Jeg skjønner ikke hvordan dere har nerver til å holde på med dette kjøret. Jeg kan leve med å sitte opp dag og natt og lete etter F-billetter, men den he*****s forb***a CT-telefonen kommer til å gi meg magesår snart!
Ikke noe endret på betingelsene til AMEX på nett... Hvor kommer ryktene fra? (Noen som har fått bestilt? Hadde passet utmerket på en reise jeg er i ferd med å bestille. Er verdt å vente litt ekstra hvis en kan få bestilt Open-jaw? Må legge til at jeg synes hele opplegget rundt CT er meget "mystisk" og full av unntak, tilfeldigheter(?) og merkelig kundebehandling. Feks at man etter oppnådd CT-krav kan vente 1-2 måneder på å motta CT, som om en mann på et kontor plutselig en dag får lyst til å se gjennom om det skal sendes ut noen papirer. Utrolig at noe kan være så lite automatisert og ressurskrevende i 2017.
Enig i mye her.. Men jeg antar at utsendelse/utstedelse av CT skjer etter 2mnd er for at man skal se at det er gjort opp for seg, og at kjøpene ikke er kansellert etc. Man er ikke 100% etter 2 mnd. men man er mye mer sikker på at forbruket faktisk er korrekt. 30 dagers åpent kjøp er f.eks et "velkjent" triks for å komme over 100K grensen. Dog slår det tilbake på en, men om man bare skaffer seg Amex for å dra på f.eks bryllupsreise, og svir av på ting man skal returnere, bare for å få CT, så hindrer de hvertfall det... C
Jeg fikk ikke booket den da det ikke var tilgjengelig på mine datoer, men hun jeg snakket med bekreftet at det var mulig. De opererte ikke med tredje soner etc mer. Det var bare ikke mulig å fly via USA til Asia sa hun. Så nå har jeg bestilt en tur, og overvåker for å endre hjemreisen min til noe bedre!
Ikke en "stor" openjaw akkurat, men jeg fikk bestilt Osaka som destinasjon med retur fra Tokyo, bestillte i August..
Noen som har erfaring med TG i C fra Stockholm/Oslo til BKK? Har bestilt (med CT) BGO/ARN/BKK/DPS og retur via OSL hjem neste sommer. Hører de er notorisk med å bytte utstyr og man ender opp med gammel layout!
Har et spørsmål jeg ikke fant noe umiddelbart svar på her inne etter å ha saumfart forumet. Jeg har booket opprinnelig følgende routing med CT: 07NOV OSL - ZRH SK841 C ZRH - SFO LX038 C 1t 5min transfer i ZRH (ja jeg vet den var litt kort ift terminalbytte) Nå er derimot SK841 kansellert å SAS sendte mail å ba meg kontakte de per tlf. De booket meg deretter inn som følger: 07NOV OSL - FRA LH865 C FRA - ZRH LH1186 C ZRH - SFO LX038 C 2t 40min transfer i ZRH Jeg spurte om de ikke kunne sende oss med SK935 via CPH da reisen ville bli mye tidligere og lengre. Fikk da beskjed om at de hadde avilable seats men at jeg måtte kontakte Tallin hvilket jeg ikke har gjort enda. Det jeg lurer på er om jeg har noe å "stille opp med" ift at jeg per nå har fått et ekstra leg og reisetiden totalt blir lengre da jeg må reise fra OSL 0620 mot tidligere 0950?. Jeg glad i å fly altså men LH shorthaul er liksom ikke det helt store og det blir jo fryktelig tidlig start på dagen. SK har jo som kjent ikke et hav av C billetter liggende ute til CT og selvsagt ikke denne datoen men tror dere Tallin kan gjøre et unntak da situasjonen er blitt slik?. Det er selvfølgelig ikke krise dette altså men det blir en forholdsvis mye lengre dag med et leg for mye ift hvordan det var opprinnelig. Håper noen kanskje har noen erfaringer.
Thai 777-300ER har "ny kabin" (ikke A350 ny...) Her kan du se hvilke fly som opererer OSL-BKK for tiden Thai 777-300 har fremdeles i stor grad gammel kabin (som bildet) Disse går meg bekjent primært på intra-Asia ruter.
Fikk booket følgende rute i formiddag: BGO-OSL SK Plus OSL-FRA SK Plus FRA-HND LH F HND-ICN OZ C ICN-FRA OZ F FRA-OSL SK Plus OSL-BGO SK Plus Noen observasjoner: Det var veldig dårlig tilgjengelighet på LH C intra-Europa, ville egentlig via CPH med SK/LH begge veier, men det var håpløst. Skal se om jeg får endret til LH til/fra FRA samtidig som jeg prøver å bytte til LH F på returen. Det norske CT-nummeret var håpløst. Det svenske fungerte med én gang, og jeg bestilte callback. Det tok ikke lang tid før de ringte opp, men hva er vitsen med callback når man blir sittende en ny halvtime på vent etterpå? Fikk til slutt svar, og kom til en veldig kompetent og hyggelig agent. Bra engelsk og hun fant hele ruten jeg skulle foreslå (inkl. LH F) på noen få sekunder etter at jeg kun hadde sagt "BGO til HND i F". Imponerende. Selve samtalen tok under 10 minutter, inkludert å oppgi personalia, kredittkortinfo, stille noen spørsmål m.m. Hun bekreftet at open-jaw er tillatt, men ingen stopovers over 24 timer. Alt i alt er jeg mer fornøyd enn jeg forventet på forhånd!
Du blir oppringt når du er kr 1 i køen. Og om da alle agenter sitter 30 minutter i samtale blir du ventende. Samme call back blir brukt hos blande annet Nordea og DnB. De er langt ifra optimale men bedre en og vente fra feks 19 plass i køen
Et godt callback-system ringer opp igjen samtidig som agenten er ledig, spesielt hvis det er så få agenter og så lange samtaler. Da koster ikke de sekundene (før man ev. kommer til mobilsvar) mye. Men joda, det er bedre enn å vente fra bakerst i køen.
SQ tilbake og søkbart igjen i United sin søkemotor, det er gode nyheter. http://viewfromthewing.boardingarea...pore-airlines-awards-now-bookable-united-com/
Jeg har lest meg opp en god del her nå, og de fleste akronymer begynner å sitte. Mye god kunnskap her, så håper det er lov å spørre om litt veiledning når det gjelder hvordan finne en optimal rute. Jeg har ca. 150.000,- EB-poeng. Vi ønsker oss til Asia, og har vel egentlig landet på Thailand. Har forstått det slik at jeg må nøye meg med Business (C). Er det SQ som er det ideelle i så tilfelle? Har sett litt på EVA Air, og må si Business-tilbudet deres ser meget bra ut. Sliter dog med å finne noe særlig annet enn Turkish eller Thai via søkemotoren til United. Det dukket opp et EVA alternativ for en tid tilbake, men sliter med å finne noen nå. Er fleksibel ift. reisedager, men tenker medio november er alright ift. sesongen. 2-3 uker ferie. Er jeg for sent ute til å få SQ? Er det noen som eventuelt anbefaler alternativer? Er forøvrig åpen for noen mellomlandinger om det er hensiktsmessig og/eller verdt det. Takk for alle råd på veien! EDIT: Planen er forøvrig å fly intra-asia for å oppleve andre steder i løpet av ferien. Er BKK det beste utgangspunktet i det tilfellet?
SQ er vel litt begrenset, men fra Istanbul skal det være mulig å finne turer ifølge andre poster her på forumet..
CT til overs? Har nå kommet over grensa på Amex Plat i år og kommer til å få en CT. Jeg har derimot ikke flydd en eneste meter med SAS, men har allikevel ca 119k poeng på konto pr DD. Startet i slutten av november 2016, og planen er en F tur til Asia i 2019 med for meg og fruen. Spørsmålet mitt er - er en CT overførbar til andre? Jeg vil helst ikke bruke av mine poeng, da jeg vil spare de til 2019 turen....