Ingen oppgradering ved gull, fult hotell. Men første men helt ok da vi hadde bestilt oppgradert rom. Frokosten her er fin, de har laget frokosttalerkner og tilbud om bacon og eggerøre. Masse brød å velge i, frukt og litt posjonspålegg. edit* ikke booket gjennom noen kampanje, annet enn at vi bruker gavekort gjennom DnB.
Clarion Energy Stavanger. Booket superior, fikk de luxe. Rom 7000 med utsikt over det berømte(?) Stokkavannet. (Tror jeg ihvertfall, det er det de skryter av...)
Bergen har vore fint denne veka! No ventar ei veke på heimekontoret beste veke før det blir til Bergen igjen. Rosenkrantz, sjå han Thon.
Bergen Børs gir 15 % rabatt på rommet i kombinasjon med bordbestilling på Bare. Forutsetter at rommet bestilles direkte hos hotellet.
Jepp. Fikk 15% rabatt. Nøytral holdning til rommet; ikke dårlig, men det finnes bedre alternativ i BGO. Og når det gjelder Bare restaurant, så syns jeg de har et godt stykke å gå for å forsvare stjernen, og da særlig på servicen.
Copy that, twice! (Når noe tilsvarende et utdrikningslag(ulklart hva) får maks oppmerksomhet av de fleste på gulvet ute i restauranten, så har de noe å jobbe med).
Litt OT. Tenkte å prøve Bare, men det finnes heldigvis gode alternativer. Vi har spist på Colonialen (den originale utgaven før de endret og ble Colonialen 44), Lysverket og 1877. Sistnevnte har imponert begge gangene.
Med fare for at dette blir litt lokal restaurantprat for Bergen ... Den originale Colonialen var fantastisk, den lå i «et lite butikklokale» på Engen, like nedenfor teateret, noen få bord i kjelleren under Fetevarebutikken ... nydelig mat og flott service. Dette fikk de ikke til når de flyttet til Kong Oscarsgate og endret konseptet til Colonialen 44 og jeg liker konseptet selv om de ikke lenger higer etter stjerner ... 1877 har jeg prøvd noen ganger, men er ikke imponert. En sommerdag som i kveld ville jeg valgt sjømatrestauranten Cornelius på holmen (https://corneliusrestaurant.no/), båt Vågen og båt tilbake til byen ... deilig mat, utsikt og atmosfære ..
Tilbake på Hotel Ernst i Kristiansand. Kan ikke akkurat skryte av utsikten ... Men fikk iallfall oppgradering pga. Gold i Choice.
Synes Colonialen 44 og lysverket var en stor skuffelse. 1877 leverer hver gang. Servicen på Colonialen 44 var helt katastrofe. Litt OT såklart
Siden jeg har booket ti netter med Choice i sommer, må jeg jo bruke den også. Første natta er på Amerikalinjen hvor vi med gullstatus kunne omtrent velge hvor vi ville ha et oppgradert rom. De som hadde utsikt mot Operaen var 26 grader, så han anbefalte utsikt denne veien. Veldig god middag i Atlas. Ravioli, ishavsrøye og sjokolademousse med pistasjis. Alt hjemmelaget og jeg er tilbøyelig til å tro servitøren på at isen er byens beste.
Clarion Hotell Tollboden i Drammen. Ikke den flotteste utsikten akkurat, men ble oppgradert til Superior rom ved innsjekk, det er alltid gøy når man blir oppgradert selv om jeg kun er her 1 natt pga jobb.