Ja, men det ble som sagt et mareritt som varte noen dager, og utallig telefoner fram og tilbake mellom Tallin og Amex... Etter dette har jeg alltid vært påpasselig med at de benyttet "riktig" CT...
Har forsøkt å finne billetter i C fra OSL (helst) til SFO. Hva er trikset for å finne disse billettene på Travelhacks? Selv om jeg prøver meg med datoer langt ut i mai 2018 finner jeg ingenting..
Bruk lista: https://travelhacks.azurewebsites.net/Home/List Spoiler: Ikkje veldig mykje ledig. CPH-SFO 22 business seats on 10 flights 2017-11-22: 2 2017-11-23: 2 2017-11-28: 2 2017-11-29: 3 2017-12-05: 3 2017-12-06: 1 2017-12-12: 5 2017-12-14: 1 2018-02-13: 2 2018-02-22: 1 SFO-CPH 8 business seats on 6 flights 2017-10-29: 1 2018-02-20: 2 2018-03-13: 1 2018-08-20: 1 2018-09-03: 1 2018-09-04: 2
Er det urealistisk å tro at jeg finner 2x billetter (CT) OSL - SFO i løpet av våren? PS: Ser at LAX er en mulighet. Det kan også fungere.
Om du kan reise 13.-20. februar ville eg teke dette kjappast mogleg. Elles er det vanskeleg å vite kva som vert ledig. Som @bighc seier kan nok LAX vere enklare.
Er alle disse billettene tilgjengelig som CT eller er det noen som kun er mulig ved "vanlig" bruk av EB? Takk for alle svar!
Alle SAS sine "Best pris"-bonusbillettar er tilgjengeleg med CT frå SAS Amex Premium eller betre. Europa er tilgjengeleg med CT frå SAS Amex Classic.
Siden jeg er noob på dette: Har forsøkt i mange dager å komme gjennom den norske linjen men dette virker umulig. Ønsker CT-reise med Lufthansa og tenkte jeg skulle være grei å sjekke tilgjengelighet på forhånd. Må ærlig innrømme at jeg ikke vet hvordan jeg sjekker dette på forhånd med andre enn SAS, hjelp?
Ett spørsmål til (som sikkert er besvart tidligere i denne tråden men jeg kan ikke finne det): Hvis jeg ønsker å benytte en CT men kun finner ledige seter fra CPH eller ARN (til dit jeg ønsker å fly) men ønsker å fly fra OSL, må jeg selv kjøpe billett fra OSL til f.eks. CPH utenom CT?
Prøv united.com og kryss av for Search for award travel når du søker. Det du er ute etter er ledige "Saver Award" seter. Finner du det, så er det bare å hive seg rundt og ringe CT-telefonen. Men vær obs på at selv om du finner ledige seter så kan det være at de ikke finner de samme ledige plassene.
@indahla ; Nå var vel @yukho litt upresis. En CT-tur kan bestå av opp til 8 legs (4 hver vei). Så lenge turen fra ARN/CPH til sluttdestinasjon ikke er mer enn 3 legs, er det uproblematisk å inkludere t/r OSL-ARN/CPH i CT-bestillingen. Dette forutsetter selvsagt at det er ledige bonusbilletter med SAS på strekningen, men det pleier å være uproblematisk.
Hvor presis trengte det å være? Det var ikke det han spurte om, om han ikke fant noe ledig bonusbillett fram til OSL, kun til ARN eller CPH, så må han selv betale billetten til OSL.
Det fremgikk ikke klart at det var det han mente...Kanskje han bare fant billetter til destinasjonen fra ARN eller CPH. Bonusbilletter mellom OSL og ARN/CPH finner man jo stort sett alltid.
"Hvis jeg ønsker å benytte en CT men kun finner ledige seter fra CPH eller ARN (til dit jeg ønsker å fly) men ønsker å fly fra OSL" "må jeg selv kjøpe billett fra OSL til f.eks. CPH utenom CT?"
Jeg må nok si at cothom forsto meg best. Mulig jeg var uklar i det jeg skrev.. Jeg har «nesten» en CT og ønsker å fly fra OSL - SFO/LAX i C. Jeg finner kun C billetter fra CPH eller ARN, ikke fra OSL. Spørsmålet er da hvilke muligheter har jeg for å løse dette problemet. Og hva vil det koste meg av poeng? T/R Skandinavia - USA er vel 100.000 poeng, men siden jeg må ha OSL - CPH/ARN i tillegg må jeg kanskje bruke mer poeng? Beklager min uvitenhet men prøver bare å finne en god løsning for kona og meg
Jeg skjønner det slik at du ikke fant noe mellom OSL til CPH... men ok, om du finner OSL til CPH og CPH til SFO, så slipper du å betale, bare ringe inn å bestill.