Jeg har nettopp oppnådd min første CT. Samboeren min (og jeg) ønsker business til Cusco, Peru i løpet av senhøsten. Ser at Avianca fra SVG via LHR/Bogota virker som et greit alternativ. Men er det mulig å legge inn en stopp i Bogota, sånn at man får sett litt av byen? Og noen som har tips om alternativ retur?
Kom nettopp hjem fra cusco. Avianca har en lang mellomlanding i Bogota før flyet til London reiser. Da får du noen timer å se deg rundt (ingening å se der så noen timer holder). God tur!
Hei Jeg sjekker nå en gitt rute med LH F på united.com. Ifølge siden er ruten jeg ønsker å reise ledig (Osl-Fra C og Fra-Pek F). Når jeg ringer Tallinn får jeg beskjed om at Osl-Fra ikke er tilgjengelig og dermed blir det ikke nok connection-tid i Frankfurt til at jeg har lyst til å booke. (Hvem vil vel ikke ha Porsche og god tid i FCT?) Hvis jeg prøver å sjekke tilgjengelighet på bare Osl-Fra så stemmer det hva Tallinn sier - ingen tilgjengelighet. Noen som har noe godt svar på hva dette kan skyldes?
Dette er nevnt tidligere av @Are. Noen ganger endrer tilgjengeligheten seg alt etter om man søker legs hver for seg, eller "samlet". Det kan løse seg om du ber de søke hele samlet, kontra leg for leg?
Har ingen god forklaring, men det burde vel være mulig å komme seg til FRA fra OSL innen 24timer før avgangen(f.eks dagen før på kvelden). Du kan jo f.eks fly via LHR, ARN eller CPH.
Så man antar/vet at united.com alltid stemmer? Eller kan det være at problemet også ligger i "presisjonen" her?
Nei, tommelfinger her er at ingen vet helt hva som stemmer, men Tallinn bestemmer hva vi får booke, hehe. De forskjellige stedene vil vise forskjellig tilgjengelighet. Tallinn kan derimot av og til få litt hjelp med å muligens se seter som de vanligvis ikke ser. Om det var forståelig?
Hei, Ser på muligheten å bruke CT på reise til BKK i Juli. Har hotell der 8-14. Tenker det kunne vært gøy å fly OJ, f.eks inn til HKG/SIN og så ut fra BKK. Har noen noe forslag på flyselskap som man må forsøke å fly i første omgang med CT? Eventuelt så tenkte jeg kanskje noe eksotisk inn til Asia og så tar man BKK på vei ut. Om noen har noen anbefalninger så setter jeg stor pris på det
Det er usikkert om det tillates open-jaw. I tilfelle du får det godkjent tror jeg ikke det går HKG/BKK da dette er to forskjellige soner. Muligens det går SIN/BKK.
Hvor på sas.no kan jeg se at min CT er registrert? Passerte 100k hos Amex i april, og har også fått bekreftelse pr. brev, men finner ingenting som har med CT å gjøre når jeg legger inn en bonusbestilling.
Jeg får opp min under "kampanjer" (grått felt helt øverst når jeg velger poengreise på sas.no). Der ligger også SAS MC Premium-rabatten. Men du må nok regne med at det går i alle fall én måned til du får brevet i postkassen om at alt er OK...
Da er turen bekreftet! LH OSL-FRA C A320 OZ FRA-ICN F A380(Prøver å bytte til LH 14 dager før avreise) En natt i Seoul TG ICN-BKK F B747 TG BKK- USM C B737 TG USM-BKK C 737 TG BKK-ICN F B747 OZ ICN-JFK F A380 LX EWR-ZRH C A330 SK ZRH- OSL C B737 Var litt vanskelig å finne en ok retur, men jeg kan leve med 8 timer i business hjem igjen fra New York. Leser på nettsidene til Asiana at sjåførtjeneste kun er for fullpris First. Noen som har fått det på CT? Tips til hotell og ting å gjøre i Seoul? Har 23 timer der. Vi skal være 10 dager på Koh Samui. Tips til hotell? I og med at reisen er over 14 dager så får jeg ikke muligheten til å endre hjemreisen til LH.. Noen andre alternativer på hjemveien jeg bør vurdere? Ser at man kan legge inn pre-order på mat. Noe man bør prøve? Min første tur med CT og i First. Gleder meg som en liten unge!! Overrasket over at 9 legs gikk i gjennom
det går vist rykter om en bug i eurobonus bestillingssystemet som gjør at mange av begrensningene som er/var er borte for tiden. Skal vist nok også gå an at bestille vanlig EB reise med f.eks DXB som destinasjon, men routing via Asia, og kun betale for Midtøsten. Jeg har ikke selv forsøkt meg på dette ! men spenstig rute blir bra !
Etter så mange CT turer sliter jeg fremdeles med disse zonene... så jeg beklager på forhånd hvis dere får dette ofte... Regnes dette som 1 transitezone? ICN > FUK > HND og ICN > PEK eller PVG > HND