SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    ANA har vel også søkemuligheter om man har konto der, men jeg ble ikke klok på den. United sin er mye letter å bruke. Et lite tips kan være at når du får 10 alternativer i F og ni av dem starter alle på samme klokkeslettet, så er det antagelig den samme flighten i starten. Da holder det å se på en av disse og den som har annet klokkeslett.

Are, mariusbb and LaJa like this.
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Bra tips, gjøre det samme selv :)

Fredrik81 liker dette
  3. skyblue

skyblue Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

Er det vanligvis så lang kø på tlf? Måtte vente 45 min og det var bare ventemusikk...
    Valgte å legge på. EDIT: Nummeret er ikke i bruk?

Last edited: 25. sept 2017
  4. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Får samme beskjed om at: "tjenesten er for øyeblikket ikke tilgjengelig" ... noen som vet hvilket nummer man nå kan benytte seg av?

Edit 2: På oppringning nummer 11 kom jeg gjennom - så da er det nok bare å gjøre seg klar for en god time i telefonkø. Blir kos.

Edit 3: Vedder en mozartkule på at billettene jeg skal booke er borte innen jeg får tak i noen på telefon - som sist.

Edit 4: Det gikk faktisk - så nå kan dere angre på at dere ikke inngikk veddemål, kunne vært en hel mozartkule rikere!

5. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor lenge måtte du vente i kø? Jeg må sannsynligvis avbestille en reise innen de stenger i dag kl 17. Det er jo egentlig ganske dårlig at man MÅ avbestille på telefon dagen før avreise, men på grunn av lang ventetid er det ikke sikkert man kommer frem.

6. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Omtrent en halvtime med ventemusikk da jeg først kom igjennom - før dette så slet jeg vel omtrent også en halvtime med å i det hele komme igjennom ... Så ca. 1 time tipper jeg.

For min del løste det seg ved å jobbe mens jeg hadde telefonen på øret, men vet jo at ikke det passer for alle.

7. skyblue

skyblue Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Enig. Ringte to ganger idag. Ventet 40 min. Kom ikke gjennom. Ringte litt før 17 kom gjennom

8. skyblue

skyblue Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

Dere. Dum som jeg er kom jeg ikke på før idag før jeg ringte dem at
    "American Express Premium kortet kan SAS EuroBonus-poeng og Companion Ticket kun brukes på SAS og/eller Widerøe sine flyvninger, men i hele verden. "

Jeg har Premium.....

Jeg trodde jeg kunne bruke andre Star Alliance flyvinger og min CT går ut dette året.

Skal reise til NYC ila uka. Tilbake 14 november... Ser litt mørkt ut ang SAS og CT på denne turen.

Har dere som flyr mye noen innspill? Heller spare CT til en fin ferie i desember?
    Eller bruke CT til SAS bussiness en vei ? Litt bortkastet da...

TUSEN TAKK FOR ALLE INNSPILL :)

9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,592
    Bonuspoeng:
    183

Du burde også kunne booke en tur med SAS i 2018 selv om CT går ut i år.. du får bare ikke gjort endringer. er iallefall slik med Platinum

10. vaast

vaast Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet hvorfor jeg ikke finner noen bonusbilletter til Hong Kong med SAS i Business?

Burde jo være en smal sak å booke på SAS.no, men det kommer jo kun opp et utvalg Go og Plus.

11. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,812
    Bonuspoeng:
    183
    Det fins nokre ledige datoar, sjekk her: https://travelhacks.azurewebsites.net

12. phithor

phithor Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg driver og sjekker til HK jeg og, evt neste uke. Ser det er flere ledig fra HK til ARN neste helg, 5-6-7 oktober, men ingen ARN-OSL. Er det noen som har noen tricks på evt få booket det og komme seg hjem til Oslo?

13. skyblue

skyblue Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
  14. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,812
    Bonuspoeng:
    183
  15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Samme tanke har slått meg.
    Men mest interessante observasjon i denne sammenheng er at vi ser antallet seter er 2 frem til ca 3 mnd før avreise, da hopper det nesten i taket..

16. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Flott om noen av dere mer erfarne Amex-brukere kan ta dere tid til å svare meg på noen spørsmål... Jeg er rimelig fortvilet etter en samtale med Tallinn.

Vi har sikret oss billetter med CT til EWR neste sommer. Planen er å reise hjem fra Florida. Jeg har overvåket EB-billettene til SAS i flere måneder nå for å finne returbilletter i juli. Det har omtrent ikke vært en eneste billett ute. Nå ser jeg at returbillettene i august er lagt ut. Så da har de tydeligvis hoppet over juli :/ Vi bryr oss overhodet ikke om hvilken klasse vi reiser i....

Så da prøver jeg å finne en plan B, og trodde jeg hadde funnet en.
    Oppgradere kortet til SAS AMEX platinum. Søkte i januar og fikk avslag, men i dag ringte jeg inn og fikk det godkjent. Jippi! Tenker at jeg da kan bestille hos andre flyselskap en SAS. Men ringer Tallinn og får kontrabeskjed. Når CT er opptjent med et Premium kort, gjelder premium villkår, og jeg kan bare bruke SAS. Latterlig spør du meg. Nå har jeg jo endelig fått platinum konto. Stemmer dette? Jeg har finlest villkår for CT og det står ingenting om dette der. Noen erfaringer?

Mvh. Fortvilet

17. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,592
    Bonuspoeng:
    183
    Slik jeg har forstått det er det vilkårene for kortet du har i det du runder 100k som gjelder

18. Nurse82

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Det var det hun sa.... Hadde jeg bare visst det litt før :(

19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,876
    Bonuspoeng:
    293
    Det har også blitt rapportert om at noen har fått Platinum CT etter å ha fått oppgradert kort..

Alternativt så booker dere nye billetter når Platinum CT er opptjent i 2018.

20. Nurse82

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Har du hørt noe om hvordan det har gått til? :) Spørs om vi klarer å tjene en ny før sommeren :/ Men må jo bare prøve om det er eneste alternativ... Kan jo håpe at det dukker opp bonusbilletter med SAS også, men det ser ut som de er sparsomme med de om sommeren :/

Del denne siden