SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg liker trenden med mer og mer aktiv moderering, men hadde satt pris på at opprinnelig innlegg ble redigert med en liten notis nederst om at den har blitt merget inn, som for eksempel også kan inkludere opprinnelig tittel på tråden. I tillegg er det sjeldent nødvendig å beholde innleggene om at det er feilpostet, de gir lite tilleggsinformasjon.

    Men dette er bare en liten pet peeve; kjempebra at det har blitt mer aktiv moderering i det siste, det synes!
     
    Edin, Petter B-C and DanH like this.
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Med fare for å være vanskelig så er jeg av motsatt oppfatning.
    Vi har et forum som heter bonushjelp, her syntes jeg fint man kan lege nye tråder for hvert reise.
    På forum med slike megatråder er det håpløst å finne frem til det mann ønsket å finne, og i tillegg drukner enkelte poster om det kommer to spørsmål på en gang.
     
    Henrik, Chrisbgg, Lars J and 6 others like this.
  3. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Enig, det blir mye lettere å søke/finne i ettertid
     
  4. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke sant! Mine spørsmål blir jo ikke nå besvart fordi det ligger bortgjemt i feil tråd;)
     
  5. saetershagen

    saetershagen Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    113
    Bonuspoeng:
    33
    Da ble CT og tur til Bali neste sommer! Får forsøke meg på F en annen gang. Routingen ble:

    OSL - BKK TG C
    BKK - DPS TG C
    DPS - SIN SQ C
    SIN - BKK SQ C
    BKK - OSL TG C

    140.000 poeng og 5070 kr avgifter. Søkte først på united.com, men etter å ha lest TPG (thepointsguy) fant jeg ut at Singapore ikke ble vist der og at det var derfor jeg hadde hatt problemer med å finne en god routing. Kom på at jeg meldte meg inn i ANA for lenge siden og fant tilbake medlemskortet og da gikk det hele så mye bedre med multistop søk på ANA (anbefales).

    Greide selvfølgelig å få en stavefeil i det ene navnet så nå sitter jeg i kø igjen (callback funksjonen er ubrukelig), men skal vel takle det. Best å få det ordnet med en gang...
     
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Med Tallinn får jeg de alltid til å lese tilbake hele sulamitten. Tider, datoer, flighter, navn etc.
     
  7. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Når en kommer inn med LH FRA-HND og skal videre med ANA NRT-SIN, tar folket da sjansen på å komme seg fra HND til NRT på i underkant av 6 timer, eller er det mulig å fy ANA neste dag selv om dette blir en lang stopover?
     
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Google maps anslår 1 time kjøretur mellom flyplassene, men her er det sikkert noen forskjeller i forhold til rush etc.

    Jeg ser fra denne linken at 3 timer anses som lite, men at det går både bus og tog mellom flyplassene:

    http://www.japan-guide.com/forum/quereadisplay.html?0+129444

    Tog visstnok 1t45min.
     
  9. mikkle

    mikkle Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan er det med YQ og skatter når man bestiller CT, regnes de spesifikt for hver flight eller er det slik at SAS har standardiserte takster nå om dagen?
     
  10. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Mener at jeg har reist XXX-NRT-----HND-BKK for en del år siden. Tok da flybussen mellom NRT og HND. Dette tok ca 2 timer i kjøring. i tillegg kom jo immigrasjon, venting på buss etc. på NRT. Så totalt fra jeg landet på NRT til jeg var på HND tok det nok minst 3 timer.

    Så er jo spørsmålet hva som skjer hvis første flight er forsinket og en ikke rekker neste flight. Hvem betaler ny FIRST billett???

    men nå sporer jeg nok litt av CT tråden, så bare flytt denne der den evt hører til.
     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Insomnia4u liker dette
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke stopover uansett hvor god grunn du har.
    Jeg ville nok vært komfortabel med snaut 6 timer, men jeg er typen som tenker "Det løser seg uansett.
     
  13. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Vi ankom i rush og brukte ca 30 min fra Haneda - Byen, og det er vel ikke mer en 1 time fra Byen til Narita?
    Dessuten går du jo først av og er først inn i imigration (det tok 30 sek for oss)
     
    Petter B-C and RoadKing like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med @elgaaen , immigrasjonen er nix nada problem når du reiser F. Du bare suser gjennom, med ledsager som møter deg når du går av flyet og vil se til at du kommer deg dit du skal, hva enten det er tog eller buss.
     
  15. trulsern

    trulsern Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

    Noen som har tips på Routing til Da Nang, Vietnam i business(eller F)? Reiseperiode blir i desember 2017, i begynnelsen med en varighet på 8-11 dager. Vi er 2 som reiser på CT.
    Har prøvd en god del kombinasjoner på United.com, men foreløpig uten hell.
     
  16. rvvn

    rvvn Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei alle sammen! First time poster, long time lurker.

    Jeg lurte på om du kan bestille upgrades med companion ticket? For eksempel, hvis du kjøper en reise som vanlig med penger og upgrade til business med 50% av bonus poeng.
     
  17. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Fly til Hanoi eller Ho Chi Min. SQ flyr begge steder fra Singapore med mye ledig C. Derfra flyr du lokalt. Du kommer deg nok ikke helt til Da Nang i desember på CT
     
  18. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Companion ticket kan kun benyttes til å booke en reise i sin helhet, ikke som rabatt på oppgradering.
     
  19. rvvn

    rvvn Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar :)
     
  20. trulsern

    trulsern Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Tusen takk for svar. Jeg ser egentlig ingen Singapore-flyvninger på United.com, må jeg se et annet sted? Eventuelt når legges seter ut fra dem?

    Har du for øvrig noen tanker om man burde gå for Hanoi eller Ho Chi Minh?
     

Del denne siden