SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Er det mulig å overføre poeng mellom kontoer (ikke i familie)?

2. davidhad

davidhad Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Hei! Har opptjent premium CT, er det noen steder jeg kan fly i buisness class? Får bare opp valgmulighetene go og pluss når jeg søker på sas sine nettsider.

3. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Ja men tror det koster 500kr PR 10000 poeng

4. Fideco

Fideco Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43

Det er dessverre ikke flust med seter i SAS biz. Sjekk ut https://travelhacks.azurewebsites.net/ for en enkel oversikt og søk på datoer du finner her.

5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Kan dessverre være veldig vanskelig å finne noe i Business med SAS, spesielt til populære destinasjoner som Los Angeles, Hong Kong og Tokyo. Det kan da være lettere å finne seter f.eks. til Boston, Washington og ikke minst Beijing. Ekstra vanskelig blir det også ofte om du/dere ønsker å reise i ferietider.

Når ønsker du/dere å reise?

6. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Siden det er litt diffust hvorvidt Open Jaw er tillatt eller ikke, men under forutsetning av at det ikke er greit, hvor "strenge" er de? Er det greit med:
    - retur fra annen flyplass i samme by (f.eks FRA-EWR, JFK-FRA)?
    - retur fra annen by i samme land?

Eller må det være til/fra samme flyplass?

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,876
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er ganske sikker på at flyplasser i samme by ikke er noe problem. F.eks NYC og TYO.

8. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bestille denne uken på SAS sine nettsider en CT tur OSL-HKG, med retur fra Beijing uten problemer..

Chrisbgg liker dette
  9. va_le

va_le Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei

Er vilkårene på Companion forandret?

Teksten på min som jeg fikk idag er som følger:

""Du har omsatt for over 100 000kr på ditt SAS eurobonus platinum card- noe som gir deg muligheten til å reise på eurobonus tur med 50% poengrabatt""

Jeg tolker det som at person nr 2 fortsatt reiser gratis i samme klasse, det er bare ordlyden som er forandret fra tidligere. Bergen-Tokyo t/r 140 000 poeng 1 person.

:)

10. davidhad

davidhad Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Vi prøvde å se på påska, men der var det ikke mye å velge mellom. Så da blir det nok i tidsrommet 20.mai til 1.juli, ser det er noe mer å velge mellom der - men vanskelig å finne noe til Los Angeles som stod øverst på lista..

11. davidhad

davidhad Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Takk! Denne er gull verdt, da kan vi lete videre..

Fideco liker dette
  12. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Asia ble satt ned til 100.000 for et par år siden fra 140k.

13. LosTacos

LosTacos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Fjorårets opptjente CT-billett er enda ikke brukt, er det slik å forstå at dersom jeg bestiller en tur innen året med avreise neste år så er den fortsatt gyldig?
    Det stod på brevet at den måtte brukes innen den gikk ut.

14. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk booket AmEx Premium CT som var opptjent i 2016. Booket sist fredag OSL-ORD med SAS, utreise uken etter påske 2018.

LosTacos liker dette
  15. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    I dag fikk jeg brev fra AMEX som gratulerte med min første CT! Stor merkedag! Så stay tuned, snart ramler det inn mye spørsmål her fra meg også !

16. Patrick_Star

Patrick_Star Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei godtfolk!

Har fulgt med på forumet over flere år og digger det! Trenger hjelp til reiseforslag for bruk av min første CT billett. Jeg og en venn har rundt 300 000 poeng vi tenkte å bruke på en tur før årsskifte. Reiseperioden er fra 26.12.17 til 02.01.18.

Drømmen er få reist FC med A380 til en spennende storby. Vi har tenkt på Hong Kong, Shanghai, Bangkok eller Singapore. Men er også åpen for andre forslag. Utgangspunktet er Oslo, men kan starte reisen fra andre storflyplasser i Nord-Europa hvis det hjelper.

Jeg har forsøkt litt med United og ANA sine bonussøk, men får ikke opp noen særlig med treff. Håper på hjelp fra dere som er litt mer drevne på søk enn meg :)

17. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Tror nok det blir vanskelig og finne billetter nå som det er så kort tid til,Lufthansa legger vist ut sine 1 kl billetter ca 2-3 uker før avreise så der kan du han kansje en sjanse.Du må bruke United og Ana aktivt så kan det hende du for nap,og den personen som har Ct billetten må også ha 190k på konto den dagen han skal bestille disse billettene. Så lykke til :) du kommer garantert å få flere svar på det du spør om her :)

18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde nok også sett på Sør-Amerika.
    Er jo sommer der på det aktuelle tidspunktet. :)

Insomnia4u liker dette
  19. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,057
    Bonuspoeng:
    113
    I dag går det ikke bra med CT telefonen, "tjenesten du ringer er for øyeblikket ikke tilgjengelig" er ikke et godt tegn.

Sist uke fikk jeg forresten en svenske på SAS kundeservice som sa at han midlertidg hjalp til med avlasting av CT telefonen pga bemanningsutfordringer i Tallinn. Han sa han håpet de kunne få flyttet over CT tjenesten til Sverige.

Uansett er det tøffe tider nå, i går glapp 2 x LH F billetter fordi CT telefonen holder helgestengt.... i dag er de borte.... men hva pokker hjelper det, kommer ikke gjennom på tlf uansett. Snakk om blåmandag.

NoLimit liker dette
  20. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    I stedet for å flytte kan de få fingeren ut slik at vi kan bestille selv på nett!! Makan til lang tid det skal ta da...

Travellingalf, view and Misterix like this.

Del denne siden