hvor som helst langs grønn linje er godt tips... feks shibuya eller shinjuku slår aldri feil... akihabara hvis man er anime geek
De aller fleste faste brukerne av forum har vel et par ANA F reiser. ANA legger ut ruteprogram men som du ser blir maskinene nedgradert til feks 787. Og da mister en F plassen og får ikke nødvendigvis en my plass på en annen 777 flight om det ikke finnes plass. Så det er nok lurt å være proaktiv å sjekke reiser og flytyper og flytte mot sikre 777 avganger om det da finnes seter.
Støtter denne, trivdes godt i Shinjuku-området tilbake i 2019. Vi budde på Hilton Tokyo Hotel som hadde både executive lounge og transfer til og fra flyplassen.
Som det blir nevnt av flere. Gangavstand til Yamanotelinjen er gull. Da er transfer fra HND lett. Ellers, velg boområde ut fra vibe og område dere vil bruke tid i. Et alternativ er også å bo to steder i løpet av en tur for å bytte nabolag. Ellers bli kjent med t bane systemet som er enormt. Forstå skilting og platform informasjon og etikette. Og last ned Google maps eller annet kartverk så dere har ruteplanlegger. Til slutt. Planlegg sightseeing og mat etter områder, sånn at dere ikke må krysse byen 3 ganger fra en butikk til lunchbooking og så parken dere vi se på en dag.
Dette er ikke det beste tipset når det gjelder hotell, siden det bare er et par stykker i området, men jeg anbefaler å ta en tur til Shimo-Kitazawa generelt og Kazenori Merry spesielt, for mat (Izakaya) og godt utvalg i lokalt øl. Shimo-Kitazawa er stedet du drar til for Vintage-butikker (spesielt klær, brukte LP-plater og bøker), god kaffe, god mat og god drikke. Av alle stedene vi spiste/drakk sist vi var i Japan så er Kazenori Merry det eneste stedet jeg vet jeg må tilbake til neste gang vi drar dit. Det var utrolig hyggelige folk bak baren da vi var der ihvertfall og maten var enkel, men veldig god. Ølkartet var også hyggelig Stedet er litt vanskelig å finne da det er inn i en bakgate og opp en trapp til en svalgang i andre etasje.
Aftenposten i dag: "Japan gjeninnfører streng grensekontroll og nekter alle utenlandske tilreisende adgang på grunn av den nye koronavarianten omikron. ....... – Vi vil forby innreise for utlendinger fra hele verden fra og med 30. november, sa statsminister Fumio Kishida på en pressekonferanse" Kan vel fort bli vanskelig med den t/r LHR-HND i ANA F jeg har booket til midten av januar
Kanda. Rolig 'lokalt' område midt mellom Akihabara og Ginza, gangavstand til begge to. Da turister ikke flokker til dette området kommer man tettere på Japanere flest og spisestedene er rimelige. Som førstegangsreisende fikk jeg mer eller mindre sjokk når jeg gikk av toget i Shinjuku etter å ha oppholdt meg i Kanda de to første dagene. Kaotisk er vel et passende ord.
Dette begynner å bli håpløst... hvis man skal være redd for alle nye strains så blir det jo flere år til vi kan reise.. hvis vi noengang kan reise igjen?
Enig, det blir håpløst og det rammer hardt økonomisk. Mitt stalltips er at myndighetene rundt omkring etterhvert gir opp. Spørsmålet er bare når.
De burde heller sende vaksinen til fattige land når syke og eldre her til lands har fått sin 3dje dose.
Det er jeg enig i. Men det det spørs om det er det som kommer til å skje. Aftenposten kunne melde om at nå blir det produsert så mye vaksiner, at det blir nok til både vår 3dje dose OG resten av verden. Så da slapp man å måtte velge..
hmm ser ut som håpet om Japan i sommerferien alt begynner å svinne.. Utreise med SK C i slutten av Juni, med hjemreise med SK C i midten av Juli er begge endret til A340...
Drømmer om et hotell i tokyo med himelsk utsikt. Noen forslag? Jeg har sett The Okura har rom med badekar i vinduet, men 14 000kr for 3 dager er litt i overkant.
Jeg har bodd på Cerulean Tower, der hadde jeg finfin utsikt. Man kunne visstnok se helt til Mt Fuji hvis det var skyfritt. Tror det ligger bilder på IF et eller annet sted