Hmmm.. skjønner fremdeles ikke, hvis HND > PEK er i samme zone, da skal jeg ikke kunne få bestilt den? right? Men jeg har allerede fått godkjent HND > PEK... tenkte bare legge til ICN.
Hei. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt. Samboer og meg skal på et seminar i San Diego California fra 24. til 28. mai i 2018. Videre tenker vi å ta en ferie på ca tre til fem uker i samme slengen. Med andre ord kan turen strekke seg i tidsrommet fra begynnelsen av mai til slutten av juni, men maks fem uker til sammen. Per nå har vi ca 130 000 poeng og CT med SAS Amex Plat som har blitt opptjent i år. Hvis 130 000 poeng er for lite, så skaffer vi oss sikkert 30 000 poeng til innen utgangen av august. Hvordan går jeg frem for å finne biletter til oss? Vi ønsker helst å fly SAS business. Videre skal vi også ha et spedbarn med oss (type 1 år og 2mnd'er i mai 2018). Er dette et problem med hensyn til CT?
SAS slipper seter 11måneder før så da ville jeg ha sjekket allerede nå. Jeg ville set på IAD, ORD og EWR også da LAX og SFO ikke er de letteste flyplassene å finne ledig hos SAS i C. Vider innenlands til San Diego skal være lett skuring. Tror også du kun betaler litt avgifter for barn under 24 måneder. Og totalen med CT skal ikke bli mer en 110 000 i C. Pluss avgiftenen. Vil også legge til at om du virkelig vil gjøre turen minneverdig og har pengene/poenge til deg så flyr du F for kun 150 000poeng. Mer deg også at alle poenge må komme fra personen som har opptjent CT.
Med *A koster det 110.000 eb poeng. Forsøk å finne seter med Austrian fra Wien, skal være super mat på Austrian.
Herlig, fant dette i går, skal bare sjekke de en gang til i morgen før jeg ringer inn... ikke den mest spennende tur, men beste jeg kan finne når man er 4 og i sommerferien. )
Hvor mange poeng koster det for meg og fruen om vi skal fly Lufthansa First OSL-FRA-YVR-FRA-OSL? Business er vel 110.000 poeng? Hva kan vi forvente i avgifter sånn ca? Booker da business først og så sjekker 14 dager før avgang om det er ledig i First.
Dersom dere benytter CT så blir det 150 000poeng til YVR, Betale rundt 3500kr i avgifter på rundturen til TYO via USA, men mulig det er litt mindre rett til USA.
Her i huset går vi for å planlegge neste sommerferie så snart det kommer seter, men det er vel ikke lett å finne fire per flight for oss heller.
Siste jeg sjekka bruker de 747-400 og A330. Det kommer an på om man flyr fra FRA eller MUC til YVR. Jeg regner med at de har First på disse flytypene. Edit: Ser i en nyhetssak fra 2016 at de skal fase ut First på alle sine 747-400.
Er det noen som har fått til å booke ruting med 9 flyvninger på CT telefon i det siste? Hører rykter om at det også kan ha blitt mulig etter rutingreglene ble myket opp...
Var innom Elkjøp etter jobb i dag for å reklamere på en trådløs router. Fikk kredittnota på ca 800,- og kunne finne meg et annet produkt. Har tidligere i dag regnet meg frem til at jeg manglet ca. 2.800,- for å nå 100K i omsetning på Amex Platinum. Jada, jeg røyk på Bose QC35 selv om jeg har QC25 fra før av. Ikke var de på salg heller... Og dermed er CT i boks og det kun på 6 mnd med normalt forbruk (ikke brukt på oppussing/nytt kjøkken eller bil). Trenger jeg nye headphones? Nei, men kona ble happy når hun får overta de gamle. Lenge leve (bonus)galskapen! Så nå begynner planleggingen med bruk av CT...
Naboen ordnet seg 4 seter med SAS C til Miami i fellesferien (altså om 1 ukek) for tre uker siden! United.com viste ingen tilgjengelighet, men Tallin fant. Og for returen - LH C for hele gjengen tilbake via FRA. Heller ikke dette var å finne på United...
Da får jeg håpe at det nye systemet som kommer viser det samme som Tallin. Vet du om disse var tilgjengelig på SAS.no Jeg har kun engang tidligere set mer en to seter i C hos SAS og det var når de startet med plus for poeng og da var det kun seter til EWR fra CPH som hadde 4 seter. Jeg for min del håper å finne to i C og to i F per flight, og styrer unna SAS, som jeg har fått teste nok.
Jeg har funnet mange. I fjorhøst var det en periode hvor det var 5-6-7 stk på noen fly. Har også funnet 3+ ARN-LAX. Dette var nøyaktig 1 måned før avreise, mulig man skal følge litt med å se om det slippes flere seter 1mnd før.