Jeg er en person som ikke er så lenge på hvert sted og vil se mest mulig og heller reise tilbake dit jeg liker meg.
De sier ingen øyer er like og at man må ha minst 2-3 uker på hver øy. Andre sier at, alt er det «samme» / «strand er strand» og at det holder med å besøke 1 av øyene og da blir det raskt Fiji for de fleste.
Her er min plan:
16 netter Australia,
3 netter Honiara / Solomon Island,
2 netter Port villa / Vanuatu,
1 natt Fiji flyplasshotell før det er videre til Tuvalu,
2 netter Tuvalu (fly er bare tirsdag og torsdager),
6 netter Nadi / Fiji,
2 netter Apia / Samoa,
3 netter / 4 dager Tonga / Fafa Island!!
3 netter Auckland / New Zealand.
Australia er fullt opplegg med Sydney, Melbourne, Uluru Rock, Perth, tog tvers over Australia (4 dager, Pacific Railway), et par dager til i SYD.
Solomon Island var egentlig ikke planlagt, men fant fine flytider med Solomon Airlines, så tok noen dager av Vanuatu «kvoten».
Port Villa / Vanuatu med Air Vanuatu, videre til Fiji.
Rekker ikke fly til Tuvalu samme dag så blir Novotel Nadi. Tidlig neste morgen til FUN via SUV.
2 netter i Tuvalu (blir spennende), booka oss inn på en Lodge. Fikk aldri svar eller kontant på e-poster fra landets eneste hotell. Virka veldig shabby også.
Tilbake til Fiji for noen dager avslapping. Står mellom Marriott eller Intercontinental her. Ikke booket noe her ennå.
Videre ut på Samoa bare for å få det med meg egentlig. Kan bli mye strender på samme tur, så fint å flytte på seg. (Hørt at Tonga skal være bedre så prioriterte heller det denne gangen).
Innom Fiji igjen (ingen fly som passer for å komme seg fra Samoa til Tonga samme dag). Flyplass hotell, Novotel Nadi.
Ut på Tonga og Fafa Island. Små bungalower. Søk opp. Ser flott ut.
Direkte med air New Zealand til Auckland.
NZ blir ikke prioritert denne gang. Flyr innom for å
ta en titt på Auckland og fordi SQ hadde ledig F hjem.
Går ikke å få besøkt alle disse stedene på noen mer effektiv måte. Google veldig mye og fant ut at dette blir den perfekte kombinasjon av dager og fly for å få best utnytte på mine ca 5 uker ferie
Vis alt...