Hva skjer med EB status?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RaezoR, 14. mars 2020.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det verste er vel at 130 k ekstrapoeng får deg i plus langt av stad med SAS beste tilgjengelegheit, og det blir ca 16700 poeng:)
    (Når me får fly)
     
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som jeg virkelig bommet på opptjening og statusperiode og trenger litt råd.
    Opptjeningsperiode mai-april. Opptjente EBD i mars og har/hadde en bøtte (>30) SK-bookinger som nå kanselleres én etter én og inntjeningspotensialet forsvinner som dugg for solen. EBD-perioden utløper 04-21. Halvveis til LTG, og ønsker primært å beholde dette. Amex Elite + MC Premium gir meg 32k, men vil nok slite MYE med å toppe opp ytterligere slik utsiktene er p.t. Hvem/hvor kontakter man for "sympatistatuspoeng"?
    Alternativt: Noen sjans for at statusnivåperioden forlenges dersom antallet flygninger holdes forsvinnende lavt langt ut over 2020?
     
  3. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    507
    Bonuspoeng:
    93
    Can SAS help me to be upgraded to a higher membership level?
    Som det står i linken, er det bare å sende mail for reiser som du ikke kunne reise med før 31.05 og reisen ble bestilt før reiserådene kom.
    Jeg bruker alltid Danmark mailen([email protected]) fordi de er mye hyggeligere, men er bare gull. Regner med at det blir lignende mail bare med diamond først.
     
    Pingus liker dette
  4. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    3,872
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sendte en mail til SAS Gold DK i går for to kansellerte reiser og i dag var det statuspoeng på "konto":)
     
    Xflipper liker dette
  5. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Eg trudde at eg var me på og få forlenga status med eit år, sist periode tjente eg til diamant godt og vel.
    Kvalifiseringsperioden min er som dykk ser 1.April-31.Mars
    66084DA9-10A8-4E73-867A-86F43793384D.jpeg

    Har eg akkuratt kome innafor eller akkuratt uttafor?

    Har no 7år til LTG, og dette vil bli år 8. Så heilt klart det har litt og sei...
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Du er utafor med en måned dessverre.
     
    snus_mumrikken liker dette
  7. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    674
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har også opptjeningsperiode 1. april 2020 til 31. mars 2021. Jeg re-kvalifiserte meg også til Diamant før 31. mars 2020. Og det "generøse" tilbudet fra SAS er: Jeg får beholde Diamant til 31. mars 2021. Noe jeg allerede har !!!!!!!
    Jeg skrev til Diamant mailen og sa at jeg synes det er urettferdig. Men ingen hjelp å få. Det positive er at det var ingen problem å få ca. 35000 statuspoeng for kansellerte flyvninger til LAX i april og mai.
     
    snus_mumrikken liker dette
  8. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Då får eg sei som Solan Gundersen «Det var a som bare!»

    Har stort sett bare flydd på kortare varsel, så har ingen flyturar som har blitt kansellert som ein kan få poeng for....
    Ein har jau alltids kredittkortvegen som gjev ein gull då i det minste, litt flyging blir det nok så kombi av kredittkort og fly skal nok bli gull likavel.

    Her bør SAS komme på banen og også hjelpe oss, ein har jau litt uflaks og urettferdig når ein havnar rett utanfor ;-(
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skjønner ikke. Din periode gikk vel ut 31. mars 2020? Og SAS Skriver:

    The benefit will be applied to members that have a qualification period with expiry date 31 March 2020 until 28 February 2021.
     
    snus_mumrikken liker dette
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Så då er eg innafor likevel? Og skal då ha forlenga diamant ut Juni 2021 (Inkludert grace)
     
  11. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Er du ikke uansett det, siden du opptjente status forrige periode?

    Da har vel ikke denne statusforlengingen noen praktisk betydning.

    Om du ikke hadde opptjent status selv, skal du ifølge retningslinjene bli forlenget, som @Upsaker sier.
     
    snus_mumrikken liker dette
  12. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Sjølvsagt er ein jo det....
    Så det har ingen praktisk betydning som du seier, men er redd det blir litt flyging så då får ein satse på litt kredittkort status for og beholde etter 2021.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Med expiry 31 March 2021 så kommer han vel ikke innunder? Jeg har kanskje sett meg blind på utløpet? Det er jo bra for @snus_mumrikken da :)
     
    snus_mumrikken liker dette
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, for han var i den aller første gruppen som fikk forlengelse. Det vil alltid bli skjevt utfall for noen, men jeg tolker det som at alle får på et eller annet tidspunkt.
     
    snus_mumrikken and RoadKing like this.
  15. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar alle sammen!
    Sidan det var litt uoversiktlig så sendte eg spørsmål og fekk svar frå diamantmailen:

    «Det er korrekt dit Diamond medlemskab vil blive forlænget til 31 marts 21, selv om du har optjent nok point selv.

    fra 1 april 20 til 31 marts 21 skal du så igen selv optjene til endnu et Diamond medlemskab.

    Om SAS så fordi det trækker ud med at kommet til at flyve vælger at for længe med endnu et år. ved vi desværre ikke lige nu, vi har sendt dette problem videre til dem der bestemmer dette.

    Så må vi se, hvad de beslutter, problemet er jo ikke lige op over lige nu»

    Så då er jo konklusjonen at ein nok må basere seg på kredittkort poeng til ein viss grad. Har nokre moglegens i sikte utover men kun nokre få innanlands og mogleg ein tur i Europa.

    På ei annan side så er det jo veldig bra at dette «problemet» har blitt tatt vidare til dei som bestemmer dette så då er der kanskje håp?
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sendte til diamant.no for 4,5 uker siden og har ennå ikke fått noen tilbakemelding.. Får vel prøve DK istedenfor. Synes det er greit å fordele det litt utover jeg men. Ser ut til at jeg nå mangler 2 flights for å fornye EBD, og har vel "tapt" 10+ flights, så håper de fikser det. Selv om jeg får forlenget EBD vil jeg gjerne ha det opptjent i tilfelle hvisomattedersomatte...
     
  17. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    507
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sendte mail til gold.DK mailen 16.april kl.12 og fikk svar 16.april kl.15. Vibeke la til poeng og flighter som ble kansellert.
     
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Samme erfaring. Maks 24 timer på svar fra Vibeke om dagen. Ofte innen få timer.
    Om hun er en av de ansatte som mister jobben kan sas ryke og reise :(
     
    kaiarne and EndreD like this.
  19. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    531
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg og har fått lagt til flights slik at jeg selv står for opptjeningen, plutselig så kommer det tilsvarende kampanje for neste år og da er det greit å ha opptjent det selv :)

    Samme her, Vibeke fikset i løpet av et par timer i går.
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det var jo dårlig gjort.
    Jeg fikk avslag på dette fordi jeg "ikke går opp et nivå".

    Har EBD forlenget uansett.. Jeg ønsker jo i prinsippet å være 100% sikker på at ingen f*ck skjer og jeg taper et eller annet pga en knekk i statistikken..

    Er jo nesten så ille at jeg vurderer en OSL-TRD-OSL i slutten av mai for å 100% garantere min EBD streak :D
     
    drsyk liker dette

Del denne siden