I dag er jeg en glad mann
Ringte på slaget klokken 09:00 og datt nesten av stolen da jeg fikk svar umiddelbart etter å ha tastet 2 (ikke) på om jeg ville delta i undersøkelsen etterpå. (Det blir smått parodisk å svare på en slik tilfredshetsundersøkelse når folk opplever å sitte timer å vente i telefonen.)
Iallefall, som
@scav0r er inne på, jeg hadde gjort hjemmeleksa og ramset opp ruta. Med unntak av et par legs så var jeg rimelig sikker på tilgjengelighet så håpet jeg på at min myke stemme og EBD status kanskje kunne fikse de legsa som manglet.
Det var mitt inntrykk at agenten var ekstra positiv fordi jeg hadde gjort forarbeidet, virket som hun la inn et ekstra gir for å få det til. Så, gjør hjemmeleksa folkens.
Lo and behold, med et par justeringer så fikk vi landet herligheten, den ble faktisk til og med bedre enn jeg hadde lagt opp til selv.
Opprinnelig ruteforslag (* = er der hvor jeg ikke fant noe, men ville prøve meg):
OSL - FRA - MAD, MAD - BOG, BOG- CTG*, CTG - PTY - IAD*, IAD - CPH, CPH - OSL.
Etter aktiv innsats fra agenten, endte vi opp med denne i biz hele veien:
OSL - ZRH - MAD, MAD - BOG
CTG - BOG, BOG - BCN, BCN - ZHR, ZHR - OSL
Så, vi må kjøpe enveis BOG - CTG på utreisen, men det kan jeg leve med når jeg fikk brukt utgående CT og i tillegg fikk maks uttelling på bortedager (utreise 25/12, hjemme igjen 1/1).
Det blir med andre ord mye Avianca, og det irriterer meg litt, for jeg finner ikke noe sted jeg kan reservere seter, og når jeg søker på nettet så finner jeg poster om at det faktisk ikke går an. Er det noen som har reist med Avianca som kan bekrefte dette? Det er jo rimelig sært.
Kontaktet SAS, og de henviste til Avianca. Håper det ordner seg, en 10 timers flytur oppleves best sammen.
Blir første nyttårsaften jeg feirer i fly, over atlanterhavet
Litt skuffet over avgiftene, de kom samlet på 6778, det er jaggu omtrent det samme som vi hadde på OSL - FRA - HND i First. Men, det ble mange legs her, så det er vel det som gjør utslaget.
Men likevel, å lande en CT i Biz i selve juletiden syns jeg er bra levert av Tallinn.
Og, fortsatt har vi 192000 og en CT. First til BA er ikke glemt
Vis alt...