Ja, jeg er veldig fornøyd med den bookingen. Som du sier så mangler det bare LH F mellom FRA og HND. Jeg har sjekket noen datoer og det ser ikke ut som det er umulig å få 2 F. Men da må jeg også bytte fra ICN-BKK til HND-BKK. Jeg har også sett på andre alternativer hvis jeg ikke får HND med LH F og det er HKG, PVG, PEK alle med LH F. Ofrer gjerne TG F turen mellom ICN og BKK og flyr TG C til BKK hvis jeg får fly med LH F Vi flyr fra OSL 0600 med LH C så da får vi mange timer i FRA da LH F begynner å fly fra 1700 og fremover. Planen er å leie en Porsche og kjøre 3t før vi sjekker inn på FCT kl 1200 Siden vi flyr LH så håper jeg vi får bussgate også når vi lander i FRA I Singapore skal vi sjekke inn torsdag ettermiddag og gå til Private Room for å spise middag og drikke noen gode Cocktails Deretter ligger vi over på flyplassen airside og går rett til SQ F om morgenen. Vi må passe på å ikke gå ut av flyplassen igjen da dette er forbudt i følge Singapore loven. Blir nok en bra tur uansett. Og i tillegg skal jeg jo til LAS i mars som jeg har skrevet om.
Hei. Booket OSL - BRU - EWR - FRA - OSL i November. Alle destinasjoner i C. Kostet ca 3000.- pr pers i avgifter. Endret til OSL - CPH - EWR - FRA - OSL med SAS ned og sparte noen kroner. Hjem så flyr vi LH hele veien. Vil det bli billigere hvis vi også flyr SAS på siste leg FRA - OSL ??
Noen som har erfaring med å forandre mens reisen pågår? Det er vel egentlig ikke lov å forandre en pågående booking??? Men er rimelig forbannet nå, for Thai har skiftet fra A380 til B773 til Hong kong imorgen tidlig. Det betyr altså ingen First class. Har derfor lyst å bytte hvis mulig. Har snakket med Thai i Oslo, og de har reservert et sete på ettermiddagen når Thai har B747 med First, men de sa at det er SAS (Eurobonus/AMEX) som må fikse bestillingen. Men for de var det ingen problem at jeg byttet Kjenner litt på frustrasjonen nå.....arrrgh
Thai er dessverre litt lotto med fly. De bytter frem og tilbake hele tiden. Fikk x-varsler i myflights appen. Her er det jo litt spesielt siden de har byttet bort kabinen du egentlig skal sitte i. Hadde prøvd meg med en telefon til Tallinn, hørt om de kan gjøre noe.
Hvem er det egentlig som fikser opp hvis det blir kansellering, forsinkelse eller lignende når en flyr med CT. Virker som alle skylder på alle i slike tilfeller. Thai kunne ikke gjøre noe, da de ikke fikk røre billetten. Fikk beskjed at jeg måtte kontakte AMEX AMEX kunne ikke gjøre noe, fikk beskjed at jeg måtte kontakte Thai, fordi det var de som hadde byttet flytype. Rimelig frustrerende å være kunden i som står midt imellom...
Takk!!!!! Forklaringen din hjalp. Jepp Eurobonus CT. Oppfølgningsspm Hvis Biz Saver Award er 57 K = en vei = sum 114 K kan man bestille kun hvis man har 114 k poeng på konto?
Vær oppmerksom på at de poengene du får opp når du søker hos United er for de som er medlem i Uniteds eget lojalitetsprogram. Skal du bruke EB-poeng så må du sjekke denne siden; https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/
I mitt tilfelle der SAS endret turen min og kortet ned turen fra seks til fire dager, nektet de å gjøre noe da CT var benyttet. Da var det kun tilgjengelig(nada) bonus billetter man kunne bytte til. Ser it som dette er baksiden av medaljen når det gjelder bruk av CT på en booking. Håper det ordner seg.
En venn har booket en tur for 4 personer til NYC. Den ble booket via CT telefonen med LH og LX. Poeng er trukket. I dag oppdaget han at penger ikke er trukket fra kortet, samt at reisen står som kansellert når han skal søke opp reisen på sas.no. I appen er den enda synlig. På telefon til SAS ber de han ringe AMEX. Noen som har vært borti lignende?
For å svare meg selv. CT-tlf fikset samme Routing og beklaget. Uten at noen ble klokere på hva som hadde skjedd.
Joda, det kan du. Men ikke for de antall poeng som kommer opp når du søker hos United.Din "valuta" for å handle er EB-poeng og da gjelder det andre grenser, ref. tabellene som jeg linket til.
Om du har en CT fra et American Express Platinum kort, kan du bestille fra alle i Star Alliance. Du kan ikke bestille fra den nettsiden, du må ringe inn på nr som står i brevet. Siden vil vise deg hva som er mulig å booke, men med United sine priser. Alle selskapene har egne bonusprogram som priser poeng etc forskjellig. I tillegg vil de prise det forskjellig i summen du må betale i tillegg. Om du skal bruke SAS Eurobonus poeng, er det alltid billigst (i kroner) om du har mest mulig SAS flighter kontra andre.
Første CT bestilt! Ikke så spennende men en liten detalj som ble godt mottatt var at jeg fikk brukt min CT for 2017 på en reise som starter 22.feb 2018 og har retur 2.april 2018. Og dermed har jeg min CT for 2018 fortsatt tilgjengelig Edit: Den hyggelige sas agenten opplyste om at jeg kunne endre billetten helt frem til 15. januar men etter det var det ikke mulig og endre siden det var en 2017 CT.
Dette er viktig info! Man kan altså ikke endre til LH to uker før, om man bruker gammel voucher og reisen er frem i tid. Sammenfaller med erfaringer fra andre forum.
Jeg har bonusbilletter til USA i C med SAS for to personer opptjent med CT som snart skal brukes. Avgiftene ble litt over 500 kr pr person med 4 legs til sammen. Og nå har jeg snart en ny CT som forhåpentlig kan brukes i 2018. Hvis jeg da bruker CT på et annet flyselskap enn SAS, finnes det da en oversikt over hva avgiftene blir hos de forskjellige flyselskapene innenfor Star Alliance ? Jeg har jo lest at noen bruker over 3000 kr/person for å fly med Lufthansa, noe jeg altså helst vil unngå. Er Thai, Austrian, Swiss eller andre billigere enn Lufthansa når det kommer til avgifter ? Har ikke helt bestemt meg for om neste tur går til USA, Japan eller Australia. Så dumt det kan høres ut for noen her, kan avgiftene være med på å bestemme mitt reisemål. Jeg har forøvrig SAS Amex Platinum.
Nei desverre, de er omtrent like. Avregning av flyplassen og ikke selskap om jeg ikke tar feil. Men 2-3 tusen må du nok desverre påregne med *A
Stemmer. Du betaler 116€ per vei i drivstoff (fuel) og alle flyplassavgifter. Dette summerer seg til drøye 3000kr per person.