Uten å spekulere for mye så vil jeg tro at det er det kortet du har i det noen hos Amex trykker på "Utsted CT for xx" knappen i Backoffice systemet deres som gjelder. Ettersom det tar 1-2 måneder fra du runder 100k til du får CT tilgjenglig så kan det da være mulig i denne perioden å oppgradere til Platinum og få CT for dette.
Er alle LX og Swiss Global i Star alliance?? Har forsøkt å få puslet sammen en CT-tur t/r LA men det er jammen ikke lett på business. Bruker Uniteds Award travel søk - problemet er at det der også kommer opp selskaper som ikke er med i Star Alliance. Når jeg trodde jeg hadde fått til noe og endelig kom gjennom på telefonen fikk jeg beskjed om at Air Lingus ikke er medlem av Star Alliance... Det er jo riktig og jeg burde sjekket, men tenkte ikke på det. Nå har jeg funnet andre alternativer, bl.a. et som bruker flyselskap LX. Litt googling viser at dette er Swiss. Problemet er at ikke alle avganger merket LX har et Star Alliance symbol i Uniteds søk, bare noen... Så er det spørsmålet om Swiss Global - disse er heller ikke merket Star Alliance, men de er da et underbruk av Swiss International, som er med i SA? Har noen erfaring med å bestille bonustur med disse??
Det høres jo ikke utenkelig ut. Jeg har snakket med Amex nå, og det er som jeg fryktet. Jeg kommer imidlertid til å sende inn en klage på dette, fordi dette står ikke i villkårene eller på nettsidene deres. Dette står på nettsidene under Q&A: "For deg som har et SAS EuroBonus Platinum American Express Card, gjelder Companion Ticket for reiser med SAS,Widerøe og alle Star Alliance partnere på alle ruter disse flyselskapene tilbyr." Det står ikke: For det som HAR et Platinum kort på det tidspunkt CT blir utstedt..... Hadde jeg visst dette, ville jeg selvfølgelig oppgradert før billetten ble utstedt.
Den kan jeg bekrefte, kona oppgraderte kortet fra premium til platinum i fjor da hun passerte 90000,- i forbruk, hun fikk da "Platinum CT".
Personlig syns jeg det kommer ganske tydelig frem av vilkårene hva som gjelder. Jeg er dog ingen regelrytter. Tjener man opp CT på sitt Plat kort, ja så kan man velge fritt i *A. Enkelt og greit forståelig egentlig...
Den er grei. Jeg mener å ha hørt at noen har brukt 100.000,- på Premium, oppgradert til Platinum og fått Platinum CT.
Problemet er Edelweiss Air. De som flyr for Swiss på alle de destinasjoner man har lyst til å dra på ferie til. Det er på mange måter som Condor for Lufthansa, selv om Condor nå er solgt ut av Lufthansa er de fortatt med i miles&more.
Jeg tar med kona på CT-tur til HKG tirsdag 10.10 med følgende rute: OSL 11:40 - CPH 12:50 SK C 737-800 CPH 14:25 - BKK 06:00 TG C 777-300 BKK 08:00 - HKG 11:45 TG C A380 Så fant jeg nettopp følgende alternative rute Alle lovpriser Eva Air, så all logikk tilsier at jeg bør bytte?? Men så er det lite fristende å sitte 3t på bakken i AMS, kan noen bekrefte kvalitet på aktuelle lounger? Edit: Oppfølgingsspørsmål.. Fungerer disse setene bra når man reiser med fruen?
Ja, kun en tåpe står over dette fordi de fryter at AMS loungetilbudet er så dårlig at CPH tar kaka .. Jeg trodde jeg hadde skrevet en trip-report om min reise med EVA, men det har jeg visst ikke.. Så da skal jeg poste noen bilder her bare for å poengtere hvor bra det er Først og fremst, de byr på samme som F hos andre, Krug champis, Rimowa amenity kit og pyjamas. Setet er flott På toppen av dette får du jo også en 747 !! Vi hadde sete i nesa på flyet. Absolutt kult. Maten på intra-asia var også helt innafor, selv om det ikke var samme klasse som inter-kontinentalt Man sier at et bilde sier mer enn 1000 ord, så da trenger du vel ikke mer tenker jeg... God tur!
Det er vel omtrent i samme gråsone som å ringe forsikringsselskapet for å øke innboforsikringa når huset allerede har tatt fyr...
Takk for et bra og detaljert svar! Kommer ikke gjennom på CT-linja nå, håper det løsner før 17. Litt kjipt å komme frem 19:45 vs 11:45 men det får bare bli sånn hvis billettene fortsatt er tilgjengelige når jeg etterhvert får tak i CT-gjengen. Forøvrig er 747 fra BKK til HKG med Thai. Kona gleder seg spesielt til å sitte i andre etasje på A380'npå den strekninga, men andre etasje i 747 bør funke like bra
Heller BR 747 enn TG 747 om man skal fly C. Helt sikkert et tåpelig argument, men det er noe som gjør TG C litt kjipere enn nødvendig.. og det er TG F... Hos BR er du i øverste klasse.
Hva med YQ, blir den beregnet på nytt ved endring eller den helt standardisert uten noen variasjoner innen star alliance nå ved bruk av CT?