SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Den er gyldig.
    Ev BKK-ICN med TG F, og så ICN-FRA med OZ F

Westlife liker dette
  2. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen av dere som har vært på Private Room i Changi / Singapore? Jeg vurderer å sjekke inn kvelden før, spise middag der og overnatte på flyplasshotellet. Om morgenen er det da bare å gå rett til flyet 0740 til CGK.

3. Westlife

Westlife Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Bør jeg velge OZ eller NH?

4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    En generell regel er vel å få klemt inn så mange ulike F-produkter som mulig. Jeg har reist OZ, og de lukkbare suitene er utrolig private. Mange rapporterer at maten er bedre en NH. Er vel også noe med plasseringen av de F-kubene hos NH som gjør det vanskelig å se ut vinduene.

5. Sucellos

Sucellos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Det skal strengt tatt ikke være nødvendig med noen endring i reglene, for problemet er mer at de ikke har fulgt sine egne regler. Jeg hadde en solid runde med Amex på det punktet i desember 2016 både muntlig og skriftlig ifm at jeg ønsket å booke en open jaw. De ga seg til slutt etter at saken etter hva jeg forstår hadde vært innom kontraktsavdelingen for en vurdering av avtaleteksten. Heldigvis var fortsatt de ønskede businessetene da fortsatt tilgjengelig. Klipper inn svaret jeg til slutt fikk:

"Jeg har sett nærmere på vilkårne til Companion Ticket og de sier ganske så klart at du har rett i at du ikke behøver å reise fra samme flyplass hjem, som den du reiste til på utreise. Booker du direkte på SAS sine sider skal dette også være mulig å velge. Jeg har konferert med en leder høyere opp i systemet som også bekrefter dette.

Har du ikke muligheten til å booke online, så skal du få hjelp fra SAS - Companion Ticket. Du kan prøve å ringe opp SAS på nytt og fortelle at du har fått bekreftet av oss at vi har avtale om dette. Om du ikke får hjelp hos SAS, er alternativet at du ringer til oss, så ringer vi opp SAS, mens du er på linjen, slik at vi kan forklare at du som kunde har rett til dette."

6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er positivt. Samtidig er det utfordrende å referere til (vanskelige) agenter. Fikk du dette skriftlig? I så fall hadde det vært topp å kunne referere til en konkret person.

Xflipper liker dette
  7. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ut til at jeg oppnår CT ila. neste mnd. Har Amex Platinum. Jeg og kona vurderer å la poden på 7 år bli hjemme med besteforeldre mens vi besøker familie i Vancouver. Planen er å dra i april-juni 2018. Hele turen bør ikke ta mer enn 1 uke, og vi trenger ikke 4 mellomlandinger på vei over og 4 på vei hjem igjen.
    Så hvordan legger vi opp best mulig rute OSL-YVR i biz? Hvor mye poeng trengs? Regner med at jeg har samlet opp ca. 120-150.000 EBpoeng før bestilling. Holder dette?
    Er nybegynner på dette med planlegging og booking av CT, så all hjelp mottas med takk.

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    110k i business.
    Raskeste et vel OSL-LHR-YVR (SK+AC)

Du kan også fly Lufthansa fra FRA/MUC direkte (ingen F...).

RemiWM liker dette
  9. JohanB2

JohanB2 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Passerte i mai 100 000-grensa på Amex-plat., og byrjar leite etter mulegheiter. Er det då framleis slik at ein kan booke CT med SAS direkte på dei nye nettsidene? Har prøvd å leite men finn det ikkje

10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det kan du. Har du fått brev om at CT er på plass?
    Isåfall er det en fane på toppen av skjermen som trekkes ned under bestillingen av biletter. (Alt for godt skult spør du meg)
    Kan sende bilde, men er på tlf nå så må bli senere.

11. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke du trenger å vente på brev. Jeg passerte 100k grensa for en måned eller to siden og har enda ikke fått brev. Men voucher er tilgjengelig på SAS sine sider.

12. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her..

13. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    +1
    MEN, ringte Tallin for en CT-bestilling, og de får den ikke frem.
    Noen som vet når SAS legger den tilgjengelig for CT-booking fra Tallin?
    (Passerte 100k i april, og da bør den vel være tilgjengelig nå?)

14. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,586
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg passerte også i April og CT var tilgjengelig på SAS sine sider dagen etter at Mai poengene kom (forrige torsdag). Tallin ble ringt allerede fredag og årets CT er borte :D

Xflipper and Origo like this.
  15. JohanB2

JohanB2 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Takkar!
    Det tok litt tid før eg skjønte opplegget, men ser no korleis det fungerer (oppdaga at eg hadde fått inn den nye 'bonusvarianten' på Mastercard Platinum, men ikkje CT'en enno)

Xflipper liker dette
  16. vaast

vaast Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Hei! Får ikke brukt CT-en til noe eksotisk langdistanse i år og vurderer å la den gå til en Italia-tur..

Er det noen som kunne vært behjelpelig med å foreslå en CT-ruting fra Oslo til enten Verona eller Venezia 25/7 - 30/7? Er fleksibel på både ankomst og avreiseflyplass, og det kan gjerne være forskjellig.

17. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det går i alle fall å fly til Venezia fra Oslo på utreisen din med SAS.
    Returen er litt mer kinkig, men med SAS og CT kan du ha open-jaw (dvs hjemreise fra en annen flyplass).

18. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Avbestilte en reise med CT for 1 mnd siden. Ikke fått tilbake poengene ennå (140000). Hvor lang tid tar dette?

19. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Normalt umiddelbart,,

20. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng: