Heisann alle poengjegere. Har nå holdt på med denne galskapen i litt over ett år, noe som har resultert i en CT samt 160.000 poeng. Familien min består av samboer, en 3-åring samt en nyankommelse i Januar 18. Kan noen komme med en uttalelse angående bruk av poeng på familiereiser? Kan man bruke feks 2 CT på samme reise for å kunne reise feks BIZ til en levelig poengsum? Hvordan har dere andre løst dette med bruk av poengreiser/CT på familiereiser? Last resort vil naturligvis være å belemre besteforeldre med barnepass og heller dra på en bedre ferie med fruen på F. Sier naturligvis ikke nei takk til det, men er også greit å kunne bruke disse poegene feks på en ferie man allikevel hadde tenkt å gjennomføre i løpet av en sommer. Takk for all hjelp.
En svært god idé Jeg tenker at bonuspoeng skal ta meg et sted jeg ikke ville ha hatt muligheten til å dra til uten poeng. Og F er neppe ingen rekkevidde økonomisk sett..
Jeg er i en lignende situasjon selv og ser da for meg å bruke to CT´er til å reise i Business. Litt usikker på hvordan dette vil fungere i praksis, men antar at man da kan bruke en CT på meg selv og den eldste (to billetter + vanlige avgifter) og den andre CT´en på mor, bestemor og infant (to billetter + avgifter for infant). Jeg mener også å ha lest her inne at man kan få alle på samme booking når man bruker to CT´er og det er jo en stor fordel om det skulle oppstå noe krøll. Den største utfordringen kan nok bli å finne tre seter i Business (+ infant) til den destinasjonen man ønsker.
Jeg booket nylig en CT-tur for meg selv, fruen og minsten. Da brukte jeg én CT og betalte fullpris for en av oss. Fikk da spørsmål om jeg skulle bruke en CT til, men siden jeg ikke hadde enda en tilgjengelig ble det vanskelig. Fikk alle tre på samme booking
Takk for svar. Er ennå veldig usikkert når denne turen skal kunne gjennomføres, da vi ikke er spesielt begeistret for en ambisiøs reise veldig tidlig inn i livet til lillebror som kommer i jan. Noen som kan svare meg på når CT jeg fikk i sommer går ut? varer den ut 2018? Har aller mest lyst på en tur til Asia eller USA med LH i F, og da skal jeg bare glemme familieferie
En CT opptjent i 2017 varer til og med 2018. Det rapporteres om at bestillingen må legges inn senest 15.01.19 (correct me if I am wrong), frem til 24t før avreise og/eller 15.01.19 kan reisen kanselleres kostnadsfritt eller endres for 150kr per pers.
Bonusreise med Companion Ticket kan kun bestilles på telefon +4764816099 på hverdager mellom 9:00 – 17:00. Ringte nå "tjenesten er ikke tilgjengelig, prøv igjen senere". Flere som får dette?
Jepp fikk det flere ganger på mandag. prøvde igjen flere ganger utover dagen og kom igjennom tilslutt. Prøvde med 30 minutters intervall Tror de bruker det når det er for mange i kø.
Det slår meg, hvis det er så at SAS flytter Tallinn ressursene for å håndtere pågang på 05400, så er det rimelig dårlig behandling av EB kunder, spesielt tatt i betraktning at disse billettene er en knapp ressurs og kan glippe til andre i *A systemet som er medlemmer i et program som tilbyr utvidede åpningstider. Det gjør situasjonen enda mindre gunstig når man tar CT i betraktning og, som har begrenset levetid. Hvis dette fortsetter bør vi som medlemmer i EB begynne å røre på oss.
Til....Norwegian? Er vel ikke så mange valg dessverre. Men enig i at det er krise å ikke ha tilgang i helgene. Dvs at en nå kun kan bestille utreise tirs-fredag for å kunne skifte til LH F.
Apropos LH F - de neste 14 dagene er det usedvanlig lite F tilgjengelig... Fikk en følelse av innstramninger her om dagen da jeg forsøkte en endring og det var null og niks F tilgjengelig verken fra MUC eller FRA til hele Asia....
Gjorde et par søk hos Expert flyer, og f.eks FRA-PEK viser 7 plasser ledig i F 14 dager frem i tid, hvorav 2 awardseter ledig, og 8 plasser 17 dager frem. HND er det lite ledig, og da slippes ikke award før ev 1-2 dager før. Mener du at Expert flyer viser award, men Tallin ikke finner dem?
Tallin fant ikke noe for de dagene jeg var på jakt etter F, dog viste EF samme resultat. For et års tid siden føltes det adskillig enklere å treffe på seter til HND, HKG, PVG og PEK så og si hver dag i 14 dagers vinduet. Denne uken er det primært HKG og SIN jeg leter etter for neste uke, noe som viser seg vanskelig. HND er et alternativ (HND føler jeg var null stress tidligere i år) For HKG er det ledig førstkommende mandag som eneste. For HND finner jeg ingenting de neste 2 ukene, kun torsdag neste uke. Så det er nok primært en følelse av at regulariteten på setene er mer usikker enn tidligere. Har selv 2 flyvninger i F første uken i november som jeg håper å treffe på.... Får krysse fingre..
Men dette er vel ikke innstramninger fra LH som du skrev? Det du mener er kanskje at flere reiser F enn før? Det er jo ikke slik at LH har begrenset award-tilgjengeligheten enda mer slik din opprinnelige post kunne tolkes...