Pandion erfaringer

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BergenBy78, 11. des 2018.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for referat :)

2. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,649
    Bonuspoeng:
    113
    November er en måned som er litt for spennende for en bonusnisse som håper på rekvalifisering til Pandion. Gleden er stor i heimen etter å få julebrev fra Anko også i år :D

pandion – Kopi.png

Kristian, Earl, haifinn and 26 others like this.
  3. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    LA merke til at dere nå har fått Zone 0. på boardingkort og kan bruke vanlige gater for pre.boarindg fra OSL tidligere denne uken.

Siden crew kommer med vannflasker nå er det også enkelt å se hvor mange Pandions det faktisk er på flyvninger. ER veldig ofte 1-3 stk når jeg selv er ute og flyr.

jonss and tobeornot999 like this.
  4. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg synes det eneste mystiske i brevet som ikke var generell og velkjent informasjon om hvor grønne og kundevennlige SAS er, var at Pandion får tilsendt en personlig bagasjetagg. Så den kan man jo fortsatt strekke seg mot...

SteffBo, Earl, Nordlands and 4 others like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,004
    Bonuspoeng:
    293
    Synes det er spennende å se hva vi «dødelige» går glipp av ..
    Tror egentlig vi bare får se en liten flik av alt det Pandion betyr og jeg ville gjerne sett mer.
    Dette er vel på høyde med de «bøllete» innleggene vi får fra vår kjære venn i HON hos Lufthansa.

Det viser jo hvor mye gøy vi kan oppnå med å fly mer og samtidig bruke mye penger på det enten det er av egen lomme eller arbeidsgivers..

Det er alltid gøy å fly og ikke minst i eleverte klasser

Flyvefisken, McBuljo, Earl and 19 others like this.
  6. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Det står jo svært lite om fordelene i dette brevet.

SteffBo liker dette
  7. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Hele konseptet med dette forumet er jo å dele om erfaringer, tips og triks for å få enda mer ut av eurobonus og andre bonusprogrammer. Synes det er strålende at det deles. Del gjerne mer!

Earl, kiev, kongenamundsen and 11 others like this.
  8. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel bare å la være å lese om man ikke er interessert? Rar problemstilling.

9. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Etter at det ble så skrekkelig mye prat om Diamond for Life her på forumet har jeg valgt å bli et usselt gullmedlem.

Det skulle være noe litt mystisk. Noe jeg kunne jobbe meg opp til.
    Men når det ble delt så mye drepte det gnisten med medlemskapet.

Gullgutt out!

Adrian E, Thomas123, kiev and 11 others like this.
  10. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Pandion sluttet vel å være mystisk sånn ca da Wonderboy kom like etter 2000...

Med innføringen av Zone 0 etc virker det definitivt ikke som at det skal være så hemmelig og eksklusivt. Selve brevet fremstår jo mer som en preseemelding enn et personlig brev.

En ting som forresten overrakset meg på Diamond eventet var hvor mange "snørrunger" som hadde pandion (regner med at de som gikk med ørn-button var Pandions). Så for meg at det var mer folk som jobbet i reparasjonsbransjen for skip etc i tillegg til næringslivsledere.

Last edited: 29. nov 2025
    Earl, benair, kiev and 7 others like this.
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,345
    Bonuspoeng:
    293
    Haha, enig!

Zone 0 er bare kleint I Norden.

British Airways har det samme, men ingen på OSL går på Group 0 i BA til LHR selv om de kan. Group 1 er der det skjer for prio boarding.

På LHR er folk litt mindre beskjedne, men det er uansett så kort tid mellom gruppe 0 og 1 at knapt noen rekker 0 selv om de har access.

Earl liker dette
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,004
    Bonuspoeng:
    293
    En av mine hyttenaboer er reisemontør/-mekanikker for store skipsmotorer og han reiser hele verden rundt i de ukene han har «vakt».
    Bokstavelig talt hele verden og han må være beredt på noen timers varsel, jeg kan ikke se for meg at han reiser på billigbilletter uten fleksibilitet.
    Han er «bare» mekaniker, men regner med at han kvalifiserer seg til Pandion hvert eneste år ..

Last edited: 28. nov 2025
    Earl, Ruby, petrate and 3 others like this.
  13. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,649
    Bonuspoeng:
    113
    Nå var visst den posten slettet, men jeg la det ut fordi jeg selv var veldig nysgjerrig på hva det egentlig var den gangen jeg ikke var Pandion. Jeg fikk det med med mange jobbturer, men de siste årene er det opprettholdt med en (for noen) avsindig sum svidd av på private flyreiser. Mye fordi jeg setter en virkelig stor pris på Pandion (som jo er litt av poenget med hele Eurobonus; å få folk til å bruke mer penger).

Så må jeg jo si at den virkelige store mystikken rundt Pandion lever fortsatt i beste velgående: Hvordan man faktisk får det nivået og beholder det.

14. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,253
    Bonuspoeng:
    113
    Traff på en tidligere klassekamerat som viste seg å være Pandion. Usikker på hva han jobber med, men han pendler hver dag mellom Bergen og Stavanger.

15. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Hm, det kan umulig holde med mindre han eller arbeidsgiver ikke har skjønt konseptet med årskort. Han reiser sikkert litt andre steder i tillegg. Dagpendlet selv i 2,5 år osl-bgo uten å tenke at jeg kunne være i nærheten.

16. Alekseolsen

Alekseolsen Medlem

Likes mottatt:
    184
    Bonuspoeng:
    43
    Siddn jeg arbeider i samme klasse vil jeg bare dele at "Marine fare" i allefall gir arbeidsgiver mulighet til å gi han fullflex til en rimelig pris, med dertil hørende Eco-sete og elending poengopptjening.

Nå er det heldigvis fortsatt noen selskaper der ute som forstår at 14 timer reise i øko er dårlig oppladning til å gå rett på 16 timers skift:)

17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, travel pass kombinert med litt ekstra reising gir fort Pandion.

18. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Opplevde nettopp at de annonserte boarding gruppe 0 (er selv kun usle diamant) men det skjønte horden av gullkort mm. lite av og stormet til. La ikke merke til om de avviste noen men gruppe 1 ble ropt opp nesten med en gang så da var vel Pandionen blant de første.

19. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,405
    Bonuspoeng:
    163
    Hmm, burde gull og Skyteam elite plus ha gruppe 2? Og Diamant 1 og P 0? Eller banner jeg i kirka nå?

OyvindN, McBuljo, EndreD and 12 others like this.
  20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,376
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge «alle» sklir forbi når de boarder 0, så burde de vel gjort noe, ja

Del denne siden