Ja, veldig sentralt, men i et stille område. Rett bak hotellet er det små boliggater. Jeg likte meg godt der.
Jeg hadde utreise og hjemreise oppsatt a330 istedenfor a350 og selges fortsatt idag, noen har flaks og andre har uflaks. Jeg har planen å bli i Japan 5 uker fra Juni til Juli, for å ta igjen fra pandemi. Jeg satser fortsatt at Japan åpner til sommeren. Bedrifter i Japan som er avhengige av turisme begynner å få amper stemning med politiker der borte.
Noen som har sovet på selve Haneda flyplassen før? Altså ikke på transithotellet som er stengt. Tenkte å ta med madrass. Noen erfaringer?
Live and let's fly testet dette for et par måneder siden: https://liveandletsfly.com/tokyo-haneda-transit/ Vær obs på lounge-policyen når man ikke flyr videre før neste dag.
Takker, viste jeg hadde lest en artikkel om det Ser foreløpig ut som om det blir noe sånt i Januar. Finner ingen kombo med ankommende og utgående på samme flyplass uten lang ventetid. Og på natten kan jeg bare være på HND, så får vi se.
Har en CT tur med ANA ny F og ny C i slutten av mai(krysser fingrene for null korona med åpen grense og null Equipment change). Booket ANA Intercontinental med Club og lurer på om det er bra? Har med Svigerfar på 70++ som ikke går langt, så hotel og lounge/utsikt teller mye. Har bodd i Ueno og Uguisudani området tidligere, som er min favoritt, men der må en være mer mobil til beins.
Ana Intercontinental var heilt supert då me var der i 2018. Viss du tar metro så bare pass på at du tar riktig utgang, så blir det litt kortare å gå for svigerfar. Rett over gata er det ein slags mall med diverse restaurantar, syns hugse det var ein Yakitori der også.
Hehe, ja født evig optimist som har fungert veldig bra helt til korona kom Greit å ha Seoul på plan B ja. Takker
Ellers ville jeg gått for 1 natt på et tradisjonelt japansk hotell. Med måltider. Hvis dere ikke har gjort det er det en helt spesiell opplevelse.
Har også Sør Korea som plan B, men jeg regner med at Japan og Sør Korea kommer til å ha samme regler for hvilke land kommer man fra. Derfor plan C er USA (Hawaii eller California), men på «feil» vei, dersom leiebil er fremdeles for dyrt i USA, så går turen i vasken og måtte utsettes.
Det er superbra, men han har kone fra Tokyo(min svigermor) og har vært med på det meste der siden slutten av 60 tallet da de fant sammen. På grunn av helseplager med rygg og føtter er det mange år siden han var der sist. Han hadde gitt opp tanken om å oppleve Japan igjen, men med ANA F og C kan vi få tatt en siste tur, og da som turister, noe han aldri har vært i Japan på rett.
Palace Hotel Tokyo har utsikt over palasset og byen, koster dog 3000-4000 per natt. Bildet er fra google da onkel corona tok livet av min tur.
De er nok ikke veldig gode dessverre. Har ingen tro lenger på at Japan vil åpne første kvartal av 2022. Men ville tippet 50% sjanse på åpning i april eller mai, og 60% sjanse at det blir i juni. Nå har det blitt så mange avbestillinger på Japan at jeg tidligst satser på Juni. Har booket tur med ANA slutten av Oktober. Ser ut som SAS ikke setter opp A350 på CPH-HND før i oktober heller.