Japan: Råd og tips (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av GinTonic, 21. des 2013.

  1. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    847
    Likes mottatt:
    3,788
    Bonuspoeng:
    93
    OT: Link til den kalenderen som viser klasser og ikkje berre dato og poengsum mottas med takk herifrå :)
     
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert noen som har fulgt litt mer med på Tokyo her inne enn meg, jeg vet det ble sluppet en del billetter før jul også, men hvor normalt er det egentlig at det kommer så mye på en gang? Har vel litt å gjøre med at det er lavsesong nå.

    Slike slipp som dette er gull for meg som foretrekker å reise på kort varsel:)
     
  3. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vanlig søk, velg så for poeng og endre søk. Da kan du aktivere laveste pris. Når du så velger dager med ledige bonusbilletter (30/40/50k poeng) kan du velge å søke på kun go, plus eller business.
     
  4. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    847
    Likes mottatt:
    3,788
    Bonuspoeng:
    93
    Supert, takker! Har leita etter den funksjonaliteten ei stund!
     
  5. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,099
    Likes mottatt:
    7,308
    Bonuspoeng:
    183
    ANA slipper også mye seter på HND-LHR/FRA i øyeblikket i C 1-2 uker før. Har vært sluppet opptil 6 seter på de flightene jeg har varsel på.
     
    Jorge, milehigh and mrt like this.
  6. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    https://awardhacks.se/List

    Trykk på relevant dato for å komme rett til SAS sine sider. Merk at tabellen oppdateres en gang per 24 timer (eller noe slikt), så det kan være at noen av billettene som vises allerede er solgt.

    Oppdatert liste per i dag

    upload_2024-1-5_10-1-43.png
     
    oleredv liker dette
  7. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Når man er 7 stykker på tur, med bagasje, er det noen transportfirma folk har god erfaring med eller er Klook greia i Tokyo? Gjelder fra HND til området rundt Asakusa…
     
  8. markus

    markus Jetlag.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,231
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har tips til interessante steder å være i Japan for et døgn?
    Får en kveld der, så fly jeg videre fra Narita kl 17. dagen etter.

    Vil ikke være i de vanligste stedene som feks. Shinjuku.

    Et sted hvor det er enkelt å hoppe på et tog for å komme seg til Narita er en fordel
     
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan anbefale å bruke dagen i Shimo-Kitazawa, men det er ikke spesielt mange muligheter for å bo der (det er vel mest hostell det går i). Det er heller ikke en spesielt praktisk plass å hoppe på et tog til Narita. For akkurat det er området rundt Ueno station det mest praktiske siden Skyliner-toget starter der. Har ingen direkte erfaring med området selv, men hvis du ikke finner noe som interesserer deg der så er det uansett et kollektivknutepunkt der det er enkelt å komme seg til andre steder i Tokyo.
     
    Last edited: 27. jan 2024
    Maggie, snus_mumrikken and markus like this.
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,813
    Likes mottatt:
    12,050
    Bonuspoeng:
    183
    +1 på Shimo-Kitawaza besøkt på alle 3siste Tokyo Besøk. Mange gode plassar og eta au, og avogtil koslege konsertar etc vertfall i dei varmare årstidene.
     
    Maggie liker dette
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Shimo-Kitazawa stasjon er forsåvidt bare en seks minutters togtur fra Shibuya, så hvis du orker å bo i et av de vanligste stedene selv om du ikke har tenkt å være der så mye, så stopper Narita Airport Express der. Ekspressen tar dog 17 minutter mer fra Shibuya enn Skyliner tar fra Ueno
     
    Last edited: 27. jan 2024
    markus liker dette
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,595
    Likes mottatt:
    6,005
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg anbefaler Kichijoji. Nabolaget er rangert av Tokyo-innbyggere som det nabolaget de har mest lyst til å flytte til. Turmulighet i Inokashira-parken, Ghibli museum og uendelige mange koselige butikker og spisesteder/izakayaer å velge mellom.
     
    Last edited: 28. jan 2024
  13. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    Blitt sluppet noen flere seter CPH-HND i april og mai nå. Oppdaget via post fra @Lars J i dags og booking tråden.
     
    Neonex and mrt like this.
  14. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,798
    Likes mottatt:
    8,186
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ha med 2 kompiser på sin første tur til Japan/Tokyo i slutten av April.

    Vi har 6 hele dager og booket hotell i Tokyo(Shinjuku).

    Tenkte iallefall og ta de med på en dagstur utenfor den verste asfaltjungelen.

