Kommer til å avbestille 1x SAS Business Stavanger SVG – San Francisco Ca SFO 09 DES 06:00 - 09 DES 14:55 Los Angeles Ca LAX – Stavanger SVG 17 DES 11:10 - 18 DES 09:20 I løpet av den neste timen, evt send PM for å koordinere
Altså.. å sende melding etter eller så kort før man kansellerer er nesten bortkastet. Man rekker jo ikke å snu seg rundt Ikke HELT bortkastet da, det kan jo være noen får det med seg men..
Enig. Med mindre det haster veldig for å frigjøre poeng eller CT er det greit å gi forummedlemmene i hvert fall et par dager.
Ikke alltid man husker på å gi beskjed eller har anledning til å gi langt varsel Det virker som en del billetter som avbestilles forholdsvis tett opp til avgang ikke dukker opp igjen. Men det varierer.
Har sagt det før, men ingen som hadde lyst på billettene den gangen: Jeg tenker å "hente tilbake" poengene fra en OSL-CPH-HND-CPH-OSL billett i plus/biz (biz på begge lang-flightene) 21. januar 2022 - 30. januar 2022. Om noen vil ha dem, send PM. Selv om det selvsagt er usikkert om JP er åpent for besøk i januar. Men da kan man jo evt bare avbestille kostandsfritt. Selv har jeg tenkt å ta p(o)engene tilbake for å kunne brenne av noen CT'er som går ut til nyttår. Avbestiller om et par dager om jeg ikke hører noe i PM.
Mange som melder at SAS "inndrar" bonusbilletter nå, etterhvert som de avbestilles og ikke dukker opp igjen Virker som det varierer, men særlig kort tid før avreise er sjansen stor for at de ikke blir tilgjengelige etter avbestilling.
I fare for å spore av for mye, så virker det etter min subjektive mening at de har strammet endel inn på bonusslipp? Spesielt i C, tidligere har de sluppet 2 C 4 plus og 4 eco 330 dager frem i tid, nå virker det som om de slipper kun eco på endel avganger
Det stemmer. Jeg satt klar 330 dager i forkant for hele september for å få billetter til LAX, men ble aldri sluppet noen slik som tidligere. Det har derimot plutselig blitt sluppet en bunke med veldig ujevne mellomrom, så har klart å skaffe meg billetter, men den vanlige taktikken med å sitte klar 330 dager før har ikke fungert.
Tenk hvor grusomt det ville være for SAS om noen fikk kloa i to Business-seter for poeng på avganger 330 dager frem i tid! Hva om de gikk til Eurobonus-medlemmer som har vært trofaste i årevis og som sitter med hundretusenvis av poeng de ønsker å bruke opp? Hva om noen faktisk ble glade for dette og ønsket å fortsette å fly med SAS også i fremtiden? Huffameg, nei, det er nok best å blokkere så mye som mulig.
Med andre ord, dette gjelder ikke lengre? https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
Det gjelder ofte men ikke alltid. SAS har også før sluppet færre billetter i høytider og noen ganger mange billetter etter lang tørke. Så også med andre flyselskap, men som guide er awardfares oversikt god. Det blir som 2 billetter med ANA F. Det slippes, men det er ingen garanti at du kommer alle dager en forventer, og slettes ikke sikkert en får booket dem
Jo, dette gjelder som et utgangspunkt. Men nå er det jo lite som har vært normalt det siste 1,5 året, og SAS har ikke sluppet billetter slik de pleier. Man får jo fortsatt tak i billetter, men er da avhengig av å sette opp varsel i f.eks Awardfares når det slippes billetter, eller følge med på sas.no ofte.
Ifbm. https://insideflyer.no/forums/threads/opplever-dere-noen-diamant-service.3591/page-114#post-423834 så ser jeg at SVG-EWR er det frigjort 2 bonusbilletter i C 8. des 2021
Fruen satte nådestøtet og jeg må kansellere den fine juleturen. ZRH-MIA Swiss - 13 des - 4x Business MIA-CPH SAS - 29 des - 4x Business Si fra om det skulle være av interesse
Om noen sitter på billetter i C med SAS til OSL-LAX i januar/februar som de tenker de kanskje ikke får brukt - gi meg beskjed!