Japan: Råd og tips (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av GinTonic, 21. des 2013.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,376
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Du får en like for svaret, selv om jeg ikke liker svaret ditt :p
    Utrolig kjipt!
     
  2. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    923
    Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Edvard liker dette
  3. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Tydelig at jeg ikke har våknet skikkelig enda. Jeg leste at det "så dårlig ut med tur TIL Mars". :D :p
     
    oddA and Travellingalf like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,713
    Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Du har jo bilde av fartøyet som profilbilde, så det kunne jo være! :cool:
     
  5. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Nettopp! Så jeg lurte fælt på hva jeg hadde gått glipp av - siden jeg ikke visste at Mars nå var en mulig destinasjon! :D
     
    holmen liker dette
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,376
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Ville passet rett inn i Star Alliance!
     
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,421
    Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har tatt transfer mellom Haneda og Narita de siste årene? Ser på en booking som kommer inn til Haneda (fra utlandet) og drar videre fra Narita (til utlandet), altså ingen legs domestic i Japan. Om alt er på rute er det nøyaktig 5 timer mellom flightene og jeg flyr i premium klasse. Litt risky med en liten infant eller rikelig med tid?
     
  8. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,151
    Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    ikke noe problem med 5 timer, men de må jo åpne opp for det først... og det kan ta tid
     
  9. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    388
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Som nevnt over så bør det gå greit. Er fire år siden jeg nå skulle gjøre samme greia, men siden det var separate billetter så beregnet jeg plenty med tid og planen var å lande på Haneda på ettermiddagen og så dra videre fra Narita til Guam kl. 11:00 dagen etter.

    Det gikk skeis allerede i Oslo, Qatar var forsinket, så jeg rakk ikke forbindelsen videre fra Doha til Haneda. Ble derfor sendt til Bangkok og så en nattflyving med ANA til Haneda (så kom noe godt ut av det, fikk testet business med de).

    I følge ruteplanen skal jeg ha landet 06:30 på Haneda og kan ikke huske jeg følte jeg hadde noe dårlig tid. Husker også at selv om bussen stampet i morgenrushet en god stund ut fra flyplassen så var ankomst Narita nøyaktig etter rutetabellen.
     
    Last edited: 26. jan 2022
    Darkcho liker dette
  10. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,421
    Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar begge to - flygningene blir neste år og vi satser på at ting har åpnet opp da. Jeg ser for meg å booke det hele på en billett, antar det lar seg gjøre med 5 timer i mellom, eller tillater ikke ANA det? Fant en tabell med minium connection time som viste alle varianter at domestic til international, domestic til domestic etc mellom de to flyplassene, men ikke international til international.
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,382
    Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Såvidt jeg kan klarer å tyde fra Expertflyer er minimum connection time på 3t 30m for international/international mellom flyplassene (se nederste linjer):

    Results from https://www.ExpertFlyer.com
    Code:
    Minimum Connect Times:
    Connecting at TYO
    Incoming airline NH
    Outgoing airline NH
    Flight type International to International
    
    STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
    ONLINE    .30  1.00  1.30  1.30
    OFFLINE   .30  1.00  1.30  1.30
    ** OR * ARE ALL
    NH-NH II GLSUP JP CDS  ** -  ** SPN - GUM
    NH-NH II GLSUP JP CDS  ** -  ** COUNTRY US - GUM
    NH-NH II GLSUP JP CDS  ** -  ** GUM - SPN
    NH-NH II GLSUP JP CDS  ** -  ** COUNTRY US - SPN
    NH-NH II GLSUP JP CDS  ** -  ** GUM - COUNTRY US
    NH-NH II GLSUP JP CDS  ** -  ** SPN - COUNTRY US
    NH-NH II GLSUP JP CDS N/A -  ** COUNTRY US - GUM
    NH-NH II GLSUP JP CDS N/A -  ** COUNTRY US - SPN
    NH-NH II GLSUP JP CDS  ** - N/A GUM - COUNTRY US
    NH-NH II GLSUP JP CDS  ** - N/A SPN - COUNTRY US
    **-** II GLSUP CDS  AA -  2D
    **-** II GLSUP CDS  AA -  2Z
    **-** II GLSUP CDS  2D -  AA
    **-** II GLSUP CDS  2Z -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AD -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AR -  AA
    **-** II GLSUP CDS  BC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  BT -  AA
    **-** II GLSUP CDS  D8 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  DY -  AA
    **-** II GLSUP CDS  EK -  AA
    **-** II GLSUP CDS  EW -  AA
    **-** II GLSUP CDS  F9 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  H2 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  HX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  KC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  MX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  NK -  AA
    **-** II GLSUP CDS  O2 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  PC -  AA
    **-** II GLSUP CDS  PD -  AA
    **-** II GLSUP CDS  QS -  AA
    **-** II GLSUP CDS  RO -  AA
    **-** II GLSUP CDS  SY -  AA
    **-** II GLSUP CDS  TR -  AA
    **-** II GLSUP CDS  TS -  AA
    **-** II GLSUP CDS  UX -  AA
    **-** II GLSUP CDS  VA -  AA
    **-** II GLSUP CDS  VB -  AA
    **-** II GLSUP CDS  W6 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  XP -  AA
    **-** II GLSUP CDS  Y4 -  AA
    **-** II GLSUP CDS  AA -  AR
    **-** II GLSUP CDS  AA -  BC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  BT
    **-** II GLSUP CDS  AA -  D8
    **-** II GLSUP CDS  AA -  DY
    **-** II GLSUP CDS  AA -  EK
    **-** II GLSUP CDS  AA -  EW
    **-** II GLSUP CDS  AA -  F9
    **-** II GLSUP CDS  AA -  H2
    **-** II GLSUP CDS  AA -  KC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  MX
    **-** II GLSUP CDS  AA -  O2
    **-** II GLSUP CDS  AA -  PC
    **-** II GLSUP CDS  AA -  PD
    **-** II GLSUP CDS  AA -  QS
    **-** II GLSUP CDS  AA -  RO
    **-** II GLSUP CDS  AA -  SY
    **-** II GLSUP CDS  AA -  TR
    **-** II GLSUP CDS  AA -  UX
    **-** II GLSUP CDS  AA -  VA
    **-** II GLSUP CDS  AA -  VB
    **-** II GLSUP CDS  AA -  W6
    **-** II GLSUP CDS  AA -  XP
    **-** II GLSUP CDS  AA -  Y4
    **-** II GLSUP JAK CDS N/A -  TR ALL - SIN
    **-** II  3.30 INTER HND - NRT
    **-** II  3.30 INTER NRT - HND
    .
     
    Darkcho, paron, Shyneno and 1 other person like this.
  12. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,881
    Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
    Har gjort det masse pre-covid, men da kun international-domestic, domestic-international.
    Innsjekk etc er så effektiv på både NRT-HND at det har lite å sei om det er domestic eller international.
    Limousine bussen som er raskaste alternativ, tar litt lenger tid i rushtidene på ettermiddagen. Men det er ikkje snakk om mykje.
    5timar bør gå heilt fint, har fleire gonger blitt booka om til tidlegare domestic fly av ANA personell på HND.
    Så har vel da brukt ca 3-3.5time gate-gate på det raskaste.
     
    Darkcho liker dette
  13. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,881
    Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
    Elo, RoadKing, rgn and 1 other person like this.
  14. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,246
    Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Prøver å leite etter svar på transfer på HND, men er det noko krav om registrering/negativ test etc om dagen? (Skal lese reisebrevet ditt @indahla for å leite no:)
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,313
    Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge du er i transit må du ha covid vaksineskjema og relevant dokumentasjon på alt som trengs dit du skal samt at det er greit å kunne dokumentere reise videre om du ikke er på gjennomgående billett.
     
    ValdresBjarne liker dette
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,797
    Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Som @ccurrahee skriver må du være fullvaksinert. Ingen krav til test. Men du må ha dokumenter for det landet du skal fly videre til klare. Jeg skulle HND-LHR-OSL så da var det ingen krav.

    Når drar du?
     
    ValdresBjarne liker dette
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,797
    Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Iflg. innsjekken på JFK (ANA) skulle Japan åpne for forretningsreisende fra 1/3.
     
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,246
    Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Det er til YVR, via HND i to ganger biz i 789, ANA. Skulle hatt 77W og F som deg, menmen, neste gong. Familien i verda rundt er ok! Reiser syndag
    Lander I Canada dagen nye lettelser er satt i verk, så det blir bra!
     
    indahla liker dette
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,797
    Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Til Canada er det vel kun krav om vaksinering, ikke krav om negativ test?
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,246
    Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, synes eg såg at det var krav om test før ankomst, men skal sjekke!
     

Del denne siden