    Bør være maks 3 timer reiseveg en vei..

    Vurdert Kyoto, men der har jeg vært flere ganger før og vil helst til ett sted jeg selv ikke har vært også :)

    Har fått tips om Shimoyoshida og området rundt Lake Kawaguchi som skal ha bra utsikt til Mt. Fuji om været er klart.


    Noen andre tips?
     
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,595
    Likes mottatt:
    6,005
    Bonuspoeng:
    183
    Hakone er et godt alternativ.
     
    indahla and Lars J like this.
  16. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    384
    Likes mottatt:
    649
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg våknet tidlig en morgen i Tokyo ifjor sommer og følte behovet for å komme meg litt ut av byen, så kom jeg på at jeg noen dager før hadde lest @indahla sitt reisebrev fra Hakone turen så bestemte meg for å ta samme runden:

    https://insideflyer.no/forums/threa...ior-på-tur-til-tokyo.19481/page-3#post-501186

    upload_2024-2-16_13-17-8.png

    indahla nevner jo at de tok to runder og det gikk egentlig mye fortere enn jeg ventet, så jeg angrer litt på at jeg ikke tok meg litt bedre tid, f.eks når jeg var helt på toppen (der hvor det siver ut gass fra fjellsiden). Var vel bl.a. et museum der som kanskje kunne vært verdt et besøk.

    Jeg hoppet av båten i Hakonemachi-ko og gikk en sti/turvei til Motohakone-ko, men var vel strengt tatt ikke så spennende.

    I Motohakone-ko hvor båten ender kan man ta bussen tilbake til start hvis man vil.

    Men det er også noe som heter Old Tokaido Road som går oppe i åsen der: https://hakone-japan.com/discover/n...commended-hiking-trails/the-old-tokaido-road/

    Jeg gikk over til Amasake Tea House som vel er knapt to km. Hadde planer om å gå videre og helt til Hakone-Yumoto togstasjonen hvor jeg kom om morgenen med Romancecar toget, men siden det virket som om stien etterhvert krysset veien mye og det var mye trafikk, så gikk jeg heller tilbake til Motohakone-ko og satte meg på bussen.

    Og i stedet for å ta toget fra samme stasjon tilbake, så ble jeg med bussen ned til endestasjonen i Odawara (mener jeg) og tok Shinkansen tilbake til Tokyo, så hvis de ikke har testet det før så kan jo det være en greie å gjøre.

    Beste opplevelsen med det var egentlig når jeg sto og ventet på mitt Shinansen tog, så passerte det andre Shinkansen tog og de kjørte med full fart på sporene i midten av stasjonen og da fikk man virkelig inntrykk av hvor fort det går.
     
    Last edited: 16. febr 2024
    Lars J and paron like this.
  17. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    Hakone er fint det. Det er midt i Japan / Tokyo sin egen turisme. Så mye familier og par på tur.


    I stedet for rundt tur billetten som j også har gjort leide vi bil og kjørte turen. Det var også gøy. Men ville nok tenkt på en overnatting.

    Bilder ligger på reisebrev i forum
     

    Attached Files:

    Lars J liker dette
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,798
    Likes mottatt:
    8,186
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for tips begge to, har tittet litt

    Tror jeg lander på og foreslå lokaltog til Otsuki stasjon, leie bil derifra og levere den på Odawara stasjon på ettermiddag/kveld.

    Da får vi med oss det meste rundt Mount Fuji fra Lake Kawaguchi og ned til Hakone. Ser ut til å være overkommelige avstander for en dagstur.

    Og de får opplevd Shinkansen.
     
    indahla liker dette
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,103
    Likes mottatt:
    9,176
    Bonuspoeng:
    183
    Her er supertipset og must see i Tokyo;
    https://www.ghibli-museum.jp/en/
    Ekstremt vanskelig å få billetter. Så kjøp online den ene dagen per måned de legges ut.
    Og ellers en reminder at jeg har kongedeal på Intercontinental ANA og også Hyatt Regency gjennom min lokale kontakt på stedet. Ca halv pris av billigste rom er ikke uvanlig, og det er før statusfordeler som følger med:)
    Tokyo er nok den byen jeg har booket flest netter for andre, ref toppstatustråden.
     
    jgroneng, Maggie and Upsaker like this.
  20. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,331
    Likes mottatt:
    1,509
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips. Er det kl 2 om natten 10. mars som da gjelder for å få booket til museet i April?

    Hva vil halv pris av billigste rom roughly si?
     

Del denne siden