Kina – Visum og Transit

Tråd i 'Reisemål' startet av KainBenwi, 28. jan 2016.

1. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Bare hvis du skal ut av flyplassen.

holmen liker dette
  2. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er status med Tyrkiske stempel ved søknad turistvisum Kina i Oslo?

https://visumservice.no/
    "Kina: Norge Statsborger, Turisme, Dobbel innreise, Seks måneders gyldighet".

One-way love?

Innlegg fra et av disse businessbladene på TK flight.

Last edited: 10. mai 2018
  3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det var bare ved en periode for 1.5 år siden dette medførte umiddelbart avslag i Oslo.
    Men det er åpenbart noe de reagerer på ennå, tok meg en time å få transitvisum (24 timer) i Kina i påska.
    Kona fikk det på 10-15 minutter, men hun hadde et annet pass når vi var i Tyrkia sist..
    De spurte spesifikt om det tyrkiske stemplet jeg hadde i passet..

Edvard liker dette
  4. mrhermano

mrhermano Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Har en CT og skal mellomlande i Shanghai i 23 timer ca. Er det noen andre som har fått transittvisum der? Var det en grei prosess? Hvor finner man skranken for transittvisum?

Hadde transittvisum i Beijing, men det var dårlig med engelsk på de damene som kom og skulle følge F passasjerene ut. De skjønte ingenting.

5. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Skranken er helt til venstre. Gikk unna på få minutter.

mrhermano liker dette
  6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Smør deg med tålmodighet om du hatt vært i Tyrkia med samme pass.
    Tok meg bortimot en time før jeg slapp inn i Kina på et tyrkisk stempel i passet...

7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Du må dessverre ha litt flaks hvis du ikke havner i en stillegående kø. Shanghai Pudong er en litt rar flyplass. Selv om man bare skal bytte fly når man reiser fra utland og skal videre til utland, må de fleste skaffe seg transit-visum før man reiser videre med mindre man reiser f.eks. med China East. Jeg måtte I påske slippe flere fra Malaysia og Singapore forbi meg fordi de skulle videre med et fly til Canada. Er man uheldig og havner bak noen som snakker verken kinesisk eller engelsk, så kan utspørringsprosesen, dermed ventetiden, være lang. Min erfaring er at ventetiden er alt fra 10 til 50 minutter. Selv om jeg snakker flyttende kinesisk og kan svare på alt de spør om, har jeg opplevd at en supervisor ble tilkalt fordi noen var usikker på hvor mange timer de kunne innvilge i transitt-visum når en holder norsk pass.

Og en siste ting, bruk den blå blanketten, ikke den gule. Bruker du feil blankett, er det sjanse for du blir sendt tilbake til bakerst i køen.

Last edited: 03. juni 2018
  8. mrhermano

mrhermano Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Tusen takk for utfyllende svar

9. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg har landet på Pudong et par ganger, og er enig med over her, varierer veldig. Og Kinesere haster ikke nødvendigvis igjennom. Bergen god tid, dog skal det sies at de gangene jeg har vært der, har jeg hatt visum til Kina, og ikke transitvisum.

10. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,780
    Bonuspoeng:
    113
    Er det visa on arrival skranken man skal gå til?

Noen som vet hvor denne er i Beijing?

Vi skal reise via Beijing og overnatte på Hilton i juli.

11. Fideco

Fideco Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal til Kina på jobb neste uke. Har levert visumsøknad og bestilt flybilletter med ankomst i Kina tirsdag 7.august.
    Hvis jeg er heldig og får visum og pass utlevert fredag, kan jeg da endre flybilletten min med ankomst i Kina mandag eller søndag? Eller blir de grinete der nede da?

12. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
  13. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Vil ikke tro de er grinete. Som regel står det i visume første dato du kan endre, og siste dato du må ut. Men såvidt jeg husker, står det ikke noe om faktisk dag du kommer inn.

14. Fideco

Fideco Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk visumet fredag, med dato 1. august som innreise. Så regner med det går bra ja. Nå ble det likevel ingen endringer i billetten.

Shyneno liker dette
  15. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,961
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er litt usikker på ett par ting her:

Jeg lurer på å booke KRS-CPH-PEK som poengreise, også ser jeg at jeg kan booke PEK-TPE-BKK med Eva Business samme dag med avgang 6 timer senere. Er det mulig å slå sammen disse to bookingene til ett booking nr? :)

16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,996
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Booker du det som én reise så får du to stopp i transittsone. Om ikke to transittsoner. Svaret er uansett nei, du kan ikke slå sammen to bookinger til én.

17. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,961
    Bonuspoeng:
    183
    Betyr dette at jeg må søke visum til Kina på de timene jeg er i PEK, eller slipper jeg dette da jeg reiser fra PEK innen 24 timer?

18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,996
    Bonuspoeng:
    293
    Aldri vært i Kina (bortsett fra HK og TW), men det høres ut som noe du kan få på flyplassen.

19. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    http://www.chinese-embassy.no/eng/zjsg_2/sgxw/t1572950.htm

From 1 July 2018, the Embassy of the People’s Republic of China in the Kingdom of Norway will start using China Online Visa Application (COVA) system to process visa applications. All applicants are required to complete the COVA form online (https://cova.cs.mfa.gov.cn), print out the confirmation page together with the completed COVA form and sign them. Along with other required documents, the COVA form and the confirmation page should be submitted to the Consular Section of the Embassy for visa applications.

Visa application form v2013 will NOT be accepted from 1 August 2018.

Bilde: Larung gar, Buddhist Academy in Sertar, Garze Prefecture, Sichuan Province, China.

20. Listenger

Listenger Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Prøvde å lese igjennom mesteparten her, men er fortsatt like clueless... Men jeg tipper jeg vet svaret, må bare bekreftes.

Tenkte å bestille bonustur til PVG/PEK på en PNR, og videre ut fra PVG/PEK til diverse steder på seperate PNR. Regner med at jeg da må søke transittvisum, hente ut bag, sjekke inn på nytt igjen og alt det gammeldagse?

Enlighten me hvis det finnes andre løsninger evnt. Tror ikke jeg kan kombinere PNR da OSL - CPH - PVG/PEK blir en bonusreise, og videre ut er vanlig betalt reise.

Del denne siden