Hva skjer med EB status?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RaezoR, 14. mars 2020.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Expiry date er det som er viktig her. Hvis datoen du ville gått ned i nivå er mellom 31. mars 2020 og 28. februar 2021 blir status forlenget. Siden du ikke går ned i nivå før i månedsskiftet juni/juli 2021 blir ikke denne statusen forlenget. Enn så lenge ihvertfall... coronakrisen er ikke over på en stund.

2. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    De er jo nødt til å gjøre noe mer... Noen har hatt over en måned av ny (ikke-forlenget) periode allerede og det er ikke akkurat utsikter til normale tilstander med det første.

3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,267
    Bonuspoeng:
    183

Om man er sølv og har expire date 30 nov 2020. Hittil i 2020 har jeg tjent op 22500 statuspoeng. Fikk samme mail om forlengelse selv.
    Hva betyr det for meg? Samt hvordan kan jeg evt nå gull?

4. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    For din del vil det ikke påvirke status, da du allerede har opptjent Silver. Oppnå gull vil være som før med grunn-/statuspoeng, enten via kort, fly eller statuspoeng for kansellerte flygninger bestilt før nedstengning.

5. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,104
    Bonuspoeng:
    163
    Fly litt.

paron, RoadKing, CrotchRocket and 2 others like this.
  6. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men. Det er så kjedelig og så bortkasta!!

(Ja, fjasetråden:)

Og forresten, junior som har periode til mai(og ikkje klart å rekvalifisere seg) har ikkje fått eit år på LTG statusen, men det ser ut til at han har gull eit år til, frøkna, som har klart å kvalifisere seg, har fått eit år på LTG statusen.

7. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Eller som de fleste også vet, bare ha de rette kredittkortene:) Jeg klarer 52.000 statuspoeng i år på dette da min nye periode starter 1 januar. Men flott at SAS forlenger for andre som ikke klarer gull utifra flygninger.

turbotobben and jgroneng like this.
  8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,267
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle gjerne flydd litt, som de fleste andre her inne :)

Shyneno liker dette
  9. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    For å svare skikkeleg, så er det 20 000 statuspoeng i Amex-Elite, samt 1000 statuspoeng pr mnd med SAS MC Premium. Då "slepp" du å fly
    Eg har hatt desse to korta, og tikka meg over Diamant på grunn av det.
    No har eg kun SAS MC premium og DnB Saga MC, då eg ikkje liker Amex(bolaget i Sverige) og ikkje "treng" fleire CTer

Maggie liker dette
  10. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Med unntak av CT og slikt, er det egentlig noen som liker Amex? Hadde det ikke vært for CT, hvem hadde egentlig bestilt kortet? Er det et firma som burde vært (teknologisk) utkonkurrert så er det jo de, så jeg skjønner hvorfor vi må stille opp med så mye perks som CT og annet for i det hele tatt å holde seg i live.

(Nå prater jeg ikke om de spesielle kortene for de som virkelig bruker mye penger, jeg ser at de fyller et behov der)

Maggie liker dette
  11. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Det høres urovekkende ut. Men forhåpentligvis noe de fikser opp manuelt.

12. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    - Kona er EBG og p.t. på 70922 poeng.
    - Hun får ytterligere 3000 poeng fra SAS MC før opptjeningsperioden slutter den 31. august (73922 poeng)
    - Det går an å kjøpe 10k grunnpoeng fra SAS (83922 poeng).
    - Den gode Vibeke sier at de kan kreditere 3200 poeng for en kansellert HKG reise, men kun om det vipper kona over 90k.

Hun mangler altså 2878 grunnpoeng for å klare EBD (uten å fly mere). Noen som vet om det går an å kjøpe ytterligere grunnpoeng etter de første 10k, eller forsvinner den muligheten etter at man har kjøpt?

Kan selvsagt ut å fly litt en gang i sommer, men tipper hun ikke har så veldig lyst.

13. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183

Trodde man kunne kjøpe 30 000 grunnpoeng til Diamant, iallefall slik jeg forstår denne teksten her:

https://points.flysas.com/faq

Hvor mange Grunnpoeng kan jeg kjøpe?

For å nå Sølvnivå kan du kjøpe maks 5000 poeng, for å nå Gullnivå maks 15 000 poeng og for å nå Diamantnivå er maks antall poeng 30 000 poeng.

Når det er sagt, så ser jeg ikke verdien i å bruke 130 000 poeng / 13 000 NOK på og beholde EBD. Forskjellen fra EBG er ikke stor, og det er veldig uvisst hvor mye man i praksis får behov for kortet det nærmeste året.

Shyneno liker dette
  14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    De av dere som har fått kreditert poeng/flyvninger på Eurobonus for de flyvninger som er blitt kansellert, hvordan har dere gjort dette?
    Jeg har selv en booking til Kreta i sommer for 6 pers som vi har kansellert pga. Corona. Da er det vel en mulighet for at SAS vil gi oss poengene vi skulle opptjent likevel? Eller har jeg misforstått?

15. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183

Du kan få poengene, om de bidrar til å oppnå ett status nivå(EBS,EBG,EBD). Uansett er det kun statuspoeng du får, de teller kun mot status, kan ikke brukes.

16. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Jo, er forsåvidt enig - men lite annet å bruke poeng på for tiden og husholdningskontoen står på rundt 1 mill EB poeng. Dessuten skulle det ikke forundre meg om de ble devaluert uansett.

Videre får man vel nå som nyslått EBD:
    - Forlenget statusen man klarer denne sommeren med et år (?) som Coronaekstra
    - Gavegull for en annen familiemedlem
    - Myk landing til gull ved neste korsvei
    - Vibeke
    - 30% avslag på beste tilgjengelighet er verdt en del

Kan argumentere for at det er verdt 130k.

Noen som har fått til å kjøpe mere enn 10k grunnpoeng i det siste? P.t. viser kontoen til kona kun muligheten til å kjøpe 10 000 grunnpoeng, selv om hun har mindre enn 20k igjen til EBD. Er det kanskje en ny Coronarestriksjon?

17. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Nede til venstre er det mulig å taste inn manuelt et høyere beløp, jeg har aldri gått videre og sjekket at det faktisk går gjennom.

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke forlenget status opptjent i sommer. Kun status opptjent ifjor.

19. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Reknar med at Amex elite er inkludert?

Om du er DnB-kunde, så bør du få deg saga mc, og bruke 100000 kr, så får du 10 000 statuspoeng.
    Men å betale 13 k for å få diamant er kanskje i overkant, sjølv om du også då får nokre poeng.

Shyneno liker dette
  20. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Jepp, Amex Elite er inkludert. Er vel mest realistisk å evt. konvertere 130k ekstrapoeng til grunnpoeng heller enn å betale cash i disse dager. Poengene er ikke så veldig omsettbare på annet for tiden...

Del denne siden