Det er ikke så slitsomt siden ingen venner eller kolleger hverken i Norge eller utlandet bruker Android. Har denne ene kameraten som var hardnakket Android-fanboy inntil han motvillig fikk iPhone på jobben. Så kjøpte han seg en Pixel som han raskt solgte videre før det ble en ny iPhone isteden. Jeg sier som Vendela Kirsebom sa til moren sin i den reklamen på TV: "Prøv den!"
Det gjør det selvfølgelig. Men det er mange funksjoner sømløst bakt inn i Meldinger-appen som kun fungerer mot andre iOS- og macOS-enheter. Blå (iMessage) vs. grønne (SMS) snakkebobler. Jeg sender også meldinger til utlandet titalls ganger daglig og da er ikke SMS-takst så koselig. Det samme gjelder FaceTime/FaceTime Audio for telefonsamtaler. Overlegen talekvalitet og ingen utenlandstakst sømløst bakt inn i Telefon-appen (jeg er på telefon med utlandet opp mot 2 timer om dagen).
Det er imponerende å ikke ha en eneste venn eller kollega med Android! (eller har du bare veldig få venner og kollegaer?) Jeg har masse venner som har iPhone. Vi er gode venner likevel. Heldigvis er det ingen av dem som er så apple fanboy at de må pushe iOs på oss andre. Kjøpte meg en iPhone da nr 7 kom ut. Beholdt den i ca 10 dager før den ble solgt og jeg gikk tilbake til den gamle Android-telefonen jeg hadde. Så ja, jeg har prøvd den. Og den passet ikke meg. Kona hadde iPhone i mange år før hun ble omvendt til Android, hun har aldri sett seg tilbake. Det at det er mange funksjoner innbakt i iPhone som kun fungerer mot andre iOs-enheter er for meg negativt. Facetime er sikkert gøy, men utrolig irriterende for andre rundt deg. Når jeg tenker meg om, er vel de mest irriterende mobilbrukerne iPhone-brukere..
Det har aldri vært snakk om at jeg presser hverken iOS eller macOS på noen som helst. Mitt opprinnelige (og noe sleivsparkende, gitt at dette er en krangletråd) poeng var at iOS og macOS har klare nettverkseffekter som i min omgangskrets tydeligvis har nådd en kritisk masse med fordeler som jeg nyter svært godt av. Jeg er forøvrig ingen ivrig bruker av FaceTime (lyd og bilde), men bruker FaceTime Audio (tenk en helt vanlig telefonsamtale) flittig i jobb og privat. Utenfor andres hørevidde selvsagt.
Vet, er noe av det beste. Kan jobbe sømløst mellom iPhone, iPad og maccen ... Og når resten av familien også bruker iPhone/iPad så for oss er det optimalt.
iPhone-folk blir fort hårsåre når noen sier at man ikke liker iOS.. Jeg liker Android. Noe av årsaken er nok at jeg aldri hev meg på iPhone-bølgen da den kom. Og har man først vent seg til et operativsystem, så er det vanskelig å bytte.
Aner ikke, har ikke prøvd. Men, nå snakket jeg om iOS/Android. Og vanskeligheten går like mye på at man ikke vil, som at det er komplisert..
Får slenge meg med i disk. Har Iphone, hatt Samsung, vurdert X antall ganger å gå over til Samsung igjen... Er vel en vane sak, videre den ny flipp telefonen til Samsung virker lovende Kan snakke skit om Iphone og iOS, har på pasient filteret der det går inn og sorteres til, viktig, generelle info eller wasted space... mao. ut av øret igjen Godt vi er ulike alle mann... Fordi det finnes ingen vinner blant Iphone og Andriod... Her skal en sende sms, ringe og bruke noen apper+IF+kalender+bilder+film+halve livet på telefonen+x antall sosiale media+x antall fly apper+x antall kreditt kort apper... Har jeg glemt noe da?