SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Meg bekjent er det ingen F rute til Canada overhodet..
    Du må nok belage deg på å mellomlande i USA/Mexico om du skal med F til Vancouver.
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Som regel når jeg har søkt så har det vært langt, langt frem i tid. Fulgte med dag for dag på antallet de slapp til MIA i en periode, og da var det ganske nøyaktig 2 hver dag 11måneder før. Ikke urealistisk at de slipper med billetter en måned før slik bigc@ og du sier, da har de også mer oversikt over belegget på flyene.
     
  3. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har passert min CT grense for flere mnd siden. Men kan ikke se noen kampanjer når jeg forsøker en dummy booking sas.no. Når det er sagt så synes jeg den gamle layouten var mye bedre. Så det ken hende jeg overser noe...?

    Og en annen ting....når skal sas få fingeren ut slik at vi kan booke Star på sas.no? Er det planer om dette? Har ikke fulgt med her på en god stund...
     
  4. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Når jeg fløy MUC - YVR i juli ifjor med Lufthansa var det F ombord, men dette er kanskje fjernet nå?
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det kommer som en gråstripe helt øverst med teksten kampanjer er tilgjengelig, så velger du CT eller Mastercard "tilbudet" der.
     
    Last edited: 20. juni 2017
  6. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Aha, nå ser jeg den :) Takker!

    Hva med det andre spøsrmålet...har sas none planer om muligheten for å bestille bonusreiser på Star på sas.no?
     
    Fredrik81 liker dette
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel star alliance som jobber med et nett tjeneste, som kankje kommer i løp av året(høsten) om jeg husker rett. Så får håpe det blir en link fra SAS sin side, og ikke at de prøver i implementere system i noe av sine egne løsninger.
     
  8. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Ok. Takker for svar. Bare å smøre seg med tålmodighet mao...
     
    Fredrik81 liker dette
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Det sies så..
     
    TommyL liker dette
  10. Arctictraveller

    Arctictraveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Har nå mulighet å bestille min første Amex CT og har ønske om å dra til sol og strand i oktober. Gjerne i First, minimum business. Har ca 150 000 poeng. Noen tips? På forhånd takk!
     
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Bali eller Thailand i biz(140K)
    Eller Maldivene i biz? koster meg bekjent bare 110K poeng til MLE eller MRU.
    Skal du i F for under 150 må du vel fly til USA(begrenset med F plasser med sol i USA tror jeg?)
     
  12. Arctictraveller

    Arctictraveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for tipsene! Er det mulighet å komme seg til Miami på First eller Business for under 150?
     
  13. shu

    shu Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Et kjapt spørsmål:

    Jeg ser på en CT-tur til Sydney, og finner følgende forslag når jeg søker etter en reise i First på ANA sine hjemmesider:

    Oslo - Frankfurt i Biz med LH
    Frankfurt - Tokyo i First med LH
    Tokyo - Sydney i Biz med ANA.

    Er det tillatt å bestille en slik reise med CT? I utgangspunktet er det vel ikke lov å mikse kabinklasse?

    - S
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Går fint å mikse kabinklasse, men du betaler for høyeste klasse. Dvs at selv om du har F bare på FRA - TOY, så må du bruke poeng som du reiser F hele veien.
     
    shu liker dette
  15. shu

    shu Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for kjapt og oppklarende svar :)

    - S
     
    RoadKing liker dette
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Biz er vel 140K med *A og 100 med SAS.
    F til USA er meg bekjent 150K(ikke mye mer en biz). LH flyr A380 til miA via FRA. Tilgjenligheten er jeg usikker på hvordan er men søkte raskt på noen datoer 14 dager fram i tid og fant feks i F på 28 juni
    upload_2017-6-26_14-51-22.png

    eller direkte fra FRA i A380 30 juni:
    upload_2017-6-26_14-52-53.png
    hadde lett gått for 10,5T i First A380 med LH om jeg fant)
    LH har også ledig F direkte fra FRA 4 Juli.(merk at LH alltid legger ut F til oss i eurobonus tidligst 14 dager før avreise)
    FRA er absolutt og foretrekk siden du da får 0oppleve FCT :D ALLE bonusnissers våte drøm

    Mulig andre også flyr F eller LH via andre flyplasser, men har ikke satt meg så inn i F til USA.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Regelen om å ikke blande klasse betyr bare at du ikke kan ha en person i F og en i C på samme fly.

    Ingen som sier man må gå ut av flyplassen selv om man ikke kommer lenger i F. Fullt mulig å fly videre i C til varme strøk. Costa Rica f.eks.
     
    shu and Xflipper like this.
  18. Arctictraveller

    Arctictraveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for nyttig info! Frankfurt-Miami i First frister veldig. Men tør jeg å vente helt til 14 dager før reisen før jeg bestiller? Jeg må reise i i løpet av de første fjorten dagene av oktober. Og da kan jeg ikke bestille reisen før i slutten av september hvis det er slik at LH ikke legger ut billetter før da...
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du kan leve med å ikke få F, bestiller du nå i f.eks C, så følger du med fra T-14 dager og ringer Tallinn for å endre hvis Lufthansa slipper seter.
     
    Xflipper liker dette
  20. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Skal du dra alene eller sammen med noen? Poengene holder i massevis hvis du drar alene og ikke like massevis om du tar med en "companion" :p
     

Del denne siden