Er det slik at man slipper drivstoff-avgiften med bonusreise hos SAS ? Flyplassavgiftene betaler man vel med SAS ?
Riktig. Derfor er det mye rimeligere med SAS. Tidligere var det store variasjoner, men nå er det samme over hele fjøla.
Tusen takk for nyttig info. Så enda et par nybegynnerspørsmål: Er drivstoffavgiften det samme om man flyr biz eller first ? Er drivstoffavgiften det samme om man reiser kun Oslo-Bangkok t/r med Thai som en 6-8 legs tur Oslo - Sydney t/r ? Hvis svarene er "ja" ser jeg for meg et langsiktig mål om Australia i first
Det er tydeligvis forskjellige avgifter blant flyplassene også. Jeg fikk f.eks. beskjed om at både FRA og VIE var endel dyrere enn IST.
Er det noen måte å sjekkde dette på forhånd? Jeg mener å huske noen nevne ITA Matrix (?) men jeg har aldri satt meg inn i dette. Går det an å f.eks. finne frem avgiftene til de mest populære flyplassene for en CT-tur som vi kunne hatt som en tråd her inne?
Om du søker opp på ITA matrix, spesifiseres avgifter her. Disse skal stemme noenlunde med det man får når man booker på poeng.. C
Er det absolutt slutt på routing via USA til Asia? Ser også en del kommentarer rundt dette med korteste reisevei, hvor langt kan man "tøye strikken"? Vil det da være lettere å velge mindre flyplasser på destinasjonen en skal til, kanskje en naboby? Det vil vel føre til mindre sjans for direkte routing fra Skandinavia feks, og større valgfrihet til hvor en vil mellomlande?
Forsøkt tre ganger med tre ulike agenter. Det er kontant nei hver gang dessverre. Dog kan man fremdeles sette sammen rimelig hissige F-routinger til Asia hvor man kan få inn 5 ulike F produkter "ganske enkelt"
Beklager om dette alt er svart ut tidligere i tråden, men hvordan er det med avgifter ved endring av CT-booking? (jeg ser at mange av dere booker C og håper på å finne F nærmere avreise f.eks)
Har en drøm om å fiske Black/Blue Marlin. Da er det destinasjoner som Cairns (Australia), Kona (Hawaii), Azorene, Pinas Bay (Panama) og Fiji som er interessante. Det virker som vanskelige plasser å reise med companion ticket i business. Har noen tips til ruting til noen av plassene?
Panama betjenes av LH fra Frankfurt med direkte rute. Cairns er litt mer tricky, men du får flere operatører inn til Sydney, for så å ta en billett utenom til Cairns. Enveis i Australia er ikke spesielt dyrt.
Hadde min første samtale med Tallinn i dag og synes servicen var god. Ikke noe problem å returnere fra Vancouver selv om utreisa går til Miami. Med få legs (OSL-MIA // YVR-LHR-OSL) hvor 2 av 3 flighter er med SAS, hadde jeg tro på relativt lave avgifter. Høres 1900 kr. i avgifter per person rimelig ut her? Reiser i Biz hele veien.