man kan tolke til at man skulle fått to år
Er vel heller litt beroende på når man har opptjeningsperioden, jeg har gull helt fram til Mai 22 siden opptjeningsperioden min er 28 Feb - 01 Mars.