Hei! Har opptjent premium CT, er det noen steder jeg kan fly i buisness class? Får bare opp valgmulighetene go og pluss når jeg søker på sas sine nettsider.
Det er dessverre ikke flust med seter i SAS biz. Sjekk ut https://travelhacks.azurewebsites.net/ for en enkel oversikt og søk på datoer du finner her.
Kan dessverre være veldig vanskelig å finne noe i Business med SAS, spesielt til populære destinasjoner som Los Angeles, Hong Kong og Tokyo. Det kan da være lettere å finne seter f.eks. til Boston, Washington og ikke minst Beijing. Ekstra vanskelig blir det også ofte om du/dere ønsker å reise i ferietider. Når ønsker du/dere å reise?
Siden det er litt diffust hvorvidt Open Jaw er tillatt eller ikke, men under forutsetning av at det ikke er greit, hvor "strenge" er de? Er det greit med: - retur fra annen flyplass i samme by (f.eks FRA-EWR, JFK-FRA)? - retur fra annen by i samme land? Eller må det være til/fra samme flyplass?
Jeg bestille denne uken på SAS sine nettsider en CT tur OSL-HKG, med retur fra Beijing uten problemer..
Hei Er vilkårene på Companion forandret? Teksten på min som jeg fikk idag er som følger: ""Du har omsatt for over 100 000kr på ditt SAS eurobonus platinum card- noe som gir deg muligheten til å reise på eurobonus tur med 50% poengrabatt"" Jeg tolker det som at person nr 2 fortsatt reiser gratis i samme klasse, det er bare ordlyden som er forandret fra tidligere. Bergen-Tokyo t/r 140 000 poeng 1 person.
Vi prøvde å se på påska, men der var det ikke mye å velge mellom. Så da blir det nok i tidsrommet 20.mai til 1.juli, ser det er noe mer å velge mellom der - men vanskelig å finne noe til Los Angeles som stod øverst på lista..
Fjorårets opptjente CT-billett er enda ikke brukt, er det slik å forstå at dersom jeg bestiller en tur innen året med avreise neste år så er den fortsatt gyldig? Det stod på brevet at den måtte brukes innen den gikk ut.
Jeg fikk booket AmEx Premium CT som var opptjent i 2016. Booket sist fredag OSL-ORD med SAS, utreise uken etter påske 2018.
I dag fikk jeg brev fra AMEX som gratulerte med min første CT! Stor merkedag! Så stay tuned, snart ramler det inn mye spørsmål her fra meg også !
Hei godtfolk! Har fulgt med på forumet over flere år og digger det! Trenger hjelp til reiseforslag for bruk av min første CT billett. Jeg og en venn har rundt 300 000 poeng vi tenkte å bruke på en tur før årsskifte. Reiseperioden er fra 26.12.17 til 02.01.18. Drømmen er få reist FC med A380 til en spennende storby. Vi har tenkt på Hong Kong, Shanghai, Bangkok eller Singapore. Men er også åpen for andre forslag. Utgangspunktet er Oslo, men kan starte reisen fra andre storflyplasser i Nord-Europa hvis det hjelper. Jeg har forsøkt litt med United og ANA sine bonussøk, men får ikke opp noen særlig med treff. Håper på hjelp fra dere som er litt mer drevne på søk enn meg
Tror nok det blir vanskelig og finne billetter nå som det er så kort tid til,Lufthansa legger vist ut sine 1 kl billetter ca 2-3 uker før avreise så der kan du han kansje en sjanse.Du må bruke United og Ana aktivt så kan det hende du for nap,og den personen som har Ct billetten må også ha 190k på konto den dagen han skal bestille disse billettene. Så lykke til du kommer garantert å få flere svar på det du spør om her
I dag går det ikke bra med CT telefonen, "tjenesten du ringer er for øyeblikket ikke tilgjengelig" er ikke et godt tegn. Sist uke fikk jeg forresten en svenske på SAS kundeservice som sa at han midlertidg hjalp til med avlasting av CT telefonen pga bemanningsutfordringer i Tallinn. Han sa han håpet de kunne få flyttet over CT tjenesten til Sverige. Uansett er det tøffe tider nå, i går glapp 2 x LH F billetter fordi CT telefonen holder helgestengt.... i dag er de borte.... men hva pokker hjelper det, kommer ikke gjennom på tlf uansett. Snakk om blåmandag.
I stedet for å flytte kan de få fingeren ut slik at vi kan bestille selv på nett!! Makan til lang tid det skal ta da...