Meg bekjent er det ingen F rute til Canada overhodet.. Du må nok belage deg på å mellomlande i USA/Mexico om du skal med F til Vancouver.
Som regel når jeg har søkt så har det vært langt, langt frem i tid. Fulgte med dag for dag på antallet de slapp til MIA i en periode, og da var det ganske nøyaktig 2 hver dag 11måneder før. Ikke urealistisk at de slipper med billetter en måned før slik bigc@ og du sier, da har de også mer oversikt over belegget på flyene.
Jeg har passert min CT grense for flere mnd siden. Men kan ikke se noen kampanjer når jeg forsøker en dummy booking sas.no. Når det er sagt så synes jeg den gamle layouten var mye bedre. Så det ken hende jeg overser noe...? Og en annen ting....når skal sas få fingeren ut slik at vi kan booke Star på sas.no? Er det planer om dette? Har ikke fulgt med her på en god stund...
Det kommer som en gråstripe helt øverst med teksten kampanjer er tilgjengelig, så velger du CT eller Mastercard "tilbudet" der.
Aha, nå ser jeg den Takker! Hva med det andre spøsrmålet...har sas none planer om muligheten for å bestille bonusreiser på Star på sas.no?
Det er vel star alliance som jobber med et nett tjeneste, som kankje kommer i løp av året(høsten) om jeg husker rett. Så får håpe det blir en link fra SAS sin side, og ikke at de prøver i implementere system i noe av sine egne løsninger.
Hei, Har nå mulighet å bestille min første Amex CT og har ønske om å dra til sol og strand i oktober. Gjerne i First, minimum business. Har ca 150 000 poeng. Noen tips? På forhånd takk!
Bali eller Thailand i biz(140K) Eller Maldivene i biz? koster meg bekjent bare 110K poeng til MLE eller MRU. Skal du i F for under 150 må du vel fly til USA(begrenset med F plasser med sol i USA tror jeg?)
Et kjapt spørsmål: Jeg ser på en CT-tur til Sydney, og finner følgende forslag når jeg søker etter en reise i First på ANA sine hjemmesider: Oslo - Frankfurt i Biz med LH Frankfurt - Tokyo i First med LH Tokyo - Sydney i Biz med ANA. Er det tillatt å bestille en slik reise med CT? I utgangspunktet er det vel ikke lov å mikse kabinklasse? - S
Går fint å mikse kabinklasse, men du betaler for høyeste klasse. Dvs at selv om du har F bare på FRA - TOY, så må du bruke poeng som du reiser F hele veien.
Biz er vel 140K med *A og 100 med SAS. F til USA er meg bekjent 150K(ikke mye mer en biz). LH flyr A380 til miA via FRA. Tilgjenligheten er jeg usikker på hvordan er men søkte raskt på noen datoer 14 dager fram i tid og fant feks i F på 28 juni eller direkte fra FRA i A380 30 juni: hadde lett gått for 10,5T i First A380 med LH om jeg fant) LH har også ledig F direkte fra FRA 4 Juli.(merk at LH alltid legger ut F til oss i eurobonus tidligst 14 dager før avreise) FRA er absolutt og foretrekk siden du da får 0oppleve FCT ALLE bonusnissers våte drøm Mulig andre også flyr F eller LH via andre flyplasser, men har ikke satt meg så inn i F til USA.
Regelen om å ikke blande klasse betyr bare at du ikke kan ha en person i F og en i C på samme fly. Ingen som sier man må gå ut av flyplassen selv om man ikke kommer lenger i F. Fullt mulig å fly videre i C til varme strøk. Costa Rica f.eks.
Tusen takk for nyttig info! Frankfurt-Miami i First frister veldig. Men tør jeg å vente helt til 14 dager før reisen før jeg bestiller? Jeg må reise i i løpet av de første fjorten dagene av oktober. Og da kan jeg ikke bestille reisen før i slutten av september hvis det er slik at LH ikke legger ut billetter før da...
Hvis du kan leve med å ikke få F, bestiller du nå i f.eks C, så følger du med fra T-14 dager og ringer Tallinn for å endre hvis Lufthansa slipper seter.
Skal du dra alene eller sammen med noen? Poengene holder i massevis hvis du drar alene og ikke like massevis om du tar med en "companion